Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
1. Ondersteuning voor iDrive-achtige bediening: Ik vind het met gestrekte arm bedienen van het touchscreen tijdens het rijden wat veel aandacht vereisen. Met ondersteuning voor de 3dconnexion space mouse op de USB bus zou dit gemakkelijk op te lossen zijn.
2. Alle bruikbare laadstations als POI's in het navigatiesysteem zou ook geen gek idee zijn; Ik had eigenlijk al aangenomen dat zoiets voordehandliggends er al wel in zou zitten, maar ik kon het gisterenavond tot mijn verbazing niet vinden.
 
1. Ondersteuning voor iDrive-achtige bediening: Ik vind het met gestrekte arm bedienen van het touchscreen tijdens het rijden wat veel aandacht vereisen. Met ondersteuning voor de 3dconnexion space mouse op de USB bus zou dit gemakkelijk op te lossen zijn.
Je koopt een auto met een innovatieve touchscreen bediening en wil dan weer dat verschrikkelijke IDrive? Ik denk dat je dan de verkeerde auto gekocht hebt
 
- scroll wieltjes op stuur minder gevoelig maken, met name in telefoon menu. Ik scroll al snel twee opties verder terwijl ik er maar eentje verder wil.

Eens!

En vervelend: dat als je met het rechterwieltje door de lijst klikt, je soms per ongeluk het wieltje indrukt en dan raak ik ineens favorieten van Tune-in radio kwijt. De precieze werking daarvan heb ik na een paar dagen rijden blijkbaar nog niet helemaal door maar ik doe soms iets niet goed, ongewild.
 
- een repeat functie op de mediaplayer
- (shuffle was al genoemd, het liefst per map/artiest/genre)
- de airco koppelen aan user profile, als je met de app voorverwarmd staat alles weer op standaard, dus elke keer als ik instap moet in handmatig de airco uit zetten
- uitbreiden van het rechter stuurwieltje met uitgebreidere bediening van de mediaplayer, bij keuze artiest, geluidsinstellingen etc
- frunk voorzien van aanraakknop zoals de deuren/achterklep
- wanneer komt die center console??
 
Bij het achteruit rijden zou het fijn zijn als de parkeersensoren voor ook werken, zodat je gewaarschuwd wordt als de neus van de auto bij het naar links of rechts draaien iets tegenkomt.

Dat is wel een flinke misser. Heb ik nog nooit meegemaakt dat de sensoren aan de voorzijde niet werken bij achteruit rijden en v.v.

Ontbreken ACC vind ik overigens ook een flinke misser. In deze klasse hoort dat gewoon een optie te zijn.
 
Ik had verwacht om op het camera beeld bij achteruit rijden de positie van de banden en de buitenkant van de auto te zien, alsmede de richting waar ik heen ga. Heb ik iets verkeerd ingesteld of zijn mijn verwachtingen te hoog?
 
hmm, dat klinkt niet als een eenvoudige software upgrade. Blij dat ik de parkeersensoren heb en de spiegels automatisch naar beneden kunnen klappen bij achteruit rijden en dat ik iets heb kunnen vinden dat Volvo beter kan :smile:
 
Dat is wel een flinke misser. Heb ik nog nooit meegemaakt dat de sensoren aan de voorzijde niet werken bij achteruit rijden en v.v.

Ontbreken ACC vind ik overigens ook een flinke misser. In deze klasse hoort dat gewoon een optie te zijn.

Nee, geen ACC. Had ik op de Lexus, nu ook op onze i3. In het NL verkeer betekent dat dat je auto eigenlijk alleen maar verder achterop raakt, steeds voegt er weer iemand voor je in met te korte afstand, auto in de rem, gaat de volgende je voorbij en voegt weer in.... Ik ben zo blij dat ik weer de baas over mijn CC ben. Het enige dat ik nu niet meer kan is 18km op de A2 zonder naar de weg te kijken omdat ACC en LDW het rijden van je overnemen, maar volgens mij is dat juist goed nieuws ;)
 
Nee, geen ACC. Had ik op de Lexus, nu ook op onze i3. In het NL verkeer betekent dat dat je auto eigenlijk alleen maar verder achterop raakt, steeds voegt er weer iemand voor je in met te korte afstand, auto in de rem, gaat de volgende je voorbij en voegt weer in.... Ik ben zo blij dat ik weer de baas over mijn CC ben. Het enige dat ik nu niet meer kan is 18km op de A2 zonder naar de weg te kijken omdat ACC en LDW het rijden van je overnemen, maar volgens mij is dat juist goed nieuws ;)

Met ACC rijden betekent in NL dat je je snelheid in moet stellen op een snelheid die het overige verkeer ook rijdt en dan rijdt het heel rustig. Maar ik snap dat er mensen zijn die het niet willen, vandaar ook dat ik van mening ben dat het een optie moet zijn. ;)