Heeft dat niet eerder met rijstijl en gebruik wagen te maken? In mijn geval is het doordeweek korte tochtjes (max 25 minuten bebouwde kom), om dan in het weekend een dagtocht van 300+km te maken met uitsluitend autosnelweg aan maximumsnelheid, wat 120km/u is in België, 130km/u in Nederland tot 6u sochtends (ja, ik vertrek vroeg!) en daarna 100km/u. Daarbij boet ik niet in qua comfort zoals airco.Dat vind ik gewoon hoog verbruik, mijn oude Kona zat lager in verbruik terwijl die toch meer de luchtweerstand van een baksteen had. Dan heb ik het niet over onze Ioniq die echt lager zit.
Mijn Model 3 LR AWD uit 2019 deed in de zomermaanden niet veel beter met zo'n 145 Wh/km gemiddeld. Incidentiëel haalde ik tussen 2 charges door 135 Wh/km. Daar heb ik helaas geen statistieken van, maar vanuit mijn buikgevoel verschiet ik juist dat het verschil tussen beide wagens zo klein is. Dat had ik toch erger ingeschat voor een grotere wagen, zeker ook als ik in aanloop van ontvangst Model Y collega's sprak met een EQC die hun verbruik niet onder de 260Wh/km krijgen.
Last edited: