Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkeerde max snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond, het valt me op dat de max snelheid van sommige wegen in de Tesla navigatie niet correct is. Dus bv een 80km/u weg waar de Tesla dan 50km/u aanhoudt. Heeft iemand een idee of er een mogelijkheid is om dit te melden zodat het aangepast kan worden?
 
Goedenavond, het valt me op dat de max snelheid van sommige wegen in de Tesla navigatie niet correct is. Dus bv een 80km/u weg waar de Tesla dan 50km/u aanhoudt. Heeft iemand een idee of er een mogelijkheid is om dit te melden zodat het aangepast kan worden?
Je kan via een stemcommando "Probleem" een probleem melden. In het engels is dit "Bug Report". Ik hou het vaak op "probleem snelheidslimiet".

Je kan ook proberen dit te melden via de app, via het vragen van service. Het Service-center doet altijd triage van inkomende boekingen, en kan je probleemmelding dan noteren en de afspraak annuleren.

In beide gevallen waarschuw ik je nu al dat het probleem niet op enkele weken wordt opgelost. Snelheidslimieten zitten vaak in de lokale kaartdata van de auto, of worden ingelezen door de autopilot-camera's als je een auto hebt die gebouwd is vanaf 2017 en die snelheidslimieten herkent. Als het een foute snelheidslimiet in de kaart is, moet je weten dat er al sinds 2019 geen ingrijpende update is geweest. Als het gaat om snelheidslimieten die je autopilot herkent, moet je rekenen op een update van de autopilot. Die is al sinds eind 2020 aangekondigd maar is er nog niet.
 
Het kan aan de plek liggen waar ik woon (NH), maar ik zou het om willen draaien: het valt me op dat de maximum snelheid op sommige plekken correct is. Ik vind dat, zeker gezien het feit dat die snelheid daadwerkelijk wordt gebruikt tijdens AP, een erg zwakke plek in onze Tesla.
 
Je kan via een stemcommando "Probleem" een probleem melden. In het engels is dit "Bug Report". Ik hou het vaak op "probleem snelheidslimiet".

Je kan ook proberen dit te melden via de app, via het vragen van service. Het Service-center doet altijd triage van inkomende boekingen, en kan je probleemmelding dan noteren en de afspraak annuleren.

In beide gevallen waarschuw ik je nu al dat het probleem niet op enkele weken wordt opgelost. Snelheidslimieten zitten vaak in de lokale kaartdata van de auto, of worden ingelezen door de autopilot-camera's als je een auto hebt die gebouwd is vanaf 2017 en die snelheidslimieten herkent. Als het een foute snelheidslimiet in de kaart is, moet je weten dat er al sinds 2019 geen ingrijpende update is geweest. Als het gaat om snelheidslimieten die je autopilot herkent, moet je rekenen op een update van de autopilot. Die is al sinds eind 2020 aangekondigd maar is er nog niet.
Hi Wooter, het gaat dan om foute limieten in de kaart. Ik ga het eens proberen via het stemcommando. Dank!
 
Je kan via een stemcommando "Probleem" een probleem melden. In het engels is dit "Bug Report". Ik hou het vaak op "probleem snelheidslimiet".

Je kan ook proberen dit te melden via de app, via het vragen van service. Het Service-center doet altijd triage van inkomende boekingen, en kan je probleemmelding dan noteren en de afspraak annuleren.

In beide gevallen waarschuw ik je nu al dat het probleem niet op enkele weken wordt opgelost. Snelheidslimieten zitten vaak in de lokale kaartdata van de auto, of worden ingelezen door de autopilot-camera's als je een auto hebt die gebouwd is vanaf 2017 en die snelheidslimieten herkent. Als het een foute snelheidslimiet in de kaart is, moet je weten dat er al sinds 2019 geen ingrijpende update is geweest. Als het gaat om snelheidslimieten die je autopilot herkent, moet je rekenen op een update van de autopilot. Die is al sinds eind 2020 aangekondigd maar is er nog niet.
Ik doe dit al meer dan een jaar maar haalt niets uit. Op de weg van mijn thuis tot aan mijn kantoor is enkel de snelheidslimiet op de autosnelweg en een stukje bebouwde kom goed. Voor de rest 70 waar 90 mag, 50 waar 30 en 70 waar 90. GPS toont ook geen alternatieve routes bij werken en files. Je ziet wel overal de rode streepjes waar het doorgaans druk is terwijl er dan helemaal geen druk verkeer is.
 
GPS toont ook geen alternatieve routes bij werken en files. Je ziet wel overal de rode streepjes waar het doorgaans druk is terwijl er dan helemaal geen druk verkeer is.
Kijk even na in de instellingen of herberekenen aan staat. Standaard staat dit op 5 minuten verschil, dus als een alternatieve route niet 5 minuten sneller is, zal ie niet de alternatieve route nemen.

Vergelijk ook met Waze en andere apps. Navigatie zal de snelste route berekenen, ook als op de snelste route file staat. Je gaat niet een tragere route krijgen om alle file te vermijden.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Ik houd mij niet zo bezig met automatische snelheden, omdat mijn Classic 'gewone' cruise control heeft.
Maar iemand die tot voor kort bij Rijkswaterstaat gewerkt heeft, vertelde mij dat het digitaal koppelen van max. snelheden aan kaarten bij Rijkswaterstaat bepaald niet op orde is. En dan zeg ik het nog heel vriendelijk.
Wellicht hebben de max. snelheidsperikelen waar hier veelvuldig over wordt geschreven verband met bovenstaande?
 
Ik houd mij niet zo bezig met automatische snelheden, omdat mijn Classic 'gewone' cruise control heeft.
Maar iemand die tot voor kort bij Rijkswaterstaat gewerkt heeft, vertelde mij dat het digitaal koppelen van max. snelheden aan kaarten bij Rijkswaterstaat bepaald niet op orde is. En dan zeg ik het nog heel vriendelijk.
Wellicht hebben de max. snelheidsperikelen waar hier veelvuldig over wordt geschreven verband met bovenstaande?
Het zal iig niet meehelpen....dat icm verouderde kaarten, bijvoorbeeld de A6 richting Almere, daar weet de Navi nog niet het verschil tussen de binnen- en buitenring en denkt de auto dat je op een andere weg rijdt waar de Max 90 is, en dan flink afremmen. Nog erger is het op de nieuwe A9 van Muiden naar Amsterdam, daar denk de Navi dat je in de 50 zone (oude weg) rijdt.

ik heb zelf geen FSD, maar als de Navi denkt 80 en daarvoor gaf het laatste bord 100 aan, houdt hij dan hoe snelheid van het bord aan of de Navi data?
 
  • Like
Reactions: OttoR