Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Bart,

In de offerte die ik van CB heb ontvangen staat dit :

"
Clausules
Voor deze verzekering zijn de volgende clausules van kracht:
 Premie indexatie CLPRM
 Beveiligingsverplichting af-fabriek Tesla WBA14
 Eigen risico ruitreparatie/ruitvervanging WBE01
 Reparateur Tesla WBQ93
 Aanschafwaarde personenauto WBS08"

WBA 14 : Welke beveiligingsplicht is er voor het motorrijtuig? - Bij diefstal of verduistering met verzekerde waarde tot 70.000 euro

- een werkende startonderbreker



Kan iemand mij vertellen of er een werkende startonderbreker op een model 3 zit ?
Geen goedgekeurde volgens SCM
 
Ik heb zojuist met FBTO mijn verzekering in Nederland afgesloten voor een Long Range Model 3: 12 schadevrije jaren en € 300,- risico. Alle modules aan voor inzittendenverzekering, no-claim beschermer, rechtsbijstand en eigen keuze herstelbedrijf en kom op een premie van € 112,38. Zolang er geen SCM-VBV in zit is diefstal niet verzekerd. Die wil ik laten inbouwen bij fleetaccess.nl. Bij eventuele diefstal moet je het certificaat kunnen overleggen.
 
Ik heb zojuist met FBTO mijn verzekering in Nederland afgesloten voor een Long Range Model 3: 12 schadevrije jaren en € 300,- risico. Alle modules aan voor inzittendenverzekering, no-claim beschermer, rechtsbijstand en eigen keuze herstelbedrijf en kom op een premie van € 112,38. Zolang er geen SCM-VBV in zit is diefstal niet verzekerd. Die wil ik laten inbouwen bij fleetaccess.nl. Bij eventuele diefstal moet je het certificaat kunnen overleggen.
Ben je wel voorlopig gedekt tegen diefstal? Ook daarin hebben verzekeraars de raarste beperkingen vb na 20:00 achter slot en grendel. + extra eigen risico bij diefstal. Ik lees ook dat Tesla garantie vervalt bij inbouwen van alarm (niet bij peilzenders?).
 
Nu wordt het interessant. Fleetaccess verwijst me weer terug naar FBTO om zeker te stellen dat het TV01 systeem van hen wel degelijk voldoet aan de eisen die de verzekeringsmaatschappij stelt. De meneer van FBTO die ik aan de telefoon had heeft het nog een keertje helemaal uitgezocht en komt tot de constatering dat bij een Tesla met cataloguswaarde onder € 75.000,- geen extra systeem nodig is en de auto af-fabriek volledig gedekt os, ook tegen diefstal. Dit wordt als aantekening specifiek aan mijn dossier toegevoegd.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik ben vandaag ook maar weer eens ga zitten om een verzekering voor de ,as. donderdag op te halen, Model 3 te regelen. Met het volgende als (voorlopig) resultaat:
1. ANWB - Geen Tesla mogelijk ivm met beveiliging
2. Nat. Nederlanden : Geen Tesla mogelijk ivm beveiliging
3. PMP / Turien : Wel mogelijk alleen met Lo-JAck en vrij hoge premie ( ca. 1450,-)
4. Insuremytesla : Redelijke premie (ca. 1100) en Tesla alarm is voldoende / 24 mnd nieuwwaarde

Via diverse websites ook geprobeerd eea op te vragen. Vaak blijkt Tesla niet te kunnen of alarm eis.
Vooralsnog is InsureMyTesla de favoriet....
Ik heb nog een dag om de keuze te maken...
 

Er staat ook niet dat hij SCM goedgekeurd moet zijn. Hij moet werken.

In de bijlage op basis van 10 schadevrije jaren een aanbod van centraal beheer

Als je iets verder leest ook, er staat bij een bedrag hoger dan 70.000 de tesla beveiliging goedgekeurd is. Laat die beveiliging er nu ook in zitten als de auto minder dan 70.000 euro kost. Dit geeft naar mijn idee aan dat Centraal Beheer verder geen speciale eisen stelt buiten de standaard Tesla opties.

screen-shot-2019-02-11-at-16-56-33-png.376298
 
Ik ben vandaag ook maar weer eens ga zitten om een verzekering voor de ,as. donderdag op te halen, Model 3 te regelen. Met het volgende als (voorlopig) resultaat:
1. ANWB - Geen Tesla mogelijk ivm met beveiliging
2. Nat. Nederlanden : Geen Tesla mogelijk ivm beveiliging
3. PMP / Turien : Wel mogelijk alleen met Lo-JAck en vrij hoge premie ( ca. 1450,-)
4. Insuremytesla : Redelijke premie (ca. 1100) en Tesla alarm is voldoende / 24 mnd nieuwwaarde

Via diverse websites ook geprobeerd eea op te vragen. Vaak blijkt Tesla niet te kunnen of alarm eis.
Vooralsnog is InsureMyTesla de favoriet....
Ik heb nog een dag om de keuze te maken...

