Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Kan ook niet meer inloggen sinds gisterenavond. Heb nog 5.12 en Windowsphone dus zal wel aan teslaservers liggen

Ja inloggen is beetje vreemd icm 5.12 en Microsoft Devices
- VisibleTesla --> geen probleem werkt gewoon
- Op Surface Windows Tablet met Tesla Companion --> Geen probleem
- Op Surface Windows Tablet met Tesla Connect --> werkt niet
- Op Windows Phone --> Tesla Connect --> werkt niet
- Op Windows Phone --> Tesla Connect --> Geen probleem

Inloggen op mijntesla --> Geen probleem

Ergens gaat er iets mis in ieder geval
 
Vanmiddag reed ik weg van kantoor en kreeg de melding dat ik V6.0 kon installeren. Snel naar huis gereden en alles geïnstalleerd en geprobeerd. Met m'n zoons direct gaan brainstormen over een originele naam voor onze Tes. Omdat het zulk lekker weer is wilden we ook gaan BBQ'en dus nog even snel naar de benzinepomp om een zak houtskool te halen. Wil wegrijden bij de benzinepomp en Tes is niet meer te activeren! Eindeloos op de rem getrapt, IPhone app om te starten geactiveerd maar Tes liet het helemaal afweten. Alles werkte nog behalve het activeren met de rem. Eerste gedachte was dus dat dit met V6.0 te maken heeft want nu 25.000 km gereden en nog nooit enig probleem gehad. Tesla op het 0800 nummer gebeld en kreeg een alleraardigste Duitse vrouw aan de lijn die perfect Nederlands spreekt. Probleem uitgelegd, zij van afstand kijken wat er mis kon zijn maar niets gevonden. Daarna heeft ze engineers ingeschakeld maar die konden ook nix vinden. Heeft iemand dit ook gehad na installatie van V6.0? Na veel heen en weer gebel komt er morgen om 8:30 een autoambulance met vervangende auto en wordt Tes naar SC Den Haag gebracht. M'n boerenverstand zegt me dat het met V6.0 te maken heeft maar volgens Tesla is er geen verband. Voel me wel een beetje een looser, met m'n MS gestrand bij een benzinepomp!

Net door Tesla gebeld, ze doet het gelukkig weer. Bleek inderdaad dat V6.0 geen zin had om met de rest van de auto samen te werken. Ze hebben alle software gereset en dat bleek de oplossing.
 
Ik zal V6.0 even samenvatten vanuit mijn oogpunt:
- in februari roept Elon dat het kwestie van weken is en dat het ons van de sokken zal blazen
- in september wordt het uitgerold en er zit niets, maar dan ook helemaal niets, interessants bij
- mensen staan aan de kant met dank aan V6.0

O ja...18.000 probleemloze km's sinds 4-11-2013:smile:
 
Ik zal V6.0 even samenvatten vanuit mijn oogpunt:
- in februari roept Elon dat het kwestie van weken is en dat het ons van de sokken zal blazen
- in september wordt het uitgerold en er zit niets, maar dan ook helemaal niets, interessants bij
- mensen staan aan de kant met dank aan V6.0

O ja...18.000 probleemloze km's sinds 4-11-2013:smile:

Wellicht wat gechargeerd, maar heb dit gevoel ook wel een beetje.
Heb (mede door de hoge verwachtingen) eerder het idee dat we een halfjaar gewacht hebben op iets dat ook 5.14 had kunnen heten. :)
 
Ik zal V6.0 even samenvatten vanuit mijn oogpunt:
- in februari roept Elon dat het kwestie van weken is en dat het ons van de sokken zal blazen
- in september wordt het uitgerold en er zit niets, maar dan ook helemaal niets, interessants bij
- mensen staan aan de kant met dank aan V6.0

O ja...18.000 probleemloze km's sinds 4-11-2013:smile:

met veel eens, behalve niets interessants. heb van de afgelopen 48.000 km sinds december er veeeeel te veel in de file doorgebracht. om gek van te worden... zit de hele dag te F5' of V6 er al is... Iemand al omgeleid? hoe werkt het?
 
met veel eens, behalve niets interessants. heb van de afgelopen 48.000 km sinds december er veeeeel te veel in de file doorgebracht. om gek van te worden... zit de hele dag te F5' of V6 er al is... Iemand al omgeleid? hoe werkt het?

Gisteren werd ik netjes langs een stuk van mijn normale werk-thuis-route omgeleid omdat daar werken waren. Vond ik toch wel knap gedaan, ook al moet ik toegeven dat een kleine melding in de trend van " er is een snellere route " wel fijn geweest zou zijn als heads-up :smile:
 
Installed V6.0 last night & rather underwhelmed. Yes, indeed it is wonderful to own a car that can be significantly upgraded after sale. But then why don't they make use of that feature to deliver an increasingly satisfying experience? I've just driven to London & back and unfortunately TomTom on my IPhone remains unmissable. Better maps, better routes, better traffic information, speed camera warnings. Also the ability to say, "damn, the road is blocked, find me another route..."

But perhaps what is most terribly disappointing in what it indicates is the fact that they haven't made the Energy screen "instant/average" selection sticky. Such a trivial thing, so satisfying to have fixed. Are they really listening to their customers?

I was so looking forward to V6.0. It's worth having but does not reflect my hope for this company.
 
Ik zal V6.0 even samenvatten vanuit mijn oogpunt:
- in februari roept Elon dat het kwestie van weken is en dat het ons van de sokken zal blazen
- in september wordt het uitgerold en er zit niets, maar dan ook helemaal niets, interessants bij
- mensen staan aan de kant met dank aan V6.0

O ja...18.000 probleemloze km's sinds 4-11-2013:smile:
Niet echt mee eens. Vanuit mijn oogpunt:
- voor v6.0 deed de Tesla het prima, dus dat wachten was niet zo'n kwelling (vooral niet teveel threads lezen over 'wat zou er allemaal in zitten').
- het brengt een aantal goede verbeteringen en een leuke nieuwe app
- dat er iemand mee stil komt te staan is absoluut balen als het je treft, maar is wel de keerzijde die onlosmakelijk verbonden is aan automatische software updates

Overigens vind ik het starten met de app vrij nutteloos. De keyfob doet hetzelfde en ik hoef hem niet eens te bedienen :cool: