Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn angst is dat ik per se aan de stroom moet en dan aankom bij een paal of een turismo waar het niet werkt.
Net zoals laatst toen ik op een zondagavond aankwam en dacht benzine te tanken tussen Pisa en Volterra met nog 15 km in de tank. Alles dicht, alle automaten kapot en daar waar het werkte natuurlijk geen werkende pinpas. Uiteindelijk bij een onbemande pomp een apparaatje dat papieren geld accepteerde.
no stress, er zijn meer stopcontacten dan benzinestations op deze aardkloot.;)
 
  • Like
Reactions: OttoR
Sterker nog - een van de enkele stations die open was op zondag en vervolgens wel mijn cash accepteerde maar geen benzine leverde. Ook ergens in Toscane.Met een Tesla kun je dan altijd nog aan een stopcontact gaan hangen. Zeker in het begin zou ik in jouw geval altijd een plan B in het achterhoofd houden. Ga laden als je stil staat, rij op de heenweg even langs het laadpunt waar je op de terugweg wilt gaan laden. Even testen.. Met de fossiel zijn we gewend te tanken als de tank leeg is - met EV laadt je als je stil staat. Plan je lunch bij een laadpunt als je een dag aan het rondrijden bent.. In de praktijk is het allemaal prima te doen.
Probleem is dat in aan huis niet kan laden. Althans, 6 aansluiting een lang verlengsnoer
 
Met mijn hybride rijden we in één ruk, af en toe een plaspauze want de hond moet er ook uit, van Limburg naar Toscane, 1.221 km. precies. Record is 12 uur en 5 minuten, slechts tijd ooit is 135 uur. De eerste keren deed alles pijn, inmiddels beginnen we er aan te wennen.
Straks met de Tesla, wat zijn jullie ervaringen qua reistijd? Iedereen maakt een tussenstop en zo ja waar? Nog adviezen?? We gaan het in de zomer sowieso proberen in één keer te doen, volgens EV-tripplanner zo'n 16 uur.
 
Wij rijden afstanden > 1000 km meestal in 2 keer. Is veel relaxter.
Terug naar huis rijden we wel in een keer.
Langste was Todi(Italie) naar huis ongeveer 1600 kilometer. Hebben we ruim 19 uur over gedaan. Zou ik niet gauw nog een keer doen.
1600 is idd wel erg veel. Dat zou voor mij tot onder Rome betekenen. Ergo, die 1.221 zou dus in één keer te doen moeten zijn? We gaab het proberen, thnx.
 
Met mijn hybride rijden we in één ruk, af en toe een plaspauze want de hond moet er ook uit, van Limburg naar Toscane, 1.221 km. precies. Record is 12 uur en 5 minuten, slechts tijd ooit is 135 uur. De eerste keren deed alles pijn, inmiddels beginnen we er aan te wennen.
Straks met de Tesla, wat zijn jullie ervaringen qua reistijd? Iedereen maakt een tussenstop en zo ja waar? Nog adviezen?? We gaan het in de zomer sowieso proberen in één keer te doen, volgens EV-tripplanner zo'n 16 uur.
Belangrijkste is mijn inziens het aanpassen van je mindset. Geniet vooral van de rit en de stops. Tijd is een relatief begrip!
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Dat lange saaie stuk wordt een stuk minder saai omdat je gewoon van SuC naar SuC hopt. 2,5 tot 3 uur in de auto en dan 20 minuten even stoppen. Ervaring leert dat je altijd langer stil staat ivm eten+plassen+whoppers dan de auto nodig heeft en op deze manier erg relaxed rijdt. Tsja - het duurt wat langer - but so what - je bent toch net op de vlucht? Bal in de frunk meenemen.. Wij zitten normaal op 1.500 km en doen het heen altijd in twee dagen waarbij als het aan mij ligt we over een aantal bergpassen door Zwitserland gaan - (en/of de Dolomieten) veelleuter an dat gejakker door die tunnels. Tesla rijden in de bergen is erg leuk want je zoeft altijd heel soepel omhoog...heel anders dan fossiel schakelen. Ongeacht wat er qua gewicht in de auto zit.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: MarcelS and Klaas