Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Denk dat het zes jaar geleden ook wel een verschil maakte dat de occasional Model S rijder een uurtje op het terras zat te vertoeven.

Ik denk dat menig hotel niet zit te wachten op de stroom S3XY gasten die even een duik nemen, wellicht een drankje en er dan weer vandoor gaan voor de volgende lichting. 😉
 
  • Like
Reactions: JanG007
Denk dat het zes jaar geleden ook wel een verschil maakte dat de occasional Model S rijder een uurtje op het terras zat te vertoeven.

Ik denk dat menig hotel niet zit te wachten op de stroom S3XY gasten die even een duik nemen, wellicht een drankje en er dan weer vandoor gaan voor de volgende lichting. 😉
1656157743783.png

Nee, ik denk het ook niet, de tijden zijn wat veranderd...:cool:;)
 
  • Funny
Reactions: OttoR
Dag,
We willen eind juli naar Florence rijden en dan via Pisa, Lucca, La Spezia naar Genua.
Volgens de Chargemap is er in Florence tot en met Spezia goed te laden en in Genua.
Alleen….dit is de eerste keer dat we met de Model S naar Italie gaan, dus geen enkele ervaring! Met 485km (100D) rijbereik kom je een heel eind maar toch.
Zijn alle palen wel actief die in Chargemap of Plugsurfing staan. Iemand ervaring in dit gebied?
 
Wij gaan deze zomer ook voor het eerst naar Italië, de bergen in nabij Ancona. Bij de accomodatie kunnen we laden aan een laadpaal en anders is er op 20 minuten een SuC.

Mijn ervaring in Frankrijk vorig jaar was dat voor de trips die wij deden, de laadpaal bij de accomodatie meer dan voldoende was. We hebben twee keer in de week bij geladen. Ik verwacht dat we in Italië er dus ook voldoende aan hebben.

Een werkende publieke paal is dan een bonus 😁
 
Dag,
We willen eind juli naar Florence rijden en dan via Pisa, Lucca, La Spezia naar Genua.
Volgens de Chargemap is er in Florence tot en met Spezia goed te laden en in Genua.
Alleen….dit is de eerste keer dat we met de Model S naar Italie gaan, dus geen enkele ervaring! Met 485km (100D) rijbereik kom je een heel eind maar toch.
Zijn alle palen wel actief die in Chargemap of Plugsurfing staan. Iemand ervaring in dit gebied?
Wij rijden al zes jaar naar Italië voor de zomer- en wintervakanties. Ik moet eerlijk bekennen dat de laadoplossingen steeds minder creatief worden door de grote beschikbaarheid van superchargers en het toegenomen rijbereik. Het geklooi met verlengkabels in een standaard stopcontact is echt wel een ding uit het verleden.

Vorig jaar zijn we via Milaan (niet geladen), Toscane (DeC Il Paluffo) en Rome (niet geladen) in Liguria terechtgekomen. Daar hebben we overnacht in Levanto, de agriturismo had een laadpaal die mijn MS LR niet accepteerde. Een 85D van iemand anders had geen problemen. Dit ligt waarschijnlijk aan het wisselende ampèrage van het plaatselijke netwerk.
Enkele jaren voordien hebben we eens kunnen laden aan een paal op de Piazza della Repubblica middenin Orvieto.

Het is dus een beetje hit or miss, maar je hebt altijd de troefkaarten van de superchargers en je UMC achter de hand! :cool:
 
  • Like
Reactions: SMU
In Sorrento aan de DeC. Het inflatiespook heeft ook Italië bereikt. Prijsverhogingen van 20 procent zijn meer regel dan uitzondering. Hier geldt ook het inhalen van gederfde coronainkomsten.
Reis was prima, 166 gemiddeld, weinig files en rustig bij de SeC's. Wel gaat de routeplanner steeds de mist in bij het berekenen van de aankomsttijd. Het lijkt erop dat hij de laadtijd tijdens de laatste laadbeurt vergeet mee te nemen. Qua SoC-voorspelling, ja, die is doorgaans goed maar bij de route door Zuid-Italië ging het bijna mis. Waarschijnlijk geen rekening gehouden met de win uit Afrika. Ik begrijp dat de aanstaande softwareupdate dat moet verbeteren. Enfin, even runter vom Gas en problem solved.
 

