Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vervanging en doorverkoop beschadigd accupack (verplaatst)

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas weet ik het ook niet. Ik vind het overigens tragisch dat de verzekeringsindustrie zo achter de feiten aanloopt. Alsof een alarm nog aan de orde is met een auto die 24/7 online te volgen is, op afstand is stil te leggen, en zo ongeveer niet te stelen is.... want niet bruikbaar behalve voor sloop (onderdelen)....
De individuele 18650 cellen worden op Ebay aangeboden voor 5,50 dollar. Da's toch mooi 44.000 dollar voor alleen de cellen. Een Tesla die wordt gestolen verdwijnt als sneeuw voor de zon in een metalen container.
Vraag maar eens aan de eigenaren van gestolen Tesla's of ze 'm weer terug hebben gekregen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
De individuele 18650 cellen worden op Ebay aangeboden voor 5,50 dollar. Da's toch mooi 44.000 dollar voor alleen de cellen. Een Tesla die wordt gestolen verdwijnt als sneeuw voor de zon in een metalen container.
Vraag maar eens aan de eigenaren van gestolen Tesla's of ze 'm weer terug hebben gekregen.

Dan moet je voor die 44mille wel enorm risico lopen, transport regelen, container... en dan nog de arbeid om die cellen individueel te verwijderen.... en individueel verkopen... het zal ongetwijfeld wel eens gebeuren maar is niet lucratief noch efficient of zinvol.
 
Klopt, conservatisme verbaast me ook enorm als je diefstalrisico’s vergelijkt met traditionele ICE’s in zelfde prijsklasse
Het gaat niet om diefstal risico alleen. Reparaties aan een Tesla, voor plaatwerk reparaties zijn een factor twee tot drie duurder dan van enige andere auto. En als de accu zelfs maar licht is beschadigd, wordt ie vervangen. Alleen de accu van een 85 of 90 versie kost ergens in richting van 30 tot 35.000 euro.
 
Dan moet je voor die 44mille wel enorm risico lopen, transport regelen, container... en dan nog de arbeid om die cellen individueel te verwijderen.... en individueel verkopen... het zal ongetwijfeld wel eens gebeuren maar is niet lucratief noch efficient of zinvol.
Ach, er worden lieden veroordeeld voor winkeldiefstal van een flesje mineraalwater.
 
Het gaat niet om diefstal risico alleen. Reparaties aan een Tesla, voor plaatwerk reparaties zijn een factor twee tot drie duurder dan van enige andere auto. En als de accu zelfs maar licht is beschadigd, wordt ie vervangen. Alleen de accu van een 85 of 90 versie kost ergens in richting van 30 tot 35.000 euro.

Er is echter geen herstel te doen door niet erkende bedrijven, en die gebruiken geen "van de vrachtwagen gevallen" onderdelen. En bij mijn weten kan (en doen ze ook) Tesla zowat individuele cellen vervangen. Het gehele accupakket vervangen is toch niet aan de orde?
 
Er is echter geen herstel te doen door niet erkende bedrijven, en die gebruiken geen "van de vrachtwagen gevallen" onderdelen. En bij mijn weten kan (en doen ze ook) Tesla zowat individuele cellen vervangen. Het gehele accupakket vervangen is toch niet aan de orde?
Het pakket wordt bij schade vervangen, de verzekering betaalt dat. Ik heb het niet over een defect van een individuele cel. Daarop geeft Tesla garantie en dan gaan Tesla echt die cel wel vervangen.
 
Het pakket wordt bij schade vervangen, de verzekering betaalt dat. Ik heb het niet over een defect van een individuele cel. Daarop geeft Tesla garantie en dan gaan Tesla echt die cel wel vervangen.

Bij kennis met forse schade is NIET het complete accupakket vervangen, slechts de dor ongeval beschadigde cellen. Verzekeringen zijn ook niet gek en hebben inmiddels schade experts die EV's beoordelen...
 
Bij kennis met forse schade is NIET het complete accupakket vervangen, slechts de dor ongeval beschadigde cellen. Verzekeringen zijn ook niet gek en hebben inmiddels schade experts die EV's beoordelen...
Ik betwijfel dat sterk. Kun je dat bijv. met foto's van de schade laten zien?
Als de structuur van de accu is beschadigd door een impact van buitenaf, waarbij ook cellen zijn vernield, dan wordt de accu vervangen.
 
