Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand nog een goede tip waar te zoeken naar een overnachting halverwege Toscane met laadmogelijkheid en slaapplek voor 2 volwassenen en 3 kleine kinderen tegen een normale prijs?
Dacht zelf zo rond basel uit te komen en de volgende dag door te rijden tot de camping in San Vincenzo.
Andere tips of ideeën zijn zeker welkom.
Wij wilden vorig jaar de eerste dag iets meer dan de helft van de afstand naar Toscane afleggen en zijn daarom naar Luzern gereden. Het hotel dat we daar hadden geboekt had geen mogelijkheid voor laden maar er zat wel een openbare laadpaal dicht in de buurt. Helaas werkte geen van de passen die ik bij me had voor deze laadpaal, dus moesten we de volgende ochtend eerst in Beckenried naar de SuC. Daar zag ik behalve het vrij prijzige hotel tegenover de SuC ook een b&b. Even DuckDuckGo'en (is dat een werkwoord?) leverde op dat ze daar familiekamers voor een redelijke prijs hadden, dat wil zeggen naar Zwitserse maatstaven. Voor het derde kind wordt gewoon een extra bed op de kamer geplaatst, ruimte zat.
Voor de meivakantie hebben we daar geboekt en dat is uitstekend bevallen. Eerst in Basel even gegeten om de vrijdagavondspits voorbij te laten gaan. Daarna doorgereden naar Beckenried, ingecheckt, naar de SuC gereden, naar de b&b teruggelopen (2 min) en na drie kwartier de auto weer opgehaald.
Overigens was op zaterdag 28-4 's ochtends om circa 10:00u de vertraging voor de Gotthardtunnel richting zuiden al pakweg 5 kwartier. Dat lijkt me een extra reden om de tweede dag een kortere etappe te plannen.
 
Wij wilden vorig jaar de eerste dag iets meer dan de helft van de afstand naar Toscane afleggen en zijn daarom naar Luzern gereden. Het hotel dat we daar hadden geboekt had geen mogelijkheid voor laden maar er zat wel een openbare laadpaal dicht in de buurt. Helaas werkte geen van de passen die ik bij me had voor deze laadpaal, dus moesten we de volgende ochtend eerst in Beckenried naar de SuC. Daar zag ik behalve het vrij prijzige hotel tegenover de SuC ook een b&b. Even DuckDuckGo'en (is dat een werkwoord?) leverde op dat ze daar familiekamers voor een redelijke prijs hadden, dat wil zeggen naar Zwitserse maatstaven. Voor het derde kind wordt gewoon een extra bed op de kamer geplaatst, ruimte zat.
Voor de meivakantie hebben we daar geboekt en dat is uitstekend bevallen. Eerst in Basel even gegeten om de vrijdagavondspits voorbij te laten gaan. Daarna doorgereden naar Beckenried, ingecheckt, naar de SuC gereden, naar de b&b teruggelopen (2 min) en na drie kwartier de auto weer opgehaald.
Overigens was op zaterdag 28-4 's ochtends om circa 10:00u de vertraging voor de Gotthardtunnel richting zuiden al pakweg 5 kwartier. Dat lijkt me een extra reden om de tweede dag een kortere etappe te plannen.
Ja. 28-4 was een rode zaterdag ivm lang weekend met 1 mei. Wij zijn de 27ste afgereisd en hadden ook in de ochtend 1 km file. Even later was het ook een drama.
 
Ik wilde zaterdag mijn Tesla voor het eerst mee naar het Buitenland. Kwam uit in Italië. Heb puur met SuC geladen en gezellig met andere Teslarijders gesproken.
Tip voor de echte liefhebber: Het hotel bij de SuC in Lermoos heeft een kamer waar je Tesla in kan.
 
Ik wilde zaterdag mijn Tesla voor het eerst mee naar het Buitenland. Kwam uit in Italië. Heb puur met SuC geladen en gezellig met andere Teslarijders gesproken.
Tip voor de echte liefhebber: Het hotel bij de SuC in Lermoos heeft een kamer waar je Tesla in kan.
Wacht even.... “Je kwam uit in Italië”? Wat dacht je, ik moet zo ver mogelijk weg van die degradatie ellende, maakt me niet uit waarheen?
 
Overigens is de Enel of DufercoEnergia pas uiteindelijk maar op een relatief beperkt aantal laadpunten te gebruiken (ongeveer 540 laadpalen - situatie 2017)
In het noorden (bv Dolomieten, Gardameer) heb je nog diverse regionale organisaties met eigen passen en een beperkt aantal laadpalen. Info is zeker in dit draadje terug te vinden mocht je die kant op gaan en er afhankelijk van zijn. En vergeet good-old IKEA niet - bij vrijwel elke store en gratis.(pasje ophalen bij klantenservice, dus in dat geval alleen tijdens winkelopeningstijden.

Schermafbeelding 2018-05-07 om 21.20.58.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Tampert and Exiteer
De e-go app doet het inderdaad niet meer. Ik krijg de Enel X app niet aan de praat, wegens 'numero telefono invalido' ofzo... Voorheen na de nodige problemen de e-go app werkend gekregen, dus ik moet toch als klant in de boeken staan, nu weer van voren af aan. Iemand al wel verder gekomen, tips? Anders gaan we gewoon niet naar Italië ;)
Nou apps kunnen ze daar nig steeds niet bouwen. Wat een knullige app zeg. Kan niet eens mijn password er in plakken. Daarnaast gaat het niet goed met mijn phone number. En mijn nummer kan ik ook niet meer aanpassen.
 
Half juni gaan we weer naar Italië, zijn de laadpalen van Enel al beter te gebruiken? Afgelopen jaar zat ik te klooien met de app van hen. Die werkt niet echt geweldig en we hebben geen paal gebruikt daar. Daarnaast kon ik op de camping prima laden, al was het maar op 6A :)

Dit jaar gaan we naar noord-Italië, en wil ik natuurlijk wel even mijn laadopties naast de SUC's in de gaten houden.

Ik heb nog een Duferco laadpas liggen met E40 tegoed. Zit vooral in Noord Italie. Misschien handig? Bijgaand de link, succes met het Italiaans

E-mobility