Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
De model s is niet alleen een geweldige auto om in te rijden maar ook een goede coach. Ik dachtaltijd dat ik bijna alleen maar goede eigenschappen had. Ik ben er nu achter dat sinds ik de tesla heb besteld GEEN GEDULD HEB. Waar blijft die 6.1

Hier ook. Wacht er met spanning op. Maar heb alvast een vraag die één van de gelukkigen waarschijnlijk wel kan beantwoorden. Hoe werkt de tripvoorspeller nu precies?

De meeste ritten van mij beginnen met 20 km 80 km/uur weg (en dat is serieus, weg Tilburg Den Bosch). Daarna meestal stuk A2 of A50, snelweg met 100 tot 120 km/uur en aansluitend vaak nog wat binnen wegen.

Kent hij de aard van de wegen? M.a.w. als ik begin met die 80 km weg, geeft hij dan aan dat ik mooi op schema rijd of geeft hij dan aan dat ik veel zuiniger rijd. Als het het tweede is en hij de hele route (even los van hoogteverschillen) als één gelijke soort weg beschouwt dan lijkt het me minder leuk.

Persoonlijk denk ik dat hij met de wegsoort rekening houdt maar ben benieuwd naar ervaringen.

Hopelijk komt 6.1 ook hier snel.
 
Hier ook. Wacht er met spanning op. Maar heb alvast een vraag die één van de gelukkigen waarschijnlijk wel kan beantwoorden. Hoe werkt de tripvoorspeller nu precies?

De meeste ritten van mij beginnen met 20 km 80 km/uur weg (en dat is serieus, weg Tilburg Den Bosch). Daarna meestal stuk A2 of A50, snelweg met 100 tot 120 km/uur en aansluitend vaak nog wat binnen wegen.

Kent hij de aard van de wegen? M.a.w. als ik begin met die 80 km weg, geeft hij dan aan dat ik mooi op schema rijd of geeft hij dan aan dat ik veel zuiniger rijd. Als het het tweede is en hij de hele route (even los van hoogteverschillen) als één gelijke soort weg beschouwt dan lijkt het me minder leuk.

Persoonlijk denk ik dat hij met de wegsoort rekening houdt maar ben benieuwd naar ervaringen.

Hopelijk komt 6.1 ook hier snel.

Ja zover ik het kan zien houd hij er rekening mee. Ik kijk niet elke keer naar de voorspelling maar de keren dat ik dat gedaan heb klopt ie prima. Als je je netjes aan de toegestane snelheid houdt dan zit ie er hooguit 1 a 2% naast
 
Hier ook. Wacht er met spanning op. Maar heb alvast een vraag die één van de gelukkigen waarschijnlijk wel kan beantwoorden. Hoe werkt de tripvoorspeller nu precies?

De meeste ritten van mij beginnen met 20 km 80 km/uur weg (en dat is serieus, weg Tilburg Den Bosch). Daarna meestal stuk A2 of A50, snelweg met 100 tot 120 km/uur en aansluitend vaak nog wat binnen wegen.

Kent hij de aard van de wegen? M.a.w. als ik begin met die 80 km weg, geeft hij dan aan dat ik mooi op schema rijd of geeft hij dan aan dat ik veel zuiniger rijd. Als het het tweede is en hij de hele route (even los van hoogteverschillen) als één gelijke soort weg beschouwt dan lijkt het me minder leuk.

Persoonlijk denk ik dat hij met de wegsoort rekening houdt maar ben benieuwd naar ervaringen.

