Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Had ik ook. De USB in een computer doen en als exfat formateren. En daarna even de TeslaCam map aanmaken. Daarna werd mijn usb weer herkend.
Hele device crasht nu ook op de laptop, lijkt erop dat de HW3 upgrade de USB stick stuque heeft gemaakt...

Ben gisteravond nog stuk wezen rijden met de auto, het is allemaal nog best experimenteel merk je wel maar tegelijk werken de basisprincipes allemaal al prima. Wat vooral opvalt is dat de auto veel verder vooruit lijkt te kijken - je ziet regelmatig al de "Stoplicht over 200 meter" waarschuwing terwijl je hem zelf nog amper hebt gezien. En volgend daaruit lijkt het anticiperend rijden ook een stuk beter te gaan met HW3 - hij rijdt absoluut beter door chicanes, en het remmen voor voorgangers lijkt ook gradueler geworden nu. Het stoplichtrijden zit best goed in elkaar, dat je ook die 200 meter vooraf al het stroomtikje kunt geven dat de stopstreep op groen springt, en die wordt ook weer correct rood als hij detecteert dat een 'geaccordeerd groen stoplicht' daarna van kleur veranderd. Zodra je even hebt geoefend rijdt het eigenlijk prima, ik heb er een heel stuk Rondweg Eindhoven mee gereden en dat ging goed met wat hulp bij de ventwegen.

Minpunten:
- IEDER 30-bord wordt opgepikt, met name bij ventwegen.
- Stoplichten vlak na elkaar (ventweg-joins-hoofdweg) kun je beter je voet niet van het stroompedaal halen, daar heeft ie echt nog hulp bij nodig.
 
  • Informative
Reactions: pposthoorn
Hele device crasht nu ook op de laptop, lijkt erop dat de HW3 upgrade de USB stick stuque heeft gemaakt...

Ben gisteravond nog stuk wezen rijden met de auto, het is allemaal nog best experimenteel merk je wel maar tegelijk werken de basisprincipes allemaal al prima. Wat vooral opvalt is dat de auto veel verder vooruit lijkt te kijken - je ziet regelmatig al de "Stoplicht over 200 meter" waarschuwing terwijl je hem zelf nog amper hebt gezien. En volgend daaruit lijkt het anticiperend rijden ook een stuk beter te gaan met HW3 - hij rijdt absoluut beter door chicanes, en het remmen voor voorgangers lijkt ook gradueler geworden nu. Het stoplichtrijden zit best goed in elkaar, dat je ook die 200 meter vooraf al het stroomtikje kunt geven dat de stopstreep op groen springt, en die wordt ook weer correct rood als hij detecteert dat een 'geaccordeerd groen stoplicht' daarna van kleur veranderd. Zodra je even hebt geoefend rijdt het eigenlijk prima, ik heb er een heel stuk Rondweg Eindhoven mee gereden en dat ging goed met wat hulp bij de ventwegen.

Minpunten:
- IEDER 30-bord wordt opgepikt, met name bij ventwegen.
- Stoplichten vlak na elkaar (ventweg-joins-hoofdweg) kun je beter je voet niet van het stroompedaal halen, daar heeft ie echt nog hulp bij nodig.
Wat mij betreft kan ik daar nog aan toevoegen:
  • gele knipperlichten (waarschuwingsborden) geven de auto reden om steeds opnieuw te remmen, dus voet op het stroompedaal (goeie) houden
  • matrixborden met groene pijlen en rode kruizen zorgen er ook voor dat de auto (ook op de snelweg dus) wil gaan remmen. Hoop dat dit snel gefixt is.
 
Hele device crasht nu ook op de laptop, lijkt erop dat de HW3 upgrade de USB stick stuque heeft gemaakt...

Hier ook na upgrade geen herkenning. Via het menu in de Tesla kon ik hem ook niet formatteren. Op de PC lukte het wel. Nu lijkt alles te werken (kan op cam symbool drukken en dan geeft hij aan dat hij wegschrijft, geen foutmeldingen), maar de optie om de ms te formatteren in de Tesla is nog steeds grijs! Erg vreemd. Maar even niets aan doen en 2020.40 afwachten o_O
 
Ben vandaag ook gebeld om HW3 In mijn vroege 2019 Model 3 te plaatsen. Ze noemen dit het installeren van FSD. What’s in a name.
Ik had vanuit Haarlem de keuze tussen Amsterdam (met Uber tegoed) en Purmerend (met loaner). Toen ik zei dat ik in Amsterdam wel die 2 a 3 uur ging wachten, werd me gezegd toch rekening te houden met 3,5 a 4 uur. Bovendien is er weinig (geen?) ruimte in de wachtruimte ivm Corona. Dus afspraak 12 oktober in Purmerend. #hebgeenhaast.

