FanFromFrslnd
Member
Ga in maart naar Italië. En mag bij het hotel laden. Kan ik meten hoeveel stroom ik verbruik?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
no stress, er zijn meer stopcontacten dan benzinestations op deze aardkloot.Mijn angst is dat ik per se aan de stroom moet en dan aankom bij een paal of een turismo waar het niet werkt.
Net zoals laatst toen ik op een zondagavond aankwam en dacht benzine te tanken tussen Pisa en Volterra met nog 15 km in de tank. Alles dicht, alle automaten kapot en daar waar het werkte natuurlijk geen werkende pinpas. Uiteindelijk bij een onbemande pomp een apparaatje dat papieren geld accepteerde.
Probleem is dat in aan huis niet kan laden. Althans, 6 aansluiting een lang verlengsnoerSterker nog - een van de enkele stations die open was op zondag en vervolgens wel mijn cash accepteerde maar geen benzine leverde. Ook ergens in Toscane.Met een Tesla kun je dan altijd nog aan een stopcontact gaan hangen. Zeker in het begin zou ik in jouw geval altijd een plan B in het achterhoofd houden. Ga laden als je stil staat, rij op de heenweg even langs het laadpunt waar je op de terugweg wilt gaan laden. Even testen.. Met de fossiel zijn we gewend te tanken als de tank leeg is - met EV laadt je als je stil staat. Plan je lunch bij een laadpunt als je een dag aan het rondrijden bent.. In de praktijk is het allemaal prima te doen.
Die vraag had ik ook.je ziet het in de auto - tel daar 10% laadverlies bij en je hebt wat je geladen hebt. Instellen op kWh (ipv km's) en eerst aflezen voordat je het laden stopt.
Zonder overnachting?Mijn ervaring is dat A Better Routeplanner een hele goede indicator is.
Verder genieten van de reis is mijn advies. Ik heb moeite de kinderen op tijd mee te krijgen bij een laadstop dus wij zijn meestal iets langer onderweg..
Dat zal dan waarschijnlijk met de SuC stops te maken hebben.ABR stuurt me over Modena terwijl de korste route via La Spezia gaat.
Alle andere plannen een laatste stop bij de SuC van Milaan en brengen me dan naar Pisa en laten me dan niet voltanken bij de SuC te Forte dei Marmi.Dat zal dan waarschijnlijk met de SuC stops te maken hebben.
Je kan ABR eventueel ook alternatieven laten berekenen, duurt iets langer.
En/of je kan een bepaalde SuC uitsluiten en dan zien wat hij ervan maakt.
1600 is idd wel erg veel. Dat zou voor mij tot onder Rome betekenen. Ergo, die 1.221 zou dus in één keer te doen moeten zijn? We gaab het proberen, thnx.Wij rijden afstanden > 1000 km meestal in 2 keer. Is veel relaxter.
Terug naar huis rijden we wel in een keer.
Langste was Todi(Italie) naar huis ongeveer 1600 kilometer. Hebben we ruim 19 uur over gedaan. Zou ik niet gauw nog een keer doen.
Mijn leasebudget had helaas geen ruimte voor een autopilot. Sterker nog, voor helemaal niksEn met autopilot zou je minder snel moe moeten worden. (ik heb geen autopilot)
Als je moe word kan je altijd nog een hotel in gaan toch?
De 1000 kilometer die wij vanuit Oostenrijk rijden is altijd goed te doen in ieder geval.
Belangrijkste is mijn inziens het aanpassen van je mindset. Geniet vooral van de rit en de stops. Tijd is een relatief begrip!Met mijn hybride rijden we in één ruk, af en toe een plaspauze want de hond moet er ook uit, van Limburg naar Toscane, 1.221 km. precies. Record is 12 uur en 5 minuten, slechts tijd ooit is 135 uur. De eerste keren deed alles pijn, inmiddels beginnen we er aan te wennen.
Straks met de Tesla, wat zijn jullie ervaringen qua reistijd? Iedereen maakt een tussenstop en zo ja waar? Nog adviezen?? We gaan het in de zomer sowieso proberen in één keer te doen, volgens EV-tripplanner zo'n 16 uur.
Ja. Maar eenmaal in de auto en dat lange saaie stuk door Duitsland...Belangrijkste is mijn inziens het aanpassen van je mindset. Geniet vooral van de rit en de stops. Tijd is een relatief begrip!