Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag geprobeerd om KiWhi Pass aan te vragen Eerste gedeelte gaat goed en snel verificatie per email van account. Daarna loop ik vast bij het gedeelte “kaart aanvragen”. Bij de keuze “offre à l’acte” Kan ik adres opgeven, maar blijft hangen op postcode. Krijg iedere keer mededeling dat postcode onbekend is. Heeft iemand de gouden tip hier?
Verder zie ik dat wij in NL niet de app kunnen downloaden,
Alvast bedankt Daan
 
Vandaag geprobeerd om KiWhi Pass aan te vragen Eerste gedeelte gaat goed en snel verificatie per email van account. Daarna loop ik vast bij het gedeelte “kaart aanvragen”. Bij de keuze “offre à l’acte” Kan ik adres opgeven, maar blijft hangen op postcode. Krijg iedere keer mededeling dat postcode onbekend is. Heeft iemand de gouden tip hier?
Verder zie ik dat wij in NL niet de app kunnen downloaden,
Alvast bedankt Daan
Dit was in 2016 de oplossing, misschien dat dit nu nog werkt

Our register form has some limitations for foreign users.
The KiWhi Pass card give you access on the purple charge point:
http://www.kiwhipass.fr/ou-l-utiliser/carte-des-bornes-disponibles.html

In order to solve your personal issue, I invite you to enter the KiWhi Pass
address specified hereafter as workaround:

Adresse : 10 allée Louis Vincent
Code postal : 99999
Ville : Etranger
Pays : FRANCE

This temporary solution will not affect the quality of our services. If you
decide to subscribe to KiWhi, your card will be delivered to your personal
address (I invite you to send us your personal address, in order to deliver
you a KiWhi card at home).

Regarding the issue your have reported, KiWhi Pass is going to fix this
issue as soon as possible to offer the better experience to our foreign
customers.
Our support team will inform you once you will have the ability to enter
your address.

KiWhi Pass thanks you for your valuable feedback.

Best regards,

KiWhi Pass Team
 
  • Like
Reactions: Primus
Hallo allemaal. Wij gaan vrijdag 24 juli een week naar de Dordogne en daarna nog op doorreis naar iets anders. Ik twijfel heel erg om met de Tesla te gaan. Ik heb geen zin in files bij de superchargers, lees allemaal gezeur over een slechte infrastructuur, meerdere laadpassen. Tevens zijn we echte rijders, dus ter plekke ga ik echt elke dag wel even de hort op.

Wel hebben we een huis gehuurd en kunnen daar misschien gewoon laden op het normale net. Hoe snel gaat dat eigenlijk?

Kortom volgens mij een hoop extra gezever waar ik denk niet op zit te wachten. Aan de andere kant lijkt het me wel een avontuur.

Wat is jullie ervaring? Doen of niet doen?
Gewoon Doen, vorig jaar 2 maal naar Zuid Frankrijk geweest en altijd plek bij de superchargers.
Elk dorpje heeft een laadpaal, vaak waar de markt is en de glasbakken staan.
Enkele keren wel eens mijn newmotion pas niet kunnen gebruiken omdat de verbinding niet tot stand kwam maar toen kon ik wonder boven wonder gewoon mijn bankpas gebruiken!
Laden bij het huis? Je vakantie is compleet. Stel wel even de max stroom in de auto in zodat de stoppen er niet uit gaan. In een nacht is je auto weer vol.
Koop een goede verlengkabel met 2,5mm aders, geen haspel die half op de rol blijft staan dan komt alles goed
 
Ik heb mezelf na wat zoeken de laadpas van Maingau en plugsurfing aangeschaft. Ik ben nog aan het twijfelen over die Kiwhi-pas, omdat die blijkbaar nodig is voor een aantal gratis chargers, zoals bij Lidl. Het gaat me niet zozeer om een paar euro's te besparen, maar wel toegankelijkheid in de kleinere dorpen. Ik zou hem echter zakelijk willen aanschaffen en het is me niet duidelijk of dat kan met de formule zonder abonnementskosten.
 
Gewoon Doen, vorig jaar 2 maal naar Zuid Frankrijk geweest en altijd plek bij de superchargers.
Elk dorpje heeft een laadpaal, vaak waar de markt is en de glasbakken staan.
Enkele keren wel eens mijn newmotion pas niet kunnen gebruiken omdat de verbinding niet tot stand kwam maar toen kon ik wonder boven wonder gewoon mijn bankpas gebruiken!
Laden bij het huis? Je vakantie is compleet. Stel wel even de max stroom in de auto in zodat de stoppen er niet uit gaan. In een nacht is je auto weer vol.
Koop een goede verlengkabel met 2,5mm aders, geen haspel die half op de rol blijft staan dan komt alles goed

Top. Goed om te lezen. Ik ga het ook doen en ik kom er steeds meer achter dat het geen enkel probleem is. Heb inmiddels ook aan de verhuurder gevraag of ze een stopcontact hebben in de buurt maar voor een paar tientjes heb je aan lange kabel zag ik al. Hoe doet je dat met die amperes afstellen? Gewoon de grens opzoeken dat de stoppen eruit vliegen?
 
