Enkel keren gedaan. Helaas geen update. Ik heb dan mobiele service gepland en zelfs deze namiddag was deze nog steeds niet in behandeling genomen.
Dan ben ik naar het Service Center in Aartselaar gereden om eens verbinding te maken met de Service wifi en zo de update mogelijk te pushen. Ik ben toen ook dit gaan melden bij service, en dat zal niet werken. De software download en nadien installatie en de maps download die intussen bezig was zouden elkaar gecorrumpeerd hebben waardoor de map update zichzelf niet meer opnieuw gaat downloaden.
De wagen moet over twee weken een hele dag in de service komen staan om de update te forceren. Er is blijkbaar geen USB stickje beschikbaar met software en map updates om even rechtstreeks in de auto te uploaden. Aangezien de wagen reeds 5 jaar oud is zou een vervangwagen niet kunnen. Ik heb geprotesteerd aangezien ik hier geen fout tref, als Tesla mij een software update pushed en daarna de navigatie verdwenen is omdat die op hetzelfde moment reeds deels aan het downloaden was, dan tref ik toch geen enkele fout dat als dit rechtzetten maar liefst een volle dag duurt ik niet alleen al drie weken zonder enige navigatie zit maar dan ook nog eens een werkdag zonder auto... Men ging de auto van op afstand nog wat bestuderen komende dagen hoe de fout zich heeft voorgedaan om te kunnen bekijken wie voor de kosten moet opdraaien...?! Waarschijnlijk gaan ze mij hier uiteindelijk de after market eMMC upgrade die ik reeds gedaan heb als verantwoordelijke van het probleem beschuldigen.