Ook terug van vakantie vlakbij Le Beausset. (Formule 1 nog net horen janken toen de wind meezat). Net geen 1200km enkele reis, totaal gemiddeld 187 Wh/km. 5 laadstops heen, 4 terug. (Bewust eentje meer bij heen genomen om op vakantiehuis 3/4 vol aan te komen. Telkens ‘s nachts gereden.
Eerste laadstop na 340km in Metz/Hauconcourt. Ionity genomen met Bonnet app @0.41€/KWh. 190Kw Max. Tweede laadstop wederom Ionity A31 nabij Langres (Val de Meuse mijden). Moeten verplaatsen wegens Max 27Kw - tweede vrolijk naar 187Kw. Laadstalls staan daar schuin, wat in combinatie met laadpoort linksachter niet ideaal is.
Daarna enkel nog SuC’s Dardilly, Montélimar en Aix en Provence.
Dardilly wederom moeten verplaatsen, V3 wou niet mee. Veel ICEing daar trouwens!
In Montélimar een Ioniq5 eigenaar aangeraden om eens de V2 stalls te proberen omdat hij de V3 niet aan de praat kreeg.
Aix-en Provence SuC was drukbezocht - na enkele minuten verplaatst van gedeelde V2 naar vrijgekomen V3.
Op de terugweg 3x SuC 1x Ionity. Montélimar, Tournus, Langres(Ionity) en Arlon. In Arlon trouwens een Polestar met sleurhut die vrolijk 6 laadplekken in beslag nam. Was er gelukkig niet druk met slechts 3 andere ‘ladenden’.
Vaststelling: Ionity is even betrouwbaar als SuC gebleken, maar dankzij Bonnet zelfs iets goedkoper. In Metz 2 metgezellen - een Ioniq 5 en een ID5. In Langres op de heenweg alleen, op de terugweg 1 Taycan die het laden niet gestart kreeg. (Wellicht omdat de laadkabel zo strak gespannen in zijn laadpoort gewrongen werd en slechte connectie was). Meneer keek me iets te veel met ‘dikke nek’ aan om me ermee te gaan bemoeien. Is na een kwartier afgedropen, zonder zich eens te verplaatsen.