Ik heb voor 5 oktober 11:15 een afspraak staan bij SeC Rotterdam om HW3.0 te installeren. Ontving zojuist een sms dat de afspraak ondanks corona gewoon door kan gaan maar dat ze weinig ruimte binnen hebben om te wachten en ze vragen of ik mij op kan laten halen...??
Heb geantwoord dat dat lastig is voor mij, en of ik geen leen auto mee kan nemen. Krijg ik als reactie dat een vervangende auto €100 ex btw per dag kost. Als ik kies om te wachten moet ik rekenen op ongeveer 3u wachten.

Toch een beetje jammer :/
 
  • Informative
Reactions: ssdshirt
Ik heb voor 5 oktober 11:15 een afspraak staan bij SeC Rotterdam om HW3.0 te installeren. Ontving zojuist een sms dat de afspraak ondanks corona gewoon door kan gaan maar dat ze weinig ruimte binnen hebben om te wachten en ze vragen of ik mij op kan laten halen...??
Heb geantwoord dat dat lastig is voor mij, en of ik geen leen auto mee kan nemen. Krijg ik als reactie dat een vervangende auto €100 ex btw per dag kost. Als ik kies om te wachten moet ik rekenen op ongeveer 3u wachten.

Toch een beetje jammer :/
ik zou de afspraak reschedulen naar 16 uur, dan krijg je heus wel een loaner mee (in Duiven deze ervaring)
 
Hier ook na upgrade geen herkenning. Via het menu in de Tesla kon ik hem ook niet formatteren. Op de PC lukte het wel. Nu lijkt alles te werken (kan op cam symbool drukken en dan geeft hij aan dat hij wegschrijft, geen foutmeldingen), maar de optie om de ms te formatteren in de Tesla is nog steeds grijs! Erg vreemd. Maar even niets aan doen en 2020.40 afwachten o_O
Waarschijnlijk bewaart hij dan geen sentry beelden als je in je scherm mededeling hebt dat ze geweest zijn. Dat heb ik met de Samsung SSD T5, en heb een nieuwe gekocht die hetzelfde doet. Voorheen werkte het wel. Neemt wel onderweg op als ik toeter of zo, maar niet in de sentry mode :(
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
Eh, ik ben het even kwijt... kun je ook een hw2.5 naar hw3.0 upgrade krijgen/kopen zonder dat je FSD hebt ?
Of kan dat alleen in combinatie met FSD en dus nu €7500,-
Er lijken nu updates te komen die weinig met FSD van doen hebben maar wel 'de beleving' verbeteren.
Nuancering: je krijgt alleen HW3 als je voor FSD hebt betaald. En behalve dat het gemakkelijk is voor Tesla om het tegelijk te doen, is er géén relatie tussen MCU2 upgrade en HW3 upgrade.
Net in Hasselt geweest, alle ap2.0 en 2.5 krijgen gratis upgrade naar 3.0
Vandaag na 2de poging geïnstalleerd
 
Net in Eindhoven mijn M3 laten ombouwen, blijven wachten en het was in 2 uur gedaan: 08:30-10:30. Wel Q4 al ;)

Heb geantwoord dat dat lastig is voor mij, en of ik geen leen auto mee kan nemen. Krijg ik als reactie dat een vervangende auto €100 ex btw per dag kost. Als ik kies om te wachten moet ik rekenen op ongeveer 3u wachten.

Vreemd dat het beleid per SeC dan zou verschillend is.

Terwijl ik in EHV aan een bureautje aan het wachten en werken was, hoorde ik iedereen aan de balie in Eindhoven de optie krijgen om een loaner mee te nemen.

Geen enkel gedoe (behalve mondkapjes op bij de balie, maar dat is nu eenmaal noodzaak in deze tijden).


