Karim DB
Member
zeker met Tesla op vakantie gaan! Maar op die zwarte weekends zullen er vrijwel zeker wachtrijen zijn, mede door het grote aantal model 3's in Nederland
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha,
Yep. Dit was natuurlijk niet op een zwarte zaterdag maar dan nog zal het laden niet het probleem zijn, eerder de files. Wintersport taferelen zoals in Duitsland heb ik in Frankrijk nog nooit meegemaakt. In Duitsland is dit al vaker voorgekomen, ook met minder Tesla's. In Frankrijk niet. De SuC's worden daar eerder zo sporadisch gebruikt dat de kans op ICE-ing groter is. Ik raad aan een sleepkabel in je auto te leggen mochten de Fransen hun hoffelijkheid even vergeten te zijn en weigeren hun auto te verplaatsenHaha,
Val de Meuse?
Heeft iemand ervaring met het laden bij Disneyland Parijs? Ik was van plan om maar 1x te laden, maar dan moet ik daar echt kunnen laden, anders haal ik op de terugweg de eerste de beste SuC niet meer (was Senlis of direct al bij Marne-La-Valleé). Ik vroeg me dus af of iemand weet of je daar kunt laden en of daar een royaal aantal punten is. We verblijven in het Disneyland Hotel.
Waarom überhaupt zo'n plan maken. Ga onderweg een keer 15 minuten de benen strekken bij een suc...
Inderdaad, gewoon bij Senlis nog even tot 60% op de heenweg en je haalt het zat.
zeker met Tesla op vakantie gaan! Maar op die zwarte weekends zullen er vrijwel zeker wachtrijen zijn, mede door het grote aantal model 3's in Nederland
Dat kanon kan voor verschillende doeleinden ingezet worden.Yep. Dit was natuurlijk niet op een zwarte zaterdag maar dan nog zal het laden niet het probleem zijn, eerder de files. Wintersport taferelen zoals in Duitsland heb ik in Frankrijk nog nooit meegemaakt. In Duitsland is dit al vaker voorgekomen, ook met minder Tesla's. In Frankrijk niet. De SuC's worden daar eerder zo sporadisch gebruikt dat de kans op ICE-ing groter is. Ik raad aan een sleepkabel in je auto te leggen mochten de Fransen hun hoffelijkheid even vergeten te zijn en weigeren hun auto te verplaatsen
Aangekomen vroeg ik de camping eigenaar voor laadmogelijkheden maar die man wist alleen van een lader in Caen 50 km verderop.
Dank voor het delen van je ervaringen TomdH! Laadstress is balen, zeker op vakantie zou je gewoon lekker zorgeloos van je Tesla moeten kunnen genieten. Vraagje; wat is de reden dat je niet op de camping geladen hebt? Ik zou wel even contact opnemen met Tesla over je clima control, lijkt me dat daar iets niet helemaal goed gaat?
Aangekomen vroeg ik de camping eigenaar voor laadmogelijkheden maar die man wist alleen van een lader in Caen 50 km verderop.
Het is koud in auto
Wat is de laagste vermogen van de UMC/TMC op 1 fase?
Waarom niet op de camping geladen?
Had ik misschien moeten vragen met een camping stekker.
Tsja, ik begrijp ook niet helemaal hoe de verwarming werkt bij mijn Model S. Soms is 19.5 voldoende, maar zodra het buiten kouder is moet de verwarming wel op 22.5 graden. Dit gaat echt je verbruik niet sterk beïnvloeden. Tenzij je wellicht in een file rijd dan is de verhouding energie verwarming versus verplaatsing een beetje scheef.
Mijn 'strategie' bij SuC's tijdens de wintersport is, verwarming op 23 en sunroof op "vent" zodat condens/vocht makkelijk wordt afgevoerd en je bij het hervatten van de rit 'droge' lucht in de auto hebt.
Ik vroeg me af, heb je van te voren naar https://abetterrouteplanner.com gekeken? Zo niet, als je deze nu zou gebruiken om even je ritten opnieuw in te voeren had deze je dan meer inzicht kunnen geven? Vooral qua laadmogelijkheden?
Ja ik had misschien wat meer moeten doordrukken bij de camping, want ze hadden gewoon van die blauwe stekkers waar het ook goed zou moeten lukken.
Climate control vraag ik me ook een beetje af of dat goed gaat. Ze hebben ooit al iets vervangen in de verwarming. Maar nu vond ik dus het verschil in warmte wat er uit kwam tussen stand op 19 graden en 20 graden wel opvallend. Dus bij 19 graden koude lucht en 20 graden iets van warmte terwijl het buiten 7 graden was. Ik zou verwachten dat er bij 19 graden stand dan ook wat warmte uit zou moeten komen. Maar misschien komt dan omdat ik range mode aan heb en dan doet de verwarming het minder goed.
Tip: altijd zelf als eerste eruit springen bij de SuC en de kabel erin stoppen. En pas als allerlaatste, als iedereen klaar zit met gordels om etc de stekker er weer uit halen. Dan zijn die 15 minuten gewoon extra laadtijd.Persoonlijk vind ik iets langer laden prettiger met 3 kinderen achterin. Voordat iedereen in- en uitgestapt is ben je al 15 minuten verder
Tip: altijd zelf als eerste eruit springen bij de SuC en de kabel erin stoppen. En pas als allerlaatste, als iedereen klaar zit met gordels om etc de stekker er weer uit halen. Dan zijn die 15 minuten gewoon extra laadtijd.