Ik betwijfel dat sterk. Kun je dat bijv. met foto's van de schade laten zien?
Als de structuur van de accu is beschadigd door een impact van buitenaf, waarbij ook cellen zijn vernield, dan wordt de accu vervangen.
Helaas geen foto’s. 2013 MS “standaard” met megaschade. Ik weet dat enkele cellen zijn vervangen van hem. Naast nieuwe voorwielen, remmen voor, schokbr, bumper, motorkap, plaatwerk l+r, ophanging, enz.

Nieuwe accu geheel had tot total loss geleid, lijkt mij.
 
Alleen de accu van een 85 of 90 versie kost ergens in richting van 30 tot 35.000 euro.

Dat is erg overdreven Wim, ik heb het van de week opgevraagd ivm het upgraden van mn 5jr oude 85kwh pack.
Die worden nu niet meer gemaakt. Het enige dat nieuw te krijgen is en onder deze classic past, is een 90 kwh pack. Kost 23778 incl transport en arbeid en excl BTW.
De oude pack inruilen wordt (nog) niet gedaan door Tesla, evenmin het leasen van een pack. Waarbij je de kale auto koopt zoals bij Renault wel kan cq gebruikelijk is...
 
Dat is erg overdreven Wim, ik heb het van de week opgevraagd ivm het upgraden van mn 5jr oude 85kwh pack.
Die worden nu niet meer gemaakt. Het enige dat nieuw te krijgen is en onder deze classic past, is een 90 kwh pack. Kost 23778 incl transport en arbeid en excl BTW.
De oude pack inruilen wordt (nog) niet gedaan door Tesla, evenmin het leasen van een pack. Waarbij je de kale auto koopt zoals bij Renault wel kan cq gebruikelijk is...
En krijg je dan je oude 85 pack thuisbezorgd?
 
Dat is erg overdreven Wim, ik heb het van de week opgevraagd ivm het upgraden van mn 5jr oude 85kwh pack.
Die worden nu niet meer gemaakt. Het enige dat nieuw te krijgen is en onder deze classic past, is een 90 kwh pack. Kost 23778 incl transport en arbeid en excl BTW.
De oude pack inruilen wordt (nog) niet gedaan door Tesla, evenmin het leasen van een pack. Waarbij je de kale auto koopt zoals bij Renault wel kan cq gebruikelijk is...
24 ex is toch bijna 30 inclusief?
 
En krijg je dan je oude 85 pack thuisbezorgd?

Geen idee, misschien leggen ze die met de achterbanken plat schuin omhoog in de achterbak met de klep open ;)

Nee, transport ging over het bestellen van de pack uit Japan ofzo... Er zijn vast goede redenen waarom Tesla (nog) geen oude packs inruilt of losse verkoopt...

@F500e: 24 ex is 29 in de BTW, is toch veel minder dan 35? Voor de 90kwh pack dan, voor de 100kwh zal het zeker wel in die buurt komen...
 
Geen idee, misschien leggen ze die met de achterbanken plat schuin omhoog in de achterbak met de klep open ;)

Nee, transport ging over het bestellen van de pack uit Japan ofzo... Er zijn vast goede redenen waarom Tesla (nog) geen oude packs inruilt of losse verkoopt...

@F500e: 24 ex is 29 in de BTW, is toch veel minder dan 35? Voor de 90kwh pack dan, voor de 100kwh zal het zeker wel in die buurt komen...
Maar als Tesla 29 mille incl. btw rekent ben je toch gewoon belazerd. Je oude pack is letterlijk nog een vermogen waard.
Tesla kan je oude pack voor een luttel bedrag repareren en weer verkopen als refurbished.
Als je een nieuwe accu betaalt heb je toch simpelweg recht op de oude accu.
Als je uit je oude pack de losse cellen verkoopt voor 4 euro per stuk hoe je helemaal niks bij te betalen.
tesla 18650 | eBay
 
  • Like
Reactions: FVO and PaulusdB
Maar als Tesla 29 mille incl. btw rekent ben je toch gewoon belazerd. Je oude pack is letterlijk nog een vermogen waard.
Tesla kan je oude pack voor een luttel bedrag repareren en weer verkopen als refurbished.
Als je een nieuwe accu betaalt heb je toch simpelweg recht op de oude accu.
Als je uit je oude pack de losse cellen verkoopt voor 4 euro per stuk hoe je helemaal niks bij te betalen.
tesla 18650 | eBay

Hoooo, chilll... Tesla neemt helemaal geen losse packs in. De oude blijft gewoon je eigendom. Die 29K incl BTW zegt alleen iets over de nieuwe aanschaf van in dit geval een 90kwh pack. Hoeveel die oude waard is, daar zeggen ze niets over. Wie weet in de toekomst wel.