Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Genoeg plek. Nooit alleen maar ook nooit meer dan 3 auto's tegelijkertijd aan het laden. In Zwitserland idem en in Italië tot nu toe altijd de enige.Ik durf te gokken dat van elke 4 Tesla's er 1 een MX is en de rest MS.
Ik maak we wel zorgen over wat er gebeurt als de M3 hier geleverd wordt...

Waarom zorgen maken? Bij hoeveel SuC's die je op reis hebt bezocht, was meer dan 50% bezet? Dus laat het aantal Tesla's in Europa volgend jaar maar verdubbelen. Toegegeven, alle stalls gelijktijdig in gebruik betekent een beperkte laadsnelheid, maar het tempo van SuC uitbreiding neemt volgens mij niet af (uitgezonderd bij onze Belgische vrienden ...), dus dat compenseert*. En die M3's komen echt niet allemaal in 1 maand op de weg. Komt wel goed. *Uitzonderingen zijn Zwarte Zaterdagen e.d., maar dan sta je met een ICE ook zomaar een half uur in de rij.
 
Waarom zorgen maken? Bij hoeveel SuC's die je op reis hebt bezocht, was meer dan 50% bezet? Dus laat het aantal Tesla's in Europa volgend jaar maar verdubbelen. Toegegeven, alle stalls gelijktijdig in gebruik betekent een beperkte laadsnelheid, maar het tempo van SuC uitbreiding neemt volgens mij niet af (uitgezonderd bij onze Belgische vrienden ...), dus dat compenseert*. En die M3's komen echt niet allemaal in 1 maand op de weg. Dus dat komt wel goed. *Uitzonderingen zijn Zwarte Zaterdagen e.d., maar dan sta je met een ICE ook zomaar een half uur in de rij.
We gaan het ervaren. In een rij staan voor een SuC, ik moet er niet aan denken.
 
We gaan het ervaren. In een rij staan voor een SuC, ik moet er niet aan denken.
Heb ik in 3,5 jaar pas 1 keer mee gemaakt, afgelopen wintersport op zaterdag-middag bij Achern, daar kruiste zicht de terugrijders met de nieuwe lichting wintersporters en een SUC met slechts 6 laadpalen, dus daar heb ik eerst 40 minuten moeten wachten om alvorens aan lage laadsnelheid (in het begin) te laden... Voor mij reden om de zwarte zaterdagen NIET meer overdag deze route te rijden.
 
Heb ik in 3,5 jaar pas 1 keer mee gemaakt, afgelopen wintersport op zaterdag-middag bij Achern, daar kruiste zicht de terugrijders met de nieuwe lichting wintersporters en een SUC met slechts 6 laadpalen, dus daar heb ik eerst 40 minuten moeten wachten om alvorens aan lage laadsnelheid (in het begin) te laden... Voor mij reden om de zwarte zaterdagen NIET meer overdag deze route te rijden.
Daar moet ik dus ook op gaan letten. Enig idee hoe het zit met Kerst? Verleden jaar met mijn ICE record, 11 uur en 10 minuten naar Toscane. Tweede Kerstdag. Zullen er ook wel geen Tesla's rijden...
 
We gaan het ervaren. In een rij staan voor een SuC, ik moet er niet aan denken.

Nee, ik ook niet.. verschrikkelijk -;)

dit was Modena, 17-07 vorig jaar,..op zo'n zaterdag dat iedereen tegelijk op reis meent te moeten gaan... net als bij de ouderwetse tankstations kan je dan wel eens in de rij komen te staan. Maar itt die tankstations ziet Tesla altijd real time hoe druk het is op een locatie. En vervolgens wordt actie ondernomen - SuC Modena bv is inmiddels in capaciteit verdubbeld. En dat gebeurt constant eigenlijk.

Maar goed - je kan een keer pech hebben, maar doorgaans is er geen enkel probleem.

IMG_7055.jpg
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Nee, ik ook niet.. verschrikkelijk -;)

dit was Modena, 17-07 vorig jaar,..op zo'n zaterdag dat iedereen tegelijk op reis meent te moeten gaan... net als bij de ouderwetse tankstations kan je dan wel eens in de rij komen te staan. Maar itt die tankstations ziet Tesla altijd real time hoe druk het is op een locatie. En vervolgens wordt actie ondernomen - SuC Modena bv is inmiddels in capaciteit verdubbeld. En dat gebeurt constant eigenlijk.

Maar goed - je kan een keer pech hebben, maar doorgaans is er geen enkel probleem.

View attachment 327908
Daar staat voor een kapitaal bij elkaar!!

Een zaterdag ja, de reisdag in Italië. Moet ik ook weer onthouden.
 
Ik vraag me wel af waarom het dan zo druk is in Achern. Dat ligt toch alleen maar op de route naar het peperdure Zwitserland? Lausanne??
Het is natuurlijk denkbaar dat bestuurders van Tesla meer dan gemiddeld naar Zwitserland op vakantie gaan in plaats van (bijvoorbeeld) Oostenrijk, en zich niet laten afschrikken door de (inderdaad) hoge prijzen in CH....

Maar ik heb inderdaad zelf ook een keer (kort) moeten wachten. Was op de terugweg (dus naar NL) bij Waldlaubersheim, op een zaterdagmiddag. Het grootste risico heb je bij de SuC langs het midden van de route en op het midden van de dag. Je moet je voorstellen dat zowel in Nederland als in Zwitserland de mensen ‘s ochtends vertrekken en dan rond de middag allemaal aankomen bij dezelfde SuC’s langs de route: de een op de heenweg, de ander op de terugweg, maar beide dus bij dezelfde SuC omdat je die nou eenmaal van beide kanten aanrijdt (in tegenstelling tot Fastned stations, die vrijwel altijd maar van een kant te benaderen zijn). Maar goed, we hebben het dan dus wel over een uitzondering. Ik heb er al heel wat ritjes heen en terug naar Zwitserland op zitten, en vrijwel altijd zonder problemen direct kunnen laden. Overigens, zoals waarschijnlijk bekend kun je al rijdend zien hoeveel stalls er in gebruik zijn, dus je kunt je er al een beetje mentaal op voorbereiden.
 
  • Like
Reactions: Sjon and Exiteer
wat zijn jullie ervaringen met SuC in DLD? genoeg plek onderweg of gezeur en een wachtrij?
Erg afhankelijk wanneer je gaat rijden.
Buiten de vakantieperiode sta je meestal alleen bij de meeste SuC's
In de vakantie is het wat drukker.
Alleen Waldlaubersheim is echt een druk punt in mijn ervaring. Laatste keer had ik de laatste stall en na mij kwamen er nog auto's aan die moesten wachten.