Overigens, had mijn SSD drive uit de USB poort getrokken, en na afloop erweerin ingestoken.
Camera logging was meteen weer beschikbaar, geen reformatting van de SSD drive nodig.
 
Hallo allemaal,

Rij zelf een M3 SR+ en is op 09 september 2019 op kenteken gezet in Duitsland en op 16 mei 2020 naar Nederland gehaald.
De auto heeft nog steeds HW2.5 en heb bij aankoop van de auto gelijk de FSD upgrade gekocht.

Tot op heden geen succes met het inplannen van de HW3 upgrade. Heb 2x een sms teruggekregen met daarin de uitleg dat de upgrade nog niet beschikbaar was voor mijn VIN nummer.

Om hier te lezen dat er steeds meer M3's de upgrade krijgen is goed nieuws, maar ben inmiddels ontzettend benieuwd wanneer mijn auto aan de beurt is...:)
 
Hallo allemaal,

Rij zelf een M3 SR+ en is op 09 september 2019 op kenteken gezet in Duitsland en op 16 mei 2020 naar Nederland gehaald.
De auto heeft nog steeds HW2.5 en heb bij aankoop van de auto gelijk de FSD upgrade gekocht.

Tot op heden geen succes met het inplannen van de HW3 upgrade. Heb 2x een sms teruggekregen met daarin de uitleg dat de upgrade nog niet beschikbaar was voor mijn VIN nummer.

Om hier te lezen dat er steeds meer M3's de upgrade krijgen is goed nieuws, maar ben inmiddels ontzettend benieuwd wanneer mijn auto aan de beurt is...:)

Ik krijg het vermoeden dat het "wel/niet/wanneer" inplannen erg afhankelijk is van de locatie.
Ik had de afspraak ingeschoten op Moordrecht, misschien een poging waard om het daar ook eens te proberen?
(met een beetje ruime fantasie kom ik ook uit dezelfde omgeving maar ik rij er graag even voor om ;))
 
Ik krijg het vermoeden dat het "wel/niet/wanneer" inplannen erg afhankelijk is van de locatie.
Ik had de afspraak ingeschoten op Moordrecht, misschien een poging waard om het daar ook eens te proberen?
(met een beetje ruime fantasie kom ik ook uit dezelfde omgeving maar ik rij er graag even voor om ;))

Zodra ik een service probeer in te plannen krijg ik alleen maar de optie voor de Mobile Service...
 
Zodra ik een service probeer in te plannen krijg ik alleen maar de optie voor de Mobile Service...

Kreeg ik ook :)
Bij opmerkingen veld aangegeven dat ik op donderdag vaak thuiswerk en dan graag in Moordrecht langs wil komen.
Vervolgens een paar dagen later netjes bevestiging van HW3 upgrade (op een donderdag!) in Moordrecht.

Nb: voor MS/MX kunnen ze ook een Mobile Service inzetten voor HW3 (=luchtgekoeld) -> bij M3 doen ze het momenteel alleen in "garage" ivm vloeistof gekoelde hardware
 
USB stick was echt overleden, Samsung T5 SSD besteld en alles werkt weer meteen, kon direct uit de doos formatteren in de auto.

Wel iets om in het achterhoofd te houden wellicht, geen idee of het relatie houdt maar even USB eruit voor je HW3 laat doen kan goed idee zijn hehe.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Afspraak ingepland via de app met als opmerking het SeC in Moordrecht.

Het klinkt misschien raar maar zonder de HW3.0 lijkt het een beetje alsof je 7500€ betaald voor het op en afrijden van snelwegen. En smart summon wat in Nederland nou niet geweldig werkt.
 
USB stick was echt overleden, Samsung T5 SSD besteld en alles werkt weer meteen, kon direct uit de doos formatteren in de auto.

Wel iets om in het achterhoofd te houden wellicht, geen idee of het relatie houdt maar even USB eruit voor je HW3 laat doen kan goed idee zijn hehe.
Dan heb ik geluk gehad denk ik!

Offtopic; hoe is het terugkijken van sentry views op een samsung t5 ssd? Mijn Sandisk ultrafit 130MB/s (RW) en Kingston 100MB/s (RW) zijn niet vooruit te branden. Het is niet te doen om die beelden daarop in de auto te gaan kijken..