Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wacht ook nog op de Map updates, en realiseerde me niet dat Wifi hiervoor nodig is. Vandaag staat hij de hele dag bij SeC Amsterdam, dus misschien dat het daar lukt, kan alleen dan wel zijn dat ik de notificatie mis.

Bij mij lijken de kaarten redelijk up to date, het is alleen dat de routing erover nog via verouderde wegen gaat.
De nieuwe afrit A4/N201 staat volledig op de kaart, maar de navigatie stuurt je naar de niet meer bestaande afslag.
Is dit wat de "kaartupdate" ook zal oplossen?
Je haalt twee dingen door elkaar:
- Navigatie
- Google maps op je hoofdscherm

Google maps herkent nieuwe N201 prima, maar je navi (navigon niet) deze moet dus ook geupdate worden. Google maps komt nml online vandaan ;-)
 
Als er geen beperking / load balancing zou zijn bij de verzendende servers van Tesla Motors, kan het zo snel gaan ja.
In de praktiijk lijkt het me waarschijnlijker dat het uren en uren duurt.

(Als TM slim is, gebruiken ze een peer-to-peer distributie methode à la BitTorrent tussen de auto's. Dan gaat het veel sneller zonder enorme server bandbreedte/capaciteit.)
Ik gok zo maar dat Tesla hiervoor Akamai danwel Amazon S3 in zet :)
 
Als er geen beperking / load balancing zou zijn bij de verzendende servers van Tesla Motors, kan het zo snel gaan ja.
In de praktiijk lijkt het me waarschijnlijker dat het uren en uren duurt.

(Als TM slim is, gebruiken ze een peer-to-peer distributie methode à la BitTorrent tussen de auto's. Dan gaat het veel sneller zonder enorme server bandbreedte/capaciteit.)

Het principe van p2p is dat je ook aan het uploaden bent tijdens het downloaden. Als je ervan uit gaat dat de verbindingen grotendeels via 3G gaan, dan zou p2p best eens duurder kunnen zijn (voor Tesla) dan normale server(farm) downloads die maar in 1 richting gaan. Tenzij Tesla een contract voor 'onbeperkt dataverkeer door heel Europa' met Telefonica heeft :smile:
 
Heb inmiddels twee updates binnen, dus zit op V6.0 - 1.65.15.

Voor het eerst heb ik wat last van een update, want de voor mij (muziekfreak) belangrijkste feature werkt niet meer, namelijk mijn 2TB USB harddisk. Voorheen geen centje pijn, indexeren duurde een paar minuten, maar dan had ik de volgende vier hoofdfolders tot mijn beschikking:
1. Flac: 87GB, 5119 bestanden, 457 mappen
2. Flac Hi-Res: 441GB, 7495 bestanden, 767 mappen
3. MP3: 42GB, 8496 bestanden, 497 mappen
4. Overig: 60GB, 2647 bestanden, 159 mappen

Nu bevriest het scherm consequent na het indexeren. Na een 20-tal seconden reset het scherm zich dan vanzelf.
Het lijkt aan de hoeveelheid te liggen, want zojuist heb ik een paar USB stickjes met een kleinere hoeveelheid muziek prima zien en horen werken.
Met de harddisk is niks mis, kan hem prima aan mijn PC koppelen.

6 Oktober eerste service beurt, ik heb Tesla zojuist (via de mail) gevraagd dit puntje mee te nemen. Het is een lastige, want ik realiseer me dat ik een uitzondering ben in deze. Maar goed, voor V6.0 werkte het perfect. Ben benieuwd.

 
Hier inmiddels ook 6.0 binnen via SeC maar geen idee of de kaarten ook ingeladen zijn.
Alles geprobeerd vanmorgen en het werkt perfect!
Klink is gerepareerd en had op 2 plaatsen wat vlekken zitten die ik er met wassen niet af kreeg en die heeft de detailer van Tesla ook mooi weggepoetst.
Gisterenavond om 20.30 uur kwamen ze de auto weer terugbrengen, wederom top service!!
 
In het US draadje over 6.0 is gemeld dat een SeC bevestigde dat de uitrol van de kaartupdates on hold is gezet (kort voordat ik de firmware kreeg, afgelopen zondag).


Gisteravond parkeerplekje weten te vinden dicht bij ons appartement en een WiFi verbinding tot stand kunnen brengen met een downloadsnelheid van 5 Mbps.
Vanochtend helaas geen kaart update maar dat zou dus wel eens met bovenstaande te maken kunnen hebben.
 
