You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yep op Android. Straks eens controleren bij men vrouw. Zij gebruikt ook iPhone. Heb je ook een Wallconector geplaatst? Dat kan misschien ook de rede zijn dat ik andere data hebIs dit de Tesla app.?
Bij de iOS (iPhone) versie heb ik deze optie namelijk niet.
Nope de verwarming staat niet aan als de wagen stil staat.Zelf laad ik met de meegeleverde mobiele charger, wat voor mijn gebruik/ verbruik meer dan voldoende is.
Wat de reden van het grote verschil bij u is, is me onduidelijk.
Ik ga mee in het verhaal:
- dat het kouder is
- dat er laadverliezen zijn
- dat de wagen nieuw is en jij waarschijnlijk al een paar keer die 300 pony's de sporen hebt gegeven.
- dat je meer dan normaal in de app. gaat kijken en daarmee de wagen steeds weer wakker maakt
- dat je in je vrije tijd al wat spelletjes hebt uitgeprobeerd (alhoewel ik hier zelf nog moet aan beginnen)
dit alles zijn extra verbruikers, maar dit kan geen verschil van 110 kWh op een week geven (tenzij je bijvoorbeeld je verwarming continu laat draaien in combinatie met bovenstaande(n))
Kijk deze avond voor het slapen gaan eens op hoeveel procent je lading staat (op het scherm of in de app.) raak je wagen of app. niet meer aan tot morgenvroeg en kijk morgen eens op hoeveel procent deze dan staat.
Tenzij je de deuren open laat.Nope de verwarming staat niet aan als de wagen stil staat.
10-15% laadverlies, afhankelijk van het vermogen, phantom drain, verbruik bij stilstand…
10-15% laadverlies, afhankelijk van het vermogen, phantom drain, verbruik bij stilstand…
Ik rij zelf met de Y RWD 19" sinds 08/23 en schrok toch ook nu van het verbruik. Steeds in Chill en de verkeersregels worden gerespecteerd. Wel alleen maar korte afstanden.Nope de verwarming staat niet aan als de wagen stil staat.
Mijn vrouw geeft graag gas maar let wel een beetje op de veiligheid en het max toegelaten km.
De kids hebben een beetje met de pc gespeeld in stilstand. Maar dit duurt geen uren of dagen.
De wagen in stilstand met sentrymode aan verbruikt zo'n 3 á 4% op een nacht.
Dus dat grote verschil tussen de laadbuerten en wat tesla aangeeft op zijn display kan ik ook niet plaatsen. 110kW is wel heel veel
Ik rijd ook met de Y RWD 19".Ik rij zelf met de Y RWD 19" sinds 08/23 en schrok toch ook nu van het verbruik. Steeds in Chill en de verkeersregels worden gerespecteerd. Wel alleen maar korte afstanden.
Tussen mijn vorige en de laatste laadbeurt, beide tot 100%, heb ik 39 kWh toegevoegd volgens Teslamate en 142 km gereden. Dit zou 274 Wh/100km zijn. En dit is netto. Ik heb een kWh meter tussen de lader staan en die gaf 43,5 kWh aan dus bruto 302 kWh/100km. de wagen zelf geeft tussen de 160 en 180 aan bij mijn laatste ritten. Sentry staat uitgeschakeld en tussen de ritten staat hij steeds in de slaapstand. Het sluipverbruik is dus te verwaarlozen.
Als mijn berekeningen juist zijn verbruik ik aan 35 cent / kWh meer als met mijn F-Pace als ik de diesel aan 1,8 € /l reken. Puur aan energie zou dit 2€ /100 km duurder zijn. Gelukkig zat ik in september bruto aan 203 Wh en zal het bij warmer weer wel terug die richting uit gaan.
Maar net zoals bij een ICE kan je niet vertrouwen op wat de wagen zegt dat hij verbruikt. Ik noteer iedere maal hoeveel ik bij laad om tot 100 % te komen en hoeveel km er gereden zijn van de vorige laadbeurt.
Ik heb een kWh meter tussen de lader staan en die gaf 43,5 kWh
U vergeet dat er nog 60kWh in de accu zit die wel al is geladen maar waarmee nog geen kilometers zijn gereden.Ik rijd ook met de Y RWD 19".
Heb je ook een WallConector geïnstalleerd en kan je de laadgeschiedenis eens controleren op je app? Of kan je je data van je laadbeurten vergelijken met dat wat de wagen onboard weergeeft van totaal verbruik?
Ik ben akkoord dat hier enkele procenten verschil mogen en kunnen inzitten maar een verschil van meer dan 100kW op 1 week tijd vind ik toch beetje te veel van het goede.
