Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vermogen accu loopt terug

This site may earn commission on affiliate links.
Stond die 95km er op toen je net arriveerde van een langere rit? Oftewel, was de accu toen op temperatuur?
In dat geval kan het normaal zijn, heb ik ook weleens gehad.
@Laurens1984 ter aanvulling: een koude accu kan minder stroom leveren dan een warme accu. De nachtelijke afkoeling zie je dan terug in de range de volgende ochtend. Na opwarmen van de accu komt de range weer terug (je merkt dan in de auto tijdens het warmrijden dat de nog beschikbare kilometers minder snel afnemen dan normaal).
 
Kijk even of je sentrymode aanstaat. ook de twee vinkjes onder de "joe-mode" uitzetten als dat kan. De beveiliging aan laten staan kost vrij veel energie. En niet elke vijf minuten met je app checken wat je km-stand inmiddels is: dat houdt je Tesla ook uit zijn slaap.
 
Stond die 95km er op toen je net arriveerde van een langere rit? Oftewel, was de accu toen op temperatuur?
In dat geval kan het normaal zijn, heb ik ook weleens gehad.
Ik heb het destijds ook hier op het forum al gemeld, weet niet meer precies hoeveel het was, maar volgens mij was ik met bijna lege accu ergens aangekomen met nog 16km op de accumeter (iets van +4%) en een uurtje later stond de accumeter op... 0km - leeg dus. Ik was ca. 6km van de SuC verwijderd en kon op het 'rittenverbruikscherm' zien dat de SoC ongeveer -1% geworden was. Toen heel voorzichtig richting de SuC gereden en gewoon aangekomen met ongeveer -2% SoC.
Hoe dan ook, ik was zo'n 18km op de accumeter kwijtgeraakt in een uurtje. Later, na laden, geen beperking op de range gemerkt.