Heb inmiddels twee updates binnen, dus zit op V6.0 - 1.65.15.

Voor het eerst heb ik wat last van een update, want de voor mij (muziekfreak) belangrijkste feature werkt niet meer, namelijk mijn 2TB USB harddisk. Voorheen geen centje pijn, indexeren duurde een paar minuten, maar dan had ik de volgende vier hoofdfolders tot mijn beschikking:
1. Flac: 87GB, 5119 bestanden, 457 mappen
2. Flac Hi-Res: 441GB, 7495 bestanden, 767 mappen
3. MP3: 42GB, 8496 bestanden, 497 mappen
4. Overig: 60GB, 2647 bestanden, 159 mappen

Nu bevriest het scherm consequent na het indexeren. Na een 20-tal seconden reset het scherm zich dan vanzelf.
Het lijkt aan de hoeveelheid te liggen, want zojuist heb ik een paar USB stickjes met een kleinere hoeveelheid muziek prima zien en horen werken.
Met de harddisk is niks mis, kan hem prima aan mijn PC koppelen.

6 Oktober eerste service beurt, ik heb Tesla zojuist (via de mail) gevraagd dit puntje mee te nemen. Het is een lastige, want ik realiseer me dat ik een uitzondering ben in deze. Maar goed, voor V6.0 werkte het perfect. Ben benieuwd.

Ik geef je weinig hoop. Bij het SeC hebben ze bar weinig (lees: geen) invloed op de firmware. Dit zal richting Palo Alto moeten en dan ergens in een bugtracker komen.
 
Ik geef je weinig hoop. Bij het SeC hebben ze bar weinig (lees: geen) invloed op de firmware. Dit zal richting Palo Alto moeten en dan ergens in een bugtracker komen.

Ik ben er ook bang voor. Dat is het risico van software updates, er kunnen functies omvallen. Ik heb het in ieder geval aangekaart.
Het is geen onoverkomelijk probleem. Dit weekend ga ik wat experimenteren door wat muziek van de harddisk te verwijderen.
 
Last edited:
Gisterochtend stond een update klaar die door m'n vrouw werd "weggekruisd" omdat ze weg moest.
Update kwam vanmorgen niet terug. Road side assistance gebeld die even in het systeem keek. Hij zag een foutmelding en de update was niet meer aanwezig.
Hij zou de technici vragen een nieuwe update te sturen.
Een paar uur later was deze binnen en inmiddels geinstalleerd.
Zit op V6.0 - 1.65.15

op .com website las ik hele verhandelingen over anders reageren van de auto, met name bij het regenereren.
Ik heb daar niets van gemerkt.
Nieuwe agenda funktie werkte meteen.
 
Vandaag voor het eerst de grens over met 6.0, en in tegenstelling tot voorheen was dat een naadloze overgang. Met 5.x duurde het soms tot ruim op de ring Antwerpen voordat m'n 3G-signaal terugkeerde (eerder was te forceren met een reset maar goed), nu was de overgang onmerkbaar. Morgen op de terugweg nog maar eens checken, voordat ik te vroeg juich ;)
 
Vandaag bij een bezoek aan Tilburg de 6.0 ontvangen

Thuis geïnstalleerd, voor het eerst zonder te rebooten omdat de update vast zat wat tot op heden standaard was

Alles werkt in 1 keer, zelfs de agenda. Fantastisch !!!

Eerste bevindingen:

- NAV is beter geworden
- Dash heeft een lagere resolutie volgens mij, reden ?
- Kalender adres NAV werkt
- Regen is anders geworden, hij is softer, niet zo abrupt
- Boodschappen over laden werken top, bij Oosterhout even vol gegooid

Dat was het tot op heden
 
op .com website las ik hele verhandelingen over anders reageren van de auto, met name bij het regenereren.
Ik heb daar niets van gemerkt.

Hier duidelijk merkbaar in de stad, ik moet nu vaker de rem gebruiken, waarbij ik de overgang tussen regenereren en remmen nu veel vloeiender weet te krijgen dan eerst. Ik denk dat het ook goed is dat de remmen nu wat vaker gebruikt moeten worden, dat houdt ze waarschijnlijk in betere conditie. En inderdaad komt de regen minder abrupt in.
(S85, geen P)

- - - Updated - - -

- Dash heeft een lagere resolutie volgens mij, reden ?
Ow bij mij ziet alles er crispier uit, scherpere letters en randen. Maar het plaatje van de auto ziet er wel wat meer pixelachtig uit, alsof er minder anti-aliasing gedaan is...