Dit was in 2016 de oplossing, misschien dat dit nu nog werkt

Our register form has some limitations for foreign users.
The KiWhi Pass card give you access on the purple charge point:
http://www.kiwhipass.fr/ou-l-utiliser/carte-des-bornes-disponibles.html

In order to solve your personal issue, I invite you to enter the KiWhi Pass
address specified hereafter as workaround:

Adresse : 10 allée Louis Vincent
Code postal : 99999
Ville : Etranger
Pays : FRANCE

This temporary solution will not affect the quality of our services. If you
decide to subscribe to KiWhi, your card will be delivered to your personal
address (I invite you to send us your personal address, in order to deliver
you a KiWhi card at home).

Regarding the issue your have reported, KiWhi Pass is going to fix this
issue as soon as possible to offer the better experience to our foreign
customers.
Our support team will inform you once you will have the ability to enter
your address.

KiWhi Pass thanks you for your valuable feedback.

Best regards,

KiWhi Pass Team
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen
 
heb een huis gehuurd in de Morvan en we zullen veelal op de plaats rust houden, kan ik er vanuit gaan dat laden via Schuko geen problemen gaat opleveren in Frankrijk? Ik heb een New Motion pas, is het daarnaast voor de zekerheid nog nodig om een Kiwhi of Chargemap pas aan te schaffen, en aan welke heb ik meer als je bijvoorbeeld bij supermarkten wil laden?
 
Top. Goed om te lezen. Ik ga het ook doen en ik kom er steeds meer achter dat het geen enkel probleem is. Heb inmiddels ook aan de verhuurder gevraag of ze een stopcontact hebben in de buurt maar voor een paar tientjes heb je aan lange kabel zag ik al. Hoe doet je dat met die amperes afstellen? Gewoon de grens opzoeken dat de stoppen eruit vliegen?
In de meterkast kijken of vragen aan de verhuurder, let wel op als er een boiler of oven of koken op stroom is en op dezelfde groep staat, ga anders op veilig zitten.
En als je gaat slapen kan je het wat hoger zetten. Let ook op dat het kan zijn dat je lader niet werkt... Draai dan de stekker om, geen grap! Test ook gewoon op voorhand thuis alles uit hoe lang je nodig hebt op welk Amperage, en weet je gelijk dat alles werkt. Nog een tip die ik ergens las, leg de lader zelf zo dat er geen regen op komt.. Iemand legde de lader zelfs op het wiel in de wielkas, mooi gevonden.
 
kan ik er vanuit gaan dat laden via Schuko geen problemen gaat opleveren in Frankrijk
In Frankrijk kan je de stekker niet omdraaien doordat de aarding via een pin wekt. Als de neuter aan de verkeerde kant van het stopcontact zit, kan je dan niet laden. Althans met de S is sat zo. Best een verlengkabel mee nemen, waar je de UMC stekker wel 180gr in kan draaien (aarding aan de zijkant). Of een stukje verlengkabel met gekruiste draden.
 
In Frankrijk kan je de stekker niet omdraaien doordat de aarding via een pin wekt. Als de neuter aan de verkeerde kant van het stopcontact zit, kan je dan niet laden. Althans met de S is sat zo. Best een verlengkabel mee nemen, waar je de UMC stekker wel 180gr in kan draaien (aarding aan de zijkant). Of een stukje verlengkabel met gekruiste draden.
Ik heb daar ooit een mobiele aardlekschakelaar (Brennenstuhl 1290670) met penaarde voor gekocht. Penaarde of randaarde erin en randaarde eruit. Dan kan je de kabel gewoon draaien. Weet niet meer of het voor Frankrijk, Spanje of Andorra was maar daar wou een chalet verhuurder dat er een aardlek tussen de auto en de meterkast zat. In Frankrijk kwam ik er toen bij een hotel een keer achter dat je daardoor makkelijk de kabel kan draaien als je het probleem met "neuter" hebt.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
In Frankrijk kan je de stekker niet omdraaien doordat de aarding via een pin wekt. Als de neuter aan de verkeerde kant van het stopcontact zit, kan je dan niet laden. Althans met de S is sat zo. Best een verlengkabel mee nemen, waar je de UMC stekker wel 180gr in kan draaien (aarding aan de zijkant). Of een stukje verlengkabel met gekruiste draden.
dank je, ik heb 30m verlengkabel, dus dat moet goed komen
 
In de meterkast kijken of vragen aan de verhuurder, let wel op als er een boiler of oven of koken op stroom is en op dezelfde groep staat, ga anders op veilig zitten.
En als je gaat slapen kan je het wat hoger zetten. Let ook op dat het kan zijn dat je lader niet werkt... Draai dan de stekker om, geen grap! Test ook gewoon op voorhand thuis alles uit hoe lang je nodig hebt op welk Amperage, en weet je gelijk dat alles werkt. Nog een tip die ik ergens las, leg de lader zelf zo dat er geen regen op komt.. Iemand legde de lader zelfs op het wiel in de wielkas, mooi gevonden.

Er is een verwarmd zwembad haha :p:p
 
6EE90CA6-4E78-471D-B50B-B9AC23EDB34E.png


geldt ook voor Recharge en Ionity
 
  • Like
Reactions: fivari and Primus