Ik heb de wagen sinds 29/12/23, dus dat is welgeteld 9 dagen. In die negen dagen heb ik effectief 215kWh (Onboard geeft hij 104kWh aan) extra verbruikt. De gegevens van mijn kWh-meter noteer ik heel regelmatig (=> Na aanschaf van de Tesla noteer ik deze dagelijks) Dus ik ben ervan overtuigd dat de gegevens die ik aflees in de laadgeschiedenis van de app van tesla wel correct zijn.
Verliezen in de (huis)bekabeling zijn nagenoeg nul. (anders zou er brand ontstaan)Verbeter me als ik fout ben, maar het verlies tussen je kWh meter (die waarschijnlijk in je zekeringkast staat) en de laadpaal heeft niets, maar dan ook niets te mken met het verbruik van je Tesla. Dit zijn verliezen, coherent aan je thuisinstallatie. Is je bekabeling "dun", heb je grotere warmteverliezen dan bij "dikkere" kabels. ook de afstand tussen je kWh meter en de laadpaal bepalen mede dat verlies.
Je rekening voor het verbruik (in zijn totaliteit en niet per km) telt pas vanaf je laadpaal.
Ja ik heb de Sentry aanstaan en daar heb ik per nacht ongeveer vier procent verlies mee (op 24 uur komen we idd makkelijk aan 11%)521km+370km*183Wh/km=172kWh.
U heeft 215kWh geladen dus 43kWh/20% is "verdwenen" dat zou volgens mij ongeveer 11% aan laadverliezen mogen zijn, heeft u sentry aanstaan?
Mocht u 's nachts sentry hebben aanstaan (?) dan klopt het sommetje en daarmee het verbruik.
NB. 20% laadverliezen zou misschien kunnen kloppen als u met 1fase of 3fase op een beperkt vermogen laadt (bijvoorbeeld 5amp.) omdat het laden dan langer duurt en tijdens het laden zijn er extra verliezen voor het op temperatuur houden van de accu en randapparatuur die niet kan gaan "slapen".
Dan klopt uw laadgeschiedenis perfect met uw verbruik lijkt mij.Ja ik heb de Sentry aanstaan en daar heb ik per nacht ongeveer vier procent verlies mee (op 24 uur komen we idd makkelijk aan 11%)
Ik laad drie fase op met 11,3kW (16 Amp)
Verliezen in de installatie zijn idd zoals hierboven reeds aangehaald zo goed als nul. Ik heb tussen mijn zekeringskast en mijn laadpaal een 5G6 gelegd wat zwaar overkill is De afstand is maar 7meter dus hieraan zal het ook niet liggenVerbeter me als ik fout ben, maar het verlies tussen je kWh meter (die waarschijnlijk in je zekeringkast staat) en de laadpaal heeft niets, maar dan ook niets te mken met het verbruik van je Tesla. Dit zijn verliezen, coherent aan je thuisinstallatie. Is je bekabeling "dun", heb je grotere warmteverliezen dan bij "dikkere" kabels. ook de afstand tussen je kWh meter en de laadpaal bepalen mede dat verlies.
Je rekening voor het verbruik (in zijn totaliteit en niet per km) telt pas vanaf je laadpaal.
Oke maar hoe komt het dan dat ik 104kWh onboard heb geladen t.o.v. 215kWh in de app als ik de optelsom maak van mijn laadhistoriek.Dan klopt uw laadgeschiedenis perfect met uw verbruik lijkt mij.
Totaal 20% verlies op te delen in ongeveer 10 of 11% laadverlies en ongeveer 9% verlies door sentry mode.
Nb. De 4% verlies door sentry die U beschrijft zijn andere procenten dan de 9% waar ik het over heb. (range % versus laad %)
Verliezen in de (huis)bekabeling zijn nagenoeg nul. (anders zou er brand ontstaan)
Oke maar hoe komt het dan dat ik 104kWh onboard heb geladen t.o.v. 215kWh
Laten we het erop houden dat we het oneens zijn.Meer vermogen door een kabel geeft meer warmte. Op warmte laat je geen lamp branden, dus dat is een verlies. De regel is dat dit verlies voor thuisinstallaties max. 5% mag zijn.
Voor u is dit misschien nagenoeg nul, maar voor iemand die een zwaardere bekabeling heeft en daardoor minder warmte ontwikkeld en misschien maar een verlies heeft van 1% (of minder) is 5% niet nagenoeg nul.
Voor er brand ontstaat zouden je zekeringen in actie moeten komen.