Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Nee maar op mijn manier heb ik minder het idee dat ik aan het wachten ben om te laden. :cool:
Ik vind het zelf altijd zo vervelend om pas om 15.00 te gaan lunchen. Dan kies ik er liever voor om na het eerste stuk van 300km om 13.00 te gaan lunchen. Maar als we om 16.00 de reis aanvangen, vind ik lunchen na 500 km ook altijd erg onplezierig. ;)

Vandaar dat ik normaliter probeer iedere (gemiddeld) max 300 km te stoppen.
 
Gisteren met de MYP uit Oostenrijk teruggereden. 900 kilometer voor het eerst met 2 stops gered, in 10 uur. Het was druk op de weg, maar niet bij de Sucs.
We rijden dit traject zo’n 5 keer per jaar, met name in de winter op en neer. Vrijwel altijd 3 laadstops en als het niet te druk is binnen 9 uur. Althans, met de M3LR en nu de MYP. Met de S100D die we daarvoor hadden waren de laadtijden en dus de totale reistijd duidelijk veel langer.
Nog nooit bij een Suc hoeven wachten.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik vind het langzamerhand niet leuk meer... er is alleen Stau aan de SUC op Krokus zaterdag, dat is dus maar 2x per jaar. Misschien wat oproep doen om vaker massaal ergens naar toe te rijden zodat SUC's overbelast raken, dan heeft dit draadje tenminste een functie.
Wellicht een poging om in het Guinness book of records te komen…. 4 dagen stau aan de Duitse SuC ipv 2 dagen?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn observatie en ervaring is dat het steeds drukker wordt bij de SuC’s. Feit is dat de SuC uitbreiding nu al moeite heeft met de spectaculaire groei van het Tesla wagenpark, wat dus leidt tot meer druk op het netwerk. Deze druk zal alleen maar toenemen door de vraagkant nu verder te vergroten als ook niet-Tesla’s meer en meer toegelaten worden. En dan heb ik het nog niet eens over Kia’s die twee laadpalen bezet houden omdat de laadpoort niet compatible is met de SuC. Dus ja, ik heb al ellende gezien en ja, dit zal alleen maar erger worden. Wereld in verandering inderdaad maar geen mooie wisselwerking voor Tesla owners.
Ik zit bijna de hele week in Duitsland maar kan jouw (N=1) ervaring niet beamen. De keren dat ik de afgelopen 5 jaar heb moeten wachten bij een suc zijn op de vingers van één hand te tellen en het wordt zeker niet vaker de laatste tijd!
 
E83CF5AB-D638-4C6A-8A6A-088AD25A129B.jpeg

Dit is meestal mijn ervaring met superchargers 😏 maandag 3 april - 8:00 in Troyes.
 
Gisteren teruggereden vanuit Szczecin, druk op de weg, heel veel file, maar ook druk bij de Superchargers. Panketal vol, met alleen maar Y's, was na een minuut of vijf aan de beurt, toen naar Lauenau, de navigatie adviseerde een minder druk station te kiezen en stond steeds op 20 minuten wachttijd. Daar aangekomen kwam er echter net een plekje vrij, wel helaas een V2, maar het was etenstijd dus dat kwam eigenlijk mooi uit :) .
100km per uur en flink wat file resulteerde in 117wh verbruik :) . Daarna 130 gaan rijden en ging hij naar de 170wh
 
Gisteren teruggereden vanuit Szczecin, druk op de weg, heel veel file, maar ook druk bij de Superchargers. Panketal vol, met alleen maar Y's, was na een minuut of vijf aan de beurt, toen naar Lauenau, de navigatie adviseerde een minder druk station te kiezen en stond steeds op 20 minuten wachttijd. Daar aangekomen kwam er echter net een plekje vrij, wel helaas een V2, maar het was etenstijd dus dat kwam eigenlijk mooi uit :) .
100km per uur en flink wat file resulteerde in 117wh verbruik :) . Daarna 130 gaan rijden en ging hij naar de 170wh
N=2 :)
 
  • Like
Reactions: one-ten and Enzo63
@Enzo63 Dat je genoemde historisch besef exact 2 jaren omspant, geeft me weinig abberaties. Maar waar het topic over gaat is het aan de kaak stellen van het opzwepen van het gemoed bij met name fossiele brandstof-rijders door de media. Alsof het kiezen voor een all electric aandrijving hel en verdoemenis zouden uitstorten over degenen die het vertrouwde fossiele kamp zouden verlaten.
‘Files bij de laadpunten!’
Zie het als een laatste stuiptrekking van een glorieus verleden.

Dat ook wij soms blijken te moeten wachten wordt niet betwist; wel de gesuggereerde duur van de wachtrij. Die blijkt zelfs in drukke perioden kort en in vergelijking met het tanken van fossiele brandstoffen absurd kort. Zoals @one-ten hierboven aangaf: 5 minuten en nul minuten. Fijn toch?
 
@Enzo63 Dat je genoemde historisch besef exact 2 jaren omspant, geeft me weinig abberaties. Maar waar het topic over gaat is het aan de kaak stellen van het opzwepen van het gemoed bij met name fossiele brandstof-rijders door de media. Alsof het kiezen voor een all electric aandrijving hel en verdoemenis zouden uitstorten over degenen die het vertrouwde fossiele kamp zouden verlaten.
‘Files bij de laadpunten!’
Zie het als een laatste stuiptrekking van een glorieus verleden.

Dat ook wij soms blijken te moeten wachten wordt niet betwist; wel de gesuggereerde duur van de wachtrij. Die blijkt zelfs in drukke perioden kort en in vergelijking met het tanken van fossiele brandstoffen absurd kort. Zoals @one-ten hierboven aangaf: 5 minuten en nul minuten. Fijn toch?
Mijn historisch besef omspant inmiddels ruim 5 jaar. En het gaat om het categorisch ontkennen van het bestaan van laadfiles, het ridiculiseren van meldingen en her achterlijke verwijzen naar tankfiles. Dat is nogal kinderachtig. Een open zenuw kennelijk.

Em voor de rest, wie de schoen past trekken hem aan.
 
Het gaat vooral om het trollen van de gevestigde pers dat "op vakantie gaan betekent dat je in de laadfile komt". Waarmee ze insinueren dat je ALTIJD moet wachten voordat je kunt laden en dat je reis daardoor nog langer wordt dan die uren die je al kwijt bent aan het laden.

Dat wij Hollanders al jarenlang met veel plezier in Luxemburg in de tankfile gaan staan omdat de benzine daar goedkoper is wordt er niet bijgezegd. "Dat hoort er bij".