Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbinden met WIFI

This site may earn commission on affiliate links.
Hij zit op 5g met snelheid 175. Meer kan ik niet zien. Maar ook verbinden met het gastnetwerk waarvan hij zegt samen te voegen is niet permanent.
Laat er misschien maar eens iemand naar kijken die er meer zicht op heeft.
De magische instructies zijn: instellen van een vast kanaal tussen de 1 en 11 op de 2,4 GHz band. Uitproberen welk kanaal het beste resultaat geeft. Meer is er niet en dus moet hij het daarmee aan de praat krijgen.
 
Dat adviseren ze omdat ze vrij zeker weten dat er dan geen filtering plaats vindt. Hmmm, ben benieuwd wat ze allemaal versturen. Maakt me steeds nieuwsgieriger...
Laat er misschien maar eens iemand naar kijken die er meer zicht op heeft.
De magische instructies zijn: instellen van een vast kanaal tussen de 1 en 11 op de 2,4 GHz band. Uitproberen welk kanaal het beste resultaat geeft. Meer is er niet en dus moet hij het daarmee aan de praat krijgen.

Herhaling: er zijn maar 3 kanalen: 1, 6 en 11. De rest niet gebruiken.
 
… Herhaling: er zijn maar 3 kanalen: 1, 6 en 11. De rest niet gebruiken.
Ik las dat eerder, maar de werkelijkheid is dat kanaal 10 hier tadellos wirkt:
tempsnip.png
 
Ik las dat eerder, maar de werkelijkheid is dat kanaal 10 hier tadellos wirkt:
View attachment 443947
En toch kun je beter 1, 6 of 11 gebruiken. Dan is de interferentie met andere WiFi netwerken het kleinst, zélfs als die op hetzelfde kanaal zitten. Dus je hebt méér storing als je buren op 11 zitten en jij op 10 in plaats van beiden op 11. Beste is gewoon op autochannel laten staan en 20MHz te gebruiken in de 2.4 band i.p.v. 40MHz.
 
Ik denk dat er wat onduidelijkheid is over het probleem. Het is niet per sé de wifi sterkte/kanaal ed, maar die 'vreemde' opmerking over het samenvoegen... Dat heb ik nooit eerder gezien...
signal-attachment-2019-08-19-182538.jpeg
 
Ik las dat eerder, maar de werkelijkheid is dat kanaal 10 hier tadellos wirkt:
View attachment 443947

Je hebt geen idee hoe goed of hoe slecht de verbinding werkt, en/of je anderen stoort of je zelf gestoord wordt. Je zult netwerk analyse moeten doen om te zien of de verbinding echt goed is. Je krijgt geen terugkoppeling over retransmits, netwerk interferentie, echte verbindingssnelheid en dergelijke. Het feit dat je verbinding werkt is geen garantie dat die optimaal werkt.
 
Je hebt geen idee hoe goed of hoe slecht de verbinding werkt, en/of je anderen stoort of je zelf gestoord wordt. Je zult netwerk analyse moeten doen om te zien of de verbinding echt goed is. Je krijgt geen terugkoppeling over retransmits, netwerk interferentie, echte verbindingssnelheid en dergelijke. Het feit dat je verbinding werkt is geen garantie dat die optimaal werkt.
Uit sympathie voor jullie argumenten heb ik het kanaal zojuist op 11 gezet. Kijken wat dat brengt...
 
  • Like
Reactions: Tozz and horta