Ik kwam ook op Insuremytesla uit, en de vrijheid om ieder moment te vertrekken als de concurrentie wakker wordt
 
Ik ben vandaag ook maar weer eens ga zitten om een verzekering voor de ,as. donderdag op te halen, Model 3 te regelen. Met het volgende als (voorlopig) resultaat:
1. ANWB - Geen Tesla mogelijk ivm met beveiliging
2. Nat. Nederlanden : Geen Tesla mogelijk ivm beveiliging
3. PMP / Turien : Wel mogelijk alleen met Lo-JAck en vrij hoge premie ( ca. 1450,-)
4. Insuremytesla : Redelijke premie (ca. 1100) en Tesla alarm is voldoende / 24 mnd nieuwwaarde

Via diverse websites ook geprobeerd eea op te vragen. Vaak blijkt Tesla niet te kunnen of alarm eis.
Vooralsnog is InsureMyTesla de favoriet....
Ik heb nog een dag om de keuze te maken...
Allsecur kan je ook nog overwegen.
 
Er staat ook niet dat hij SCM goedgekeurd moet zijn. Hij moet werken.



Als je iets verder leest ook, er staat bij een bedrag hoger dan 70.000 de tesla beveiliging goedgekeurd is. Laat die beveiliging er nu ook in zitten als de auto minder dan 70.000 euro kost. Dit geeft naar mijn idee aan dat Centraal Beheer verder geen speciale eisen stelt buiten de standaard Tesla opties.

screen-shot-2019-02-11-at-16-56-33-png.376298


Even nog een nuance hierop. Ik heb zelf ook al even contact opgenoment met CB, en dit is inderdaad de eis voor de verzekering uberhaubt te krijgen. Maar dit zorgt er niet voor dat je volledig gedekt bent voor de nieuwwaarde. Die dekking gaat maar tot €50.000.
 
Ik ben vandaag ook maar weer eens ga zitten om een verzekering voor de ,as. donderdag op te halen, Model 3 te regelen. Met het volgende als (voorlopig) resultaat:
1. ANWB - Geen Tesla mogelijk ivm met beveiliging
2. Nat. Nederlanden : Geen Tesla mogelijk ivm beveiliging
3. PMP / Turien : Wel mogelijk alleen met Lo-JAck en vrij hoge premie ( ca. 1450,-)
4. Insuremytesla : Redelijke premie (ca. 1100) en Tesla alarm is voldoende / 24 mnd nieuwwaarde

Via diverse websites ook geprobeerd eea op te vragen. Vaak blijkt Tesla niet te kunnen of alarm eis.
Vooralsnog is InsureMyTesla de favoriet....
Ik heb nog een dag om de keuze te maken...
Hmm vreemd, ik kom bij insuremytesla op 192 euro. Misschien dat hun no-claim korting systeem nogal conservatief is? Ik heb 7 schadevrije jaren.
 
De polis voor Centraal Beheer Zakelijk (LET OP!!) lijkt me duidelijk. Zij accepteren Tesla en verwijzen in het clausuleblad specifiek naar Tesla en haar geaccepteerde alarmsystemen. Wellicht stelt Centraal Beheer Consumenten (!!) andere voorwaarden. Contact met de verzekeraar zelf, levert meestal de meeste duidelijkheid op voor jouw eigen situatie. Daar kun je dan ook het beste op afgaan.
 
Met 10 jaar zatten wij op 230 euro...
Met 20 jaar op 132 euro.

Maar ergens staat iets over een peilzender. Zit die standaard op de model3?
:
  • Peilzender (C.021.5002)Peilzender

    Deze verzekering is aangegaan onder het beding dat het verzekerde motorrijtuig is voorzien van een door ondertekenaars geaccepteerde peilzender op basis van Radio Frequency (RF) eventueel aangevuld met GSM. Voor schade of verlies van het motorrijtuig door of

    ten gevolge van diefstal van het gehele motorrijtuig, joyriding of verduistering, respectievelijk poging daartoe, bestaat uitsluitend dekking wanneer ten tijde van de gebeurtenis de peilzender in werking was gesteld en het verzekerde motorrijtuig deugdelijk

 
Met 20 jaar op 132 euro.

Maar ergens staat iets over een peilzender. Zit die standaard op de model3?
:
  • Peilzender (C.021.5002)Peilzender

    Deze verzekering is aangegaan onder het beding dat het verzekerde motorrijtuig is voorzien van een door ondertekenaars geaccepteerde peilzender op basis van Radio Frequency (RF) eventueel aangevuld met GSM. Voor schade of verlies van het motorrijtuig door of

    ten gevolge van diefstal van het gehele motorrijtuig, joyriding of verduistering, respectievelijk poging daartoe, bestaat uitsluitend dekking wanneer ten tijde van de gebeurtenis de peilzender in werking was gesteld en het verzekerde motorrijtuig deugdelijk

Die van tesla voldoet bij hun. Maar voor ons totaal niet interessante premie
 
Even nog een nuance hierop. Ik heb zelf ook al even contact opgenoment met CB, en dit is inderdaad de eis voor de verzekering uberhaubt te krijgen. Maar dit zorgt er niet voor dat je volledig gedekt bent voor de nieuwwaarde. Die dekking gaat maar tot €50.000.

Het is echt puzzelen, elk belletje weer een stukje erbij... Heb CB ook aan telefoon gehad, voor auto's boven de 50.000 krijg je de dagwaarde + 10%. Nog steeds niet fantastisch, maar al minder slecht dan niet +10%.