Attachments

  • 20220627_141343.jpg
    20220627_141343.jpg
    901 KB · Views: 99
Zaterdagochtend vertrokken naar Umbrië met overnachting in Innsbruck. Geheel fileloos de eindbestemming bereikt! Route Kassel, München, Brenner. Ook bij de Superchargers nooit hoeven wachten en telkens de volle laadsnelheid.

Dankzij de Telepass (Bip&Go) ook altijd lekker doorrijden bij de Italiaanse tolpoorten.

De perfecte reis, zelfs de vrouw was helemaal tevreden.
 
  • Like
Reactions: watt
Dag,
We willen eind juli naar Florence rijden en dan via Pisa, Lucca, La Spezia naar Genua.
Volgens de Chargemap is er in Florence tot en met Spezia goed te laden en in Genua.
Alleen….dit is de eerste keer dat we met de Model S naar Italie gaan, dus geen enkele ervaring! Met 485km (100D) rijbereik kom je een heel eind maar toch.
Zijn alle palen wel actief die in Chargemap of Plugsurfing staan. Iemand ervaring in dit gebied?
Mijn ervaring is dat Chargemap erg goed is. Zeker de vermelding of de Chargepass werkt. Als die werkt werkt een reguliere laadpas van bv. NewMotion ook wel (zeg maar elke beetje bekende RFID pas). Ook de reacties van andere gebruikers zijn vaak spot-on, zeker als laden niet werkt.

Wij gaan vaak naar de wat meer afgelegen locaties, en dan vertrouw ik altijd op laden uit een stopcontact. Daar heb ik apparatuur voor mee (JuiceBooster 2, 40 meter verlengkabel). In de gebieden waar wij vaak naar toe gaan is met een laadpaal op 40km afstand geen uitzondering, en dan is 11 kW toch net ff te traag.

Als we naar grotere steden gaan is het nooit een probleem. Ik zoek vaak een paaltje op op Chargemap, al is het omdat daar vaak nog parkeerplek is.

Dus concreet: Ja, Chargemap heeft mij nog nooit in de steek gelaten door de combi van Chargepass compatibiliteit en comments door gebruikers.
 
Let even op, de A61 in (alleen) noordelijke richting is helemaal afgesloten. Je wordt omgeleid via Keulen. Dat betekent ook dat, hoewel Tesla's routeplanner daar anders over denkt, SuC Erftstadt, onbereikbaar is. De laatste is SuC Pfalzfeld. Pas als je daar staat laat de routeplanner je via Keulen omrijden. Het gekke is dat hij dat eerder ook doet als je alle oplaadpunten verwijdert, voeg je er eentje toe dan is het weer Erftstadt. Be prepared, dit gaat overigens maanden duren!
 
Dit is al sedert de overstromingen van juli vorig jaar.
Toen was aangekondigd dat dit tot september dit jaar zou duren. Ik weet niet of die planning ondertussen bijgesteld is. Volgens sommigen op dit forum zijn Duitse voorspellingen immers altijd correct.
Nee, eind vorig jaar, zelfs eerder dan verwacht, is de gehele A61 opengesteld. Dit betreft nieuwe werkzaamheden, vervanging van de gehele rijbaan. Sinds afgelopen zaterdag.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Phil V
Ok, thnx voor de berichten. Chargemap (pass), Shell Recharge in bezit, dus dat moet goed gaan.
We hadden alle hotels die we aandoen gemaild en de meeste hadden ‘toch geen laadpaal’ ondanks de vermelding of ‘een niet werkende’. Vandaar de zorg.
De verlengkabel is ook wel een goeie. Heb nu alleen de Gen2 mobile connector met de verschillende verloopjes. Een verlengkabel kan dan praktisch zijn.
 
Ok, thnx voor de berichten. Chargemap (pass), Shell Recharge in bezit, dus dat moet goed gaan.
We hadden alle hotels die we aandoen gemaild en de meeste hadden ‘toch geen laadpaal’ ondanks de vermelding of ‘een niet werkende’. Vandaar de zorg.
De verlengkabel is ook wel een goeie. Heb nu alleen de Gen2 mobile connector met de verschillende verloopjes. Een verlengkabel kan dan praktisch zijn.
Tip: kies de juiste verlengkabel -> geen 1,5 maar 2,5mm2 aders
 
  • Like
  • Informative
Reactions: LaurensH and Krisja