Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ben heel blij met 6.1! Ben benieuwd naar future software improvements. Ook goed om te merken dat de maps zijn verbeterd. Zo worden we eindelijk vanaf de A27 (Gorinchem) richting A2 (Utrecht) over slandsherenwegen gestuurd en niet DOOR Lexmond zoals hiervoor gebruikelijk was.
Had ook graag de nieuwe hardware gehad enzo maar ben aan de andere kant ook erg blij dat ik al een aantal maanden met heel veel plezier vele kilometers heb mogen maken in de meest fantastische moderne auto die ik ooit heb gehad/heb!
Daardoor krijg ik toch iedere keer weer voor een smile op m'n gezicht. Thanks for this amazing experience. Keep up the good work Tesla!!
 
Nog he-le-maal niets hier. Nax. Nada. Zip.
Ze trekken zich niets aan van anciënniteit op dit forum, haha.
Tesla straft mij nu omdat ik V5.8 maandenlang heb weggedrukt omdat ik niet wilde dat LOW werd uitgeschakeld :)

Vraag: kan de autopilot hardware achteraf worden ingebouwd?
Zou ik direct laten doen.

Heb tijdenlang 6.0 weggedrukt en ook nog niks binnen. Dit zal ons leren, "resistance is futile, you will be assimilated".
 
Yes!
ImageUploadedByTapatalk1422012692.891722.jpg

Helaas komt ie net binnen terwijl ik in Rotterdam sta met te weinig accu om nog thuis te komen, en alleen een lolo ter beschikking. Toch maar voorrang gegeven aan laden...
 
Inmiddels heb ik ontdekt dat de Preconditioning vooral goed werkt met je agenda. Vandaag meerdere keren met buiten -1 in een aangenaam warme auto gestapt toen ik naar een afspraak moest.

Helaas was de auto vandaag door onverklaarbare redenen niet bereikbaar met de app waarop ze mij via de servicepunt een nieuwe manier van resetten hebben laten uitvoeren. Ik moest de wieltjes nu langer dan voorheen indrukken totdat het dashboard scherm ook uit gaat. Dat deed ik eerst met de platte knopjes, daarna was alles weer perfect.

De voorspelling werkt op de A2 na 19 uur helemaal niet, je mag daar overdag 100 waardoor je savonds ineens een veel te zuinige inschatting krijgt (+/- 20%).

Zeg jij nu dat hij ook naar je agenda-afspraken kijkt om pre-conditioning te starten? Ik dacht dat dat alleen ging om patronen op basis van eerder gebruik van de wagen?
 
Je hebt hopelijk toch eerst wel iets geladen toch voordat je hem ging installeren?


goede vraag eigenlijk,,,,je komt thuis en hangt hem aan de oplader....je start de update....

vraag : start de update dan of wacht hij tot de batterij voldoende is opgeladen uit voorzorg moest het opladen onderbroken worden waardoor de update in gevaar zou kunnen komen ?
 
goede vraag eigenlijk,,,,je komt thuis en hangt hem aan de oplader....je start de update....

vraag : start de update dan of wacht hij tot de batterij voldoende is opgeladen uit voorzorg moest het opladen onderbroken worden waardoor de update in gevaar zou kunnen komen ?
Ik heb hem ingeplugd en meteen de update gestart. Ik was ook wel benieuwd. Hij startte meteen met de update, waardoor laden weer werd gestopt.
Ik zal zo eens gaan kijken of het is gelukt. Ik heb in ieder geval nog geen notificatie gehad dat laden weer is gestart....
 
Heb tijdenlang 6.0 weggedrukt en ook nog niks binnen. Dit zal ons leren, "resistance is futile, you will be assimilated".

Tesla kan natuurlijk zien wie de nieuwste versies wegdrukt en niet installeert.
Omdat de servercapaciteit beperkt is, pusht Tesla eerst naar naar die gebruikers die nieuwe versies snel installeren.
En dat is ook terecht, want een versie voor iemand klaar zetten kost al capaciteit. Wordt die vervolgens veel later benut, dan is dat schadelijk.
Dus ja, als je updates regelmatig wegdrukt loop je een goede kans dat je achteraan in de rij komt.
Precies wat je tot nu deed gebeurt dus.
 
Hier ook nog geen update. De signature staat ook nu weer wat achteraan bij het uitdelen van de updates. De early adapters moeten zelf de handen aan het stuur houden. Ik had voor deze doelgroep wel nieuwe stoeltjes en autopilot hardware verwacht!
Ben overigens super tevreden met de Model S. Features worden stap voor stap steeds beter. Hoop dat 6.1 binnen is voor onze wintersporttrip.
 
Maar je rijdt wel fors door. Als het met 42% lading al krap wordt om 95 km te rijden :)
Klopt, omdat het kon, genoten. Werd later in Berlijn nog wel spannend (6km) omdat ik in eerste instantie alleen Vattenfall palen kon vinden. Daar kon ik niet laden. Later een RWE paal gevonden die ik met de PlugSurfing app aan de gang kreeg.

- - - Updated - - -

Ik ben gewoon te snel geweest met bestellen.
Voor hetzelfde geld had ik nu een P85D gehad.
Nog sneller - autopilot - betere stoelen.
Het lot van de early adapter.
Wat een stierenstront.
Had je nog wel een jaar in je Fiat gereden:biggrin:.