Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben in ieder geval nog steeds van (een subjectieve) mening dat ook sinds de 2e 6.1 update de temperatuur nog steeds veel hoger ingesteld dient te worden voor hetzelfde comfortgevoel als vóór 6.1

me too - had het vanochtend gewoon koud n de auto. Kon temp op 30 zetten zonder enig effect. totdat ik in de file kwam te staan - toen werd het weer wat warmer. zal straks SeC eens bellen.
 
Sinds ik 6.1 heb heb ik erg gelet op de "regen". Bij een vorige update was de ervaring dat deze minder krachtig was en er dus, bij nadering van bijv. een stoplicht, eerder en krachtiger bijgeremd moet worden.

Nu komt het mij voor dat dat is hersteld. Ik heb het tientallen malen uitgeprobeerd en met name bij het naderen van een stoplicht pakt hij, zo rond 20 km/uur, nog even flink op zodat je echt bijna stil komt te staan. Wel anticiperen dus hem de kans geven maar ik ben er, zoals het nu werkt, erg over te spreken.

Heeft iemand anders ook deze ervaring of is het inbeelding? pvh was er destijds ook fel op. Wat vind jij?

Ik had er destijds zelfs een draadje voor geopend http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36389-I-want-my-5-x-regen-settings-back! Ben helemaal happy met de huidige settings.
 
Liep zojuist naar de auto en zowaar alweer een update beschikbaar. Direct aangezet. Ben heel benieuwd. Had reeds 115. Zodra die klaar is zal ik laten weten welke versie ik nu heb gekregen. en wellicht dat het dan ook weer warmer wordt in de auto.

Hier ook vanmorgen een bericht ontvangen dat er een update klaar stond. Is dan de derde voor 6.1... Ben alleen op vakantie dus zal een week moeten wachten. Heb trouwens ook een probleem gehad dat de hendels niet allemaal naar buiten kwamen laatst ('s morgen, gevroren).
 
me too - had het vanochtend gewoon koud n de auto. Kon temp op 30 zetten zonder enig effect. totdat ik in de file kwam te staan - toen werd het weer wat warmer. zal straks SeC eens bellen.

Raar, vanochtend voorverwarmd op 20, en na 5 minuten rijden teruggezet naar 19, want te warm. Heb 115. Heb nog nooit range mode gebruikt overigens.
 
Vanmorgen bevestiging gekregen dat deze release note niet klopt:

Smart Preconditioning (BETA)

With this release, Smart Preconditioning will automatically get the cabin climate ready for you, based on the last set temperature and your driving schedule. Model S will observe your driving schedule and when it's confident in identifying a pattern, will start Smart Preconditioning when you are charging, at home, or at work.



Hij doet het ook als de MS niet aan de lader staat. Een gewaarschuwd mens telt voor ... een paar km extra range.
 
Liep zojuist naar de auto en zowaar alweer een update beschikbaar. Direct aangezet. Ben heel benieuwd. Had reeds 115. Zodra die klaar is zal ik laten weten welke versie ik nu heb gekregen. en wellicht dat het dan ook weer warmer wordt in de auto.

Update klaar. Nu versie 116. Geen verschillen kunnen ontdekken in de release notes en functies. Wellicht bij het rijden.

Of ...... zie ik nu dat de zwarte lak iets zwarter is geworden....:wink:
 
Heb zelf ook TACC en weet zeker dat ik echt één van de eerste ben die van de productieband is gerold met de nieuwe functies; vin nummer P50206. Ben geen Tesla tegen gekomen met de extra hardware en een lager VIN nummer.
Bij mij werkte TACC meteen na de eerste update naar 6.1
 
Heb zelf ook TACC en weet zeker dat ik echt één van de eerste ben die van de productieband is gerold met de nieuwe functies; vin nummer P50206. Ben geen Tesla tegen gekomen met de extra hardware en een lager VIN nummer.
Bij mij werkte TACC meteen na de eerste update naar 6.1

Ik heb 5870x dus wat je zegt klopt. Had jij misschien tijdens productie je tech pakket al aan laten passen? Ik heb toen aleen geinformeerd naar de hardware en mij werd verzekerd dat het in orde was. Komt het ook wel denk ik, maar dat wachten hè.
 
Hij doet het ook als de MS niet aan de lader staat. Een gewaarschuwd mens telt voor ... een paar km extra range.

Dat kan ik bevestigen. Had hem afgelopen vrijdag weer eens aangezet. Zaterdag met 316 km afgesloten, zondag niet gereden en maandagochtend gestart met 270 km!! Heel snel weer uitgezet deze 'smart' preconditioning. De range vliegt omlaag als je niet aan de stekker hangt. Tricky!
 
Ik heb 5870x dus wat je zegt klopt. Had jij misschien tijdens productie je tech pakket al aan laten passen? Ik heb toen aleen geinformeerd naar de hardware en mij werd verzekerd dat het in orde was. Komt het ook wel denk ik, maar dat wachten hè.

Mij werd wel gevraagd of er €500,- bij kon voor de extra software die de nieuwe hardware zou activeren. Ik denk eerder dat dit het probleem is. Ik heb hiervoor akkoord gegeven aangezien er ook €500 retour zou komen vanwege de parkeersensoren die nu in het nieuwe pakket zitten. Echter, en deze discussie heb ik eerder gevoerd op het forum, zitten er weer geen mistlampen in mijn Tesla; iets dat ook standaard in het nieuwe tech-pakket zit. Ik zou dus eerder contact opnemen met Tesla als je die €500 hebt betaald voor het extra stukje software