Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

US Tesla prijs zakt door het IJs

This site may earn commission on affiliate links.
Recente ontwikkeling prijs gebruikte Tesla in de US steekt schril af bij de rest. 30 & 90 days met dubbele cijfers!

Nog niet meteen tijd om containers te boeken (ook goedkoper).

Model Price 30d 90d YtD

Screenshot_20221119-021048.jpg



 
  • Like
Reactions: Saci112
Ik denk dat je dat moet afzetten tegen wat de gehele markt doet.

De tweedehands markt was stevig gestegen door tekorten qua nieuwe auto's. Als je je auto in de prak reed, kon je geen nieuwe kopen, dus ging je tweedehands en die markt warmde dus ook op.

Nu de aanvoer van nieuwe auto's terug wat normaliseert, zakt dus ook de vraag voor tweedehands, en zie je die markt ook normaliseren.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik denk dat je dat moet afzetten tegen wat de gehele markt doet.

De tweedehands markt was stevig gestegen door tekorten qua nieuwe auto's. Als je je auto in de prak reed, kon je geen nieuwe kopen, dus ging je tweedehands en die markt warmde dus ook op.

Nu de aanvoer van nieuwe auto's terug wat normaliseert, zakt dus ook de vraag voor tweedehands, en zie je die markt ook normaliseren.
Alleen daalt Tesla een stuk harder dan de algehele markt…

Used Car Price Trends - CarGurus
 
  • Like
Reactions: wooter
Inmiddels bijna 30dagen verder en daling Tesla 3 laatste 30 dagen opnieuw ruim -5% en 90 dagen en YtD opgelopen op meeste bouwjaren naar -15%

De premium boven MRSP -en nog een beetje - is er daar inmiddels wel af.


link :
De eerst US import ook al gezien voor € 26.500 kun je je lol op om dat in de EU aan de praat te krijgen. S6
 
Last edited:
FireShot Capture 421 - Tesla Model 3 Price Trends - CarGurus - www.cargurus.com.png


Blijft in US onder druk staan en daalt zelfs nog iets harder. Y-o-Y > rond de -/- 20%

In NL noemen marktpartijen dat ze de duurdere gebruikte volledige EV's ook in NL moeilijker kwijt raken.
O.a. prijsvoordeel van laden vs brandstof is weg dat en onzekerheid daarvan remt ook hier prijzen af. Markt vlakt hier af en daalt iets.
Voorkeur benzine/hybride en benzine stijgen weer licht. EV minder. Alles ten koste van diesel. Ondanks berichten dat de gemiddelde prijs voor gebruikt stijgt blijven de duurdere auto's langer staan. Ondertussen Carnext dicht, Athlon gestopt met hun b-t-c outlet. Private lease blljft meen ik we.
 
Ook nieuwe kopers worden door Tesla 'geholpen' !

Gaan de bestaande klanten / fanbase niet heel blij van worden.

Er zijn vast mensen met prachtige overzichtjes van exacte historische prijzen maar dit is wel een fenomenale korting

USA - Canada idem flinke drop in nieuwprijs. double digits. NL nu vanaf 45k
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten and Phil V
We zijn 2 maanden verder. En een rondje afprijzen. Maar de 90 days blijft maar hoog. Maar op basis van Last 30 lijkt bodem langzaam wel wat in zicht.


FireShot Capture 508 - Tesla Model 3 Price Trends - CarGurus - www.cargurus.com.png


K'heb er nog een van twitter die hier misschien niet helemaal thuishoort maar om er een nieuwe topic aan te wagen : wel een mooi lijstje




FireShot Capture 507 - Home _ Twitter - twitter.com.png
 
Voor het merk dat nooit korting geeft zijn er toch wel enorm veel voorraadmodellen beschikbaar met 2.000-3.000 euro korting.
Tesla geeft altijd korting, hoe langer er een auto in voorraad staat gaat er elke periode iets van verkoopbedrag af.

Ze geven geen korting op nieuw, of modellen die pas in voorraad zijn (dus de exemplaren die onderweg zijn)
 
Zeker weten? Deze is nog onderweg heb ik het idee

View attachment 919449
Klopt, je kan nagenoeg elke combinatie uitvoering en kleur kiezen, bij sommigen staat nog dat die pas binnenkort beschikbaar komt. Dat is wel iets anders dan de random uitvoering die af en toe beschikbaar was. Voor zover ik me kan herinneren, was daar ook nooit korting op, tenzij de wagen al een aantal kilometers gereden had.