Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk 265/35r21 Pirelli winter leverbaar.
 

Attachments

  • 2653521-pirelli.jpg
    2653521-pirelli.jpg
    439.3 KB · Views: 118
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Had vandaag een lekke band. Tenminste dat dacht ik. Na onderzoek bij de bandenexpert blijkt de velg gewoon gebroken!!
Volgens de bandenexpert mag dat eigenlijk nooit gebeuren of na een enorme klap. Maar die heb ik echt niet gemaakt.
Auto is net 5 maanden oud. Heeft iemand ervaring met garantie van Tesla hierop?
En wat kost een losse 21” grijze turbine?
Balen!!
Vandaag bij Tesla geweest. Velg wordt onder garantie vervangen. Top geregeld dus.
 
Gisteren band stuk gereden. Gelukkig in de buurt van thuis. Mijn investering in een extra set wielen voor de seizoensovergang, krik en momentsleutel heeft zijn nut bewezen.
Zelfde dag nog nieuwe banden (andere band op dezelfde as was ook dicht bij vervanging) kunnen laten leggen. Ik vertrek morgen naar Zwitserland. Had het dus graag geregeld voor die trip.
Aangepast verrast dat ik ‘gratis’ bandenbijstandsverzekering kreeg bij de nieuwe banden.
Nu we zelf geen vervangingsmateriaal meer hebben, eigenlijk exact wat we nodig hebben. Je zal maar op zo’n zonderdagnachttrip naar CH lek rijden.
BandenOmnium - BestDrive | Banden & Car Service
Wel niet goedkoop denk ik: 641btw in, voor 2 pirelli sotozeros. Misschien wat duurder wegens het rushorder.
Bij Tesla deze zomer nog 1100€ voor 4 nieuwe banden. Waren wel zomerbanden (Michelin acoustic).
Alles 19 inch.
 
Ik ben aan het oriënteren voor winterbanden ivm de komende wintersport vakantie. Nu 21" er onder en destijds maar niet meteen voor 2800 de 19" velgen met Pirelli Winter Sottozero 3 genomen. Het lijkt er niet echt op dat je aftermarket veel andere keuze hebt. Ik lees recentelijk over de Hankooks maar welk type is dit dan en met welke aftermarket velg?

Graag ook met was prijsjes en mocht dat niet mogen en je wilt het wel delen dan graag een PM :)

Beetje laat, maar ik heb vorige week de Hankook winterbanden laten zetten. Op de standaard 19 inch velgen van de MS.
Het type is "hankook winter icept rs2 245/45 r19 102v" tot max 240 km/u.
De zorgen over het geluidoverlast was niet nodig. Ze maken circa hetzelfde geluid als de Michelin primacy die ik voor de zomer heb.
 
Beetje laat, maar ik heb vorige week de Hankook winterbanden laten zetten. Op de standaard 19 inch velgen van de MS.
Het type is "hankook winter icept rs2 245/45 r19 102v" tot max 240 km/u.
De zorgen over het geluidoverlast was niet nodig. Ze maken circa hetzelfde geluid als de Michelin primacy die ik voor de zomer heb.
Die Hankooks heb ik ook sinds vorige week.
Weet iemand op hoeveel bar ze in koude toestand moeten staan ?

PS Het is wel -10° hier op 2300m hoogte ....
 
Even los van de banden: velgen luisteren redelijk nauw: ga na of de velgen die je kiest al eerder onder Tesla's zijn geplaatst.
Speur daar dit draadje ook even naar af naar ervaringen.
De krachten die de Tesla op de velgen zet zijn bovengemiddeld.
Het verhaal dat de krachten op de Tesla velgen bovengemiddeld zijn heb ik altijd sterk betwijfeld. Bot gezegd, lijkt mij onzin.
Dat het een auto met veel vermogen is ok maar de de krachten die bij remmen op de velg worden uitgeoefend zijn naar mijn mening altijd hoger. Misschien dat anderen met meer kennis daar een mening over hebben?