Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Toch ongelooflijk wat voor impact het heeft, dat een paar dagen per jaar, mensen die een bepaalde richting uit gaan, moeten aanschuiven om te laden.
Kosten - baten is dat totaal buiten proportie.
Maar qua perceptie is dit wachten voor veel mensen een showstopper, zelfs al zullen ze er zelf nooit last van hebben.
Er moet dus ingegrepen worden om het EV-imago te redden. Begrijp ik volledig, maar spijtig dat het geld niet anders kan aangewend worden.
 
Toch ongelooflijk wat voor impact het heeft, dat een paar dagen per jaar, mensen die een bepaalde richting uit gaan, moeten aanschuiven om te laden.
Kosten - baten is dat totaal buiten proportie.
Maar qua perceptie is dit wachten voor veel mensen een showstopper, zelfs al zullen ze er zelf nooit last van hebben.
Er moet dus ingegrepen worden om het EV-imago te redden. Begrijp ik volledig, maar spijtig dat het geld niet anders kan aangewend worden.

Eens maar ik beschouw het maar als geld uit het marketing budget, dat was anders toch naar een zinloos doel gegaan :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
72AB3AC7-8A24-4274-A7EB-218625DCB594.png
A96165EC-284E-4E30-98D2-C5E83B00A766.png
B70C9152-042D-469B-B411-F32DD79DAA24.png

veel SuC zijn aangevuld met V3 of zelfs V2 verdwenen. Zoals in Erfstadt
 
En sommigen van ons waren bang voor wachttijden aan de Suc In Duitsland. Het kan nog gekker......
In een tijd dat we vanwege Corona niet voor ons plezier naar het buitenland mogen reizen, zijn er toch mensen die een ritje maken om ouderwets te gaan tanken in een land waar ze op dit moment gezien de omstandigheden helemaal niet horen te zijn.
 
En sommigen van ons waren bang voor wachttijden aan de Suc In Duitsland. Het kan nog gekker......
In een tijd dat we vanwege Corona niet voor ons plezier naar het buitenland mogen reizen, zijn er toch mensen die een ritje maken om ouderwets te gaan tanken in een land waar ze op dit moment gezien de omstandigheden helemaal niet horen te zijn.
Hebben die thuis geen stopcontact?
 
En sommigen van ons waren bang voor wachttijden aan de Suc In Duitsland. Het kan nog gekker......
In een tijd dat we vanwege Corona niet voor ons plezier naar het buitenland mogen reizen, zijn er toch mensen die een ritje maken om ouderwets te gaan tanken in een land waar ze op dit moment gezien de omstandigheden helemaal niet horen te zijn.
Onverantwoord om zomaar naar Duitsland te rijden om te tanken. Ik weet niet hoelang de oprit was, maar zoals ik het lees ligt die nog in Nederland. :D
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mensen en hun gewoontes. Elke zondag zie je ook file aan de tankstations van mensen die beslissen op zondag te tanken voor de komende werkweek. Mijn ouders reden vroeger zelfs 's avonds nog naar het tankstation als men hogere benzineprijzen aankondigde in het televisienieuws.
 
Ik denk ook dat velen niet verwacht hadden dat er zo'n file stond en dat ze met het tanken in Duitsland meer verdienen dan een uur werken. Toen ik nog student was reed ik ook elk weekend dat ik thuis was even over de grens om te tanken en meestal de auto van mijn moeder ook nog even, dan had ik de tank vol en nog een paar jerrycans zodat ik wel weer 2 weken 'goedkoop' kon rijden.
 
Ik kan er alleen maar hard om lachen: waarschijnlijk stonden daar vooral de lui die op feestjes en allerlei autosites zichzelf petrolhead noemen en verkondigen dat een EV niets is: 'ik knal met 250 over de autobahn en na 3 minuten tanken kan ik weer door'........ Waarschijnlijk brabbelen ze ook iets over subsidies, terwijl ze in de rij gaan staan om accijnzen in NL te omzeilen. Lach er maar om, want zoveel domheid kan je niet veranderen.
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: Enzo63 and job-lek
Had het ook al elders gepost, maar volgens mij moet het hier staan.... Het aantal SuC wordt in Dld spectaculair uitgebreid. In onderstaand staatje kun je zien wat er nu is (wit) en dit jaar nog bij komt. Voor het gemak heb ik de nog niet geheel bekende maar wel aangekondigde SuC's geel gemaakt. Daar waar nog niet bekend is hoeveel stalls er komen ben ik van 8 uitgegaan (er zitten er tegenwoordig 4 op een trafo, en minder dan 2 trafo's heeft Tesla in Europa nog niet geplaatst. Ik denk dat de druk op de SuC's wel wat minder zal zijn.
Links de route naar Innsbruck via Füssen en Fernpas, rechts de route naar Innsbruck via Munchen.

1620506712170.png
 
Had het ook al elders gepost, maar volgens mij moet het hier staan.... Het aantal SuC wordt in Dld spectaculair uitgebreid. In onderstaand staatje kun je zien wat er nu is (wit) en dit jaar nog bij komt. Voor het gemak heb ik de nog niet geheel bekende maar wel aangekondigde SuC's geel gemaakt. Daar waar nog niet bekend is hoeveel stalls er komen ben ik van 8 uitgegaan (er zitten er tegenwoordig 4 op een trafo, en minder dan 2 trafo's heeft Tesla in Europa nog niet geplaatst. Ik denk dat de druk op de SuC's wel wat minder zal zijn.
Links de route naar Innsbruck via Füssen en Fernpas, rechts de route naar Innsbruck via Munchen.

View attachment 660588
Als de navigatie zo slim wordt dat hij er rekening mee houdt dat hij niet iedereen naar dezelfde superchargers stuurt maar iedereen netjes verdeelt, dat zou mooi zijn.
Gewoon zorgen dat je de route niet rijdt wat de navigatie aan geeft 😉
 
  • Like
Reactions: job-lek