Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijne werd ook geleverd op 13 december! Zelfde zaken besteld, zelfde vraag gesteld in oktober. Ook ik zie mistlampen zitten die ik niet besteld heb maar ik dacht eigenlijk dat dat de lampen zijn die aangaan als je een bocht maakt (lastig checken als je zelf rijdt).
En ik heb zeker de nieuwe hardware want Collision Avoidance doet het wel sinds vandaag en snelheidsbordenherkenning deed het altijd al.
Het blijft wat geheimzinnig...

Ik lees net deze post op het Amerikaanse forum welke interessant kan zijn voor jullie:
P85D Software Updates/Autopilot Timing/Range Improvements
 
Net als ik, geen mistlampen dus. Er zitten wel lampjes in voor de bochtenverlichting, maar de mislampen zijn weer apart in hetzelfde glaasje. Is bij mij een vierkant zwart vlakje in de lamp onderin waar iemand met mistlampen een glaasje heeft zitten. De bochtenverlichting zit meer in het midden van de "mistlampen". Heb de optie toen niet besteld voor 500 euro aangezien je ze in nederland toch nooit mag gebruiken... Maar vond het alleen een beetje raar dat er wel gevraagd werd om 500 euro extra neer te tellen omdat het tech pack is uitgebreid met o.a. mistlampen en dat deze er dan niet bijzitten. Maargoed, geen noodzaak...


Hmmm - ik herinner me ineens dat de Tesla verkoper in augustus vertelde dat de mistlamp vooraan uit de optielijst zou gaan. Dit omdat met de xenon lampen de mistlampen vooraan quasi geen extra voordeel meer hebben.
Dus heb vanvoor geen mistlampen maar enkel bochtverlichting zoals Ipe en Ezra suggereren...
 
Ik lees net deze post op het Amerikaanse forum welke interessant kan zijn voor jullie:
P85D Software Updates/Autopilot Timing/Range Improvements

Ik begin er ook wel weer vertrouwen in te krijgen dat het goed komt. Wel gek dat ik eerst zo'n halve versie krijg. Elons wegen zijn ondoorgrondelijk zullen we maar zeggen.
 
IMG_5181.jpg


Toch even naar de auto gelopen, hoe het nou zit met de mistlampen. Heb dus Tech Pack 02, aangepast zonder extra kosten omdat ik de park-sensors al had besteld. Kreeg toen ook een nieuwe orderbevestiging.
Ik kan, als het dimlicht aan is (auto of handmatig) de voor mistlampen aanzetten. Als dimlicht uit is dan blijft de keuze " grijs" .
Foto toont de mistlampen aan, komt idd overeen met de werkelijkheid.
Heb nog wel versie 6.0... check nu niet meer elke 10 minuten maar elk kwartier:wink:
 
View attachment 69811

Toch even naar de auto gelopen, hoe het nou zit met de mistlampen. Heb dus Tech Pack 02, aangepast zonder extra kosten omdat ik de park-sensors al had besteld. Kreeg toen ook een nieuwe orderbevestiging.
Ik kan, als het dimlicht aan is (auto of handmatig) de voor mistlampen aanzetten. Als dimlicht uit is dan blijft de keuze " grijs" .
Foto toont de mistlampen aan, komt idd overeen met de werkelijkheid.
Heb nog wel versie 6.0... check nu niet meer elke 10 minuten maar elk kwartier:wink:

Net ook nog even naar buiten gelopen...
V6.0
2015-01-20 21.32.39.jpg
 
Is Fog dan achter? En je hebt adjustable headlights, Grappig om eens te zien. Met luchtvering gaan die automatisch meen ik te hebben gelezen, daarom kan de mijne dat niet handmatig denk ik...

Heb idd geen luchtvering. Die level is enkel voor wanneer je zwaar geladen bent (volle koffer) - zodat je de lichten naar beneden kan bijstellen.
Fog is idd achteraan... kan er geen foto van nemen alleen - want telkens ik uitstap - zet de auto zich in park en gaat de mistlamp uit...
 
Ok, sorry voor de mogelijke vele aannames welke ik gemaakt heb maar sinds ik precondition uit heb staan verlies ik nog maar 7km range overnight. 19.00 - 07.00.
Wel vreemd dat ik in het laatste uur er 2 verlies.....

Maar wanneer hij dan is gaan verwarmen weet ik echt niet. Heb opgelet in het weekend op de tijd dat ik doordeweeks normaliter vertrek maar niets.
Ook was het voor de update 14km, dus ben content.
 
Last edited:
Ok, sorry voor de mogelijke vele aannames welke ik gemaakt heb maar sinds ik precondition uit heb staan verlies ik nog maar 7km range overnight. 19.00 - 07.00.
Wel vreemd dat ik in het laatste uur er 2 verlies.....

Maar wanneer hij dan is gaan verwarmen weet ik echt niet. Heb opgelet in het weekend op de tijd dat ik doordeweeks normaliter vertrek maar niets.
Ook was het voor de update 14km, dus ben content.

Ik zie ook grote fluctuaties bij de huidige temperatuur. Ik weet niet precies met welke SoC ik de auto gisteren heb aangesloten, maar ik had de charge limit net ónder de SoC gezet, omdat ik niet meer nodig had. Vanmorgen is hij toch gaan laden met een SoC op 230 en geladen tot 248. Dus ik ben er vannacht minstens 18 verloren in -zeg- 10 uur. Ik denk dat he aantal eerder 22-25 moet zijn.

Ik baal als een stekker dat mijn Visible Tesla het niet meer doet, anders had ik het een en ander beter kunnen analyseren. Nu maar weer met het handje gaan bijhouden....

En oja, ik had gisteren de energy savings van "Nightly" naar "On" gezet. Wel met always connected. Dus misschien dat dáár ook een bug zit.

Hopelijk verlies ik vandaag op de parkeerplaats in Dusseldorf niet teveel SoC voor de terugreis :-S
 
Ha. Al rijdend naar Düsseldorf de melding gekregen dat er een update klaarstaat! :-D

Mazzel! Inderdaad, ik zou een pauze inlassen. Is dan ook leuk om naar de auto te kijken die tijdens het updaten de meeste functies test. Lichten gaan aan en uit, vering gaat omhoog en omlaag en alle systemen komen een keer in actie. Lijkt een beetje spookachtig maar is voor de goede zaak.

Ik ben wel een beetje jaloers. Wacht er ook op.
 
Ja.

Netjes een alert op de iPhone: "Model S - Software update is available".
Tijdens de lunchpauze toch maar even aangezet. Gaat 45 minuten duren, naar verluid.

S85P+ met VIN 21xxx, kom van versie 6.0 (1.67.43), voor zover relevant.

Resultaat: nu op versie 6.1 (2.2.113)
 
Last edited:
Dat is toch raar. Je zou zeggen ze lopen altijd het zelfde rijtje af. b.v. VIN nummer van laag naar hoog.Maar nu lijkt het alsof ze de nieuwe modellen met de nieuwe auto pilot hardware voorraad geven.
Vorige week is mijn auto nog bij SeC Arnhem geweest en ik heb daar gevraagd om een software update, heb ik een of andere tussentijdse update van 6.0 gehad ipv van 6.1.