gijs33
Member
Toch nog even een kort verslagje van mijn vakantie met de model Y. Kampeerspullen mee zonder dakkoffer, het blijft me verbazen.
In kleine 4 weken ruim 4000 km zonder enig probleem. Verbruik volgens teslamate netto 178 Wh/km, bruto 185 Wh/km. Valt mij niet tegen gezien de altijd aanwezige brandende zon, regelmatig voorkoelen, en 2 uur wachten in de brandende zon voor de veerboot (met airco en entertainment aan).
Wat voor ons het prettigst werkt is elke 2 uur even stoppen en dan laden. Met af en toe een wat langere pauze (voor lunch/diner) heb ik dan nooit het idee dat ik zit te wachten op het laden. Op de terugweg was de batterij al vol genoeg voor het eten geserveerd werd. Zonder superchargers (dus meer lokaal) was het af en toe wel wat lastiger, ook vanwege ICEing, of doordat er bv maar 1 type 2 lader beschikbaar was. Maar met behulp van chargemap pass altijd wel wat gevonden.
Heen via Wavre naar de nieuwe supercharger in Metz die ons prima beviel, veel keuze aan winkels en tentjes, en vlak bij de snelweg. Overnachten bij Dijon (Novotel, daar gratis geladen alhoewel wel wat buggy, elke 12 min nieuwe laadsessie. Kia E-Niro kon er helemaal niet laden). Volgende dag via de aire du granier (ideaal, direct aan de snelweg) de Alpen in. Lokaal ook gratis laden bij het office du Tourisme.
Daarna naar Genua met overnachting halverwege, veerboot naar Corsica met laadpaal op de camping (ook prima laden bij sommige supermarkten).
Terug richting Marseille, en na wat kampeer-tussenstops uiteindelijk vanuit midden-Frankrijk afgelopen zaterdag terug gereden (Orleans, Senlis, Tourcoing), wel druk, maar nergens vol. Bij Orleans wel even opletten dat je de V3 pakt..
Ik kijk al uit naar de volgende grote reis!
In kleine 4 weken ruim 4000 km zonder enig probleem. Verbruik volgens teslamate netto 178 Wh/km, bruto 185 Wh/km. Valt mij niet tegen gezien de altijd aanwezige brandende zon, regelmatig voorkoelen, en 2 uur wachten in de brandende zon voor de veerboot (met airco en entertainment aan).
Wat voor ons het prettigst werkt is elke 2 uur even stoppen en dan laden. Met af en toe een wat langere pauze (voor lunch/diner) heb ik dan nooit het idee dat ik zit te wachten op het laden. Op de terugweg was de batterij al vol genoeg voor het eten geserveerd werd. Zonder superchargers (dus meer lokaal) was het af en toe wel wat lastiger, ook vanwege ICEing, of doordat er bv maar 1 type 2 lader beschikbaar was. Maar met behulp van chargemap pass altijd wel wat gevonden.
Heen via Wavre naar de nieuwe supercharger in Metz die ons prima beviel, veel keuze aan winkels en tentjes, en vlak bij de snelweg. Overnachten bij Dijon (Novotel, daar gratis geladen alhoewel wel wat buggy, elke 12 min nieuwe laadsessie. Kia E-Niro kon er helemaal niet laden). Volgende dag via de aire du granier (ideaal, direct aan de snelweg) de Alpen in. Lokaal ook gratis laden bij het office du Tourisme.
Daarna naar Genua met overnachting halverwege, veerboot naar Corsica met laadpaal op de camping (ook prima laden bij sommige supermarkten).
Terug richting Marseille, en na wat kampeer-tussenstops uiteindelijk vanuit midden-Frankrijk afgelopen zaterdag terug gereden (Orleans, Senlis, Tourcoing), wel druk, maar nergens vol. Bij Orleans wel even opletten dat je de V3 pakt..
Ik kijk al uit naar de volgende grote reis!