Hopelijk komt 6.1 ook hier snel.

hij rekent wel met de hoogte en de aard van de wegen en daarom krijg je die grillige lijn als voorspelling.
in de ene foto kan je zien dat ik in het begin van de trip bijna 45min in de file heb gestaan. daardoor is de gereden lijn een stuk lager dan de voorspelde lijn.
in de andere zie je de positie van de auto in het traject, met daarbij het batterij % van dat moment en het voorspelde batterij % op het einde.
20150114_200703.jpg

20150114_171755.jpg
 
hij rekent wel met de hoogte en de aard van de wegen en daarom krijg je die grillige lijn als voorspelling.
in de ene foto kan je zien dat ik in het begin van de trip bijna 45min in de file heb gestaan. daardoor is de gereden lijn een stuk lager dan de voorspelde lijn.
in de andere zie je de positie van de auto in het traject, met daarbij het batterij % van dat moment en het voorspelde batterij % op het einde.
View attachment 69545
View attachment 69546

Dit is echt wel heel fijn voor de lange ritten.
Ik wil ook 6.1 en wacht met spanning af.
Net pakjesavond. Dan weet je ook niet precies wanneer hij komt...
 
Ik ben wel benieuwd of iemand al ervaring heeft met de voorspelling op een lange/gevarieerde rit. In mei dit jaar ga ik naar Slovenië via de SuC's en als het vrij accuraat blijkt te zijn zou dat wel superhandig zijn natuurlijk. Vooral ook omdat je hier in Nederland weinig te maken hebt met hoogteverschillen, dus ik ben niet echt gewend om dat mee te nemen in mijn range calculatie.
 
Volgens mij is het al vaker voorbijgekomen, maar een teleurstelling had voorkomen kunnen worden: "Firmware version 6.1 is unfortunately unavailable at service centers at this time and the roll out is currently controlled by engineering only. It will be rolled out over the next weeks."

Zeker weten het SeC dit heeft toegezegd (6.1)? In dat geval niet heel netjes...

Bij het terugbrengen werd nog verteld hoe fijn de lijntjes bij het achteruitrijden zijn....:frown:

- - - Updated - - -

Dit was bij mij ook het geval. Maar drie dagen later had ik hem dan toch.

Nog drie dagen ijsberen, nagelbijten, elke 5 minuten de auto checken. Probeer je me nu gerust te stellen? :wink:

Zonder dollen. Ik heb de auto nog geen anderhalve maand. Ik ben al blij dat ik het laadklepje nu met de fob open kan doen. De S is de beste auto die ik ooit gehad heb en hij blijft beter worden!
 
ik zal nog een prentje posten voor zij die nog niets hebben!
je kan de prognose ook verslaan natuurlijk en een stuk beter doen.:smile:
ik had net een range charge gedaan en wat opviel was dat de eerste 3 km er geen km af gingen en de batterij op 100% bleef staan (duidelijk te zien op de foto)
20150117_194252.jpg
 
ik zal nog een prentje posten voor zij die nog niets hebben!
je kan de prognose ook verslaan natuurlijk en een stuk beter doen.:smile:
ik had net een range charge gedaan en wat opviel was dat de eerste 3 km er geen km af gingen en de batterij op 100% bleef staan (duidelijk te zien op de foto)
View attachment 69557

Dat jij deze keer wéér eens van de eersten was baart me zorgen. Als de volgorde gelijk is aan de vorige keer, zit ik op het eind...
Ik kan nog niet eens met de ab het laadklepje openen :(
 
Ik heb het idee dat de cruise control "actiever" oppakt. Eerder moest je heel voorzichtig je voet van het gaspedaal halen om een schok te voorkomen. Ik merk dat dat nu niet meer nodig is. Gelijk na in inschakelen van de CC houdt hij de snelheid al vast.
Viel mij ook op afgelopen dagen. Ook bij het weer inschakelen wordt de ingestelde snelheid sneller opgepakt.
 
Ontdek net per toeval dat Smart Preconditioning aan staat, geen idee waarom op dit moment. Erg jammer dat je daar geen inzicht in hebt zoals bij een Nest thermostaat.

Betreft de kilometers denk ik niet dat dat het geval is. Ik rij zelf 45k km per jaar wat volgens mij niet echt weinig is.
Welke versie van 6.1 heb jij en waar zet je preconditioning aan/uit?