Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mja, lijkt er dus wel erg op dat InsureMyTesla zeer conservatieve no-claim kortingen heeft. Voor mensen met minder vlieguren daardoor wellicht iets minder interessant.
Ik denk juist dat het andersom is. Met 21 jaar schadevrij kwam ik op een korting van 61% over Casco en 50% over WA deel (of net omgekeerd). Veel minder dan de (voor mij) gebruikelijke 75%. En toch kwam er een interessante netto premie uit. Dat betekent m.i. dat hun bruto premies relatief laag liggen, wat het juist voor mensen met weinig schade vrije jaren interessant zou moeten maken.

Let ook even op de vraag "Autopilot actief". Want dat levert zomaar 10% extra korting op.
 
Kan je Insuremytesla inderdaad op ieder moment stopzetten zonder negatieve gevolgen?

Dit staat bij de FAQ:
"De verzekering heeft een looptijd van een jaar. Wilt u eerder de verzekering beëindigen, dan werken wij daar aan mee. Log daarvoor in op insuremytesla.nl en kies voor royement. Wel rekenen wij steeds een bedrag van EUR 20,- als administratiekosten. U krijgt de betaalde premie over de niet verstreken verzekeringstermijn van ons terug gestort op het rekeningnummer waar wij ook de premie van hebben geincasseerd."
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R and Jooop
Dit staat bij de FAQ:
"De verzekering heeft een looptijd van een jaar. Wilt u eerder de verzekering beëindigen, dan werken wij daar aan mee. Log daarvoor in op insuremytesla.nl en kies voor royement. Wel rekenen wij steeds een bedrag van EUR 20,- als administratiekosten. U krijgt de betaalde premie over de niet verstreken verzekeringstermijn van ons terug gestort op het rekeningnummer waar wij ook de premie van hebben geincasseerd."

Dat is wel fijn , dan hou ik die nog even aan totdat er iets voordeligers beschikbaar is. De B/M ladder is inderdaad zeer conservatief:

bm.jpg
 
  • Informative
Reactions: Sweitse
De polis voor Centraal Beheer Zakelijk (LET OP!!) lijkt me duidelijk. Zij accepteren Tesla en verwijzen in het clausuleblad specifiek naar Tesla en haar geaccepteerde alarmsystemen. Wellicht stelt Centraal Beheer Consumenten (!!) andere voorwaarden. Contact met de verzekeraar zelf, levert meestal de meeste duidelijkheid op voor jouw eigen situatie. Daar kun je dan ook het beste op afgaan.

Heb net nog per mail gevraagd of het voor prive ook geldt en ze zijn daar ondubbelzinnig over:
"Wij vragen geen extra beveiliging voor uw Tesla
Uw Tesla valt onder de cataloguswaarde van €75.000,00. Vanaf € 75.000,00 eisen wij een Voertuigvolgsysteem.
Wij verzekeren uw Tesla tegen diefstal zonder extra beveiligingseisen."
 
Heb net nog per mail gevraagd of het voor prive ook geldt en ze zijn daar ondubbelzinnig over:
"Wij vragen geen extra beveiliging voor uw Tesla
Uw Tesla valt onder de cataloguswaarde van €75.000,00. Vanaf € 75.000,00 eisen wij een Voertuigvolgsysteem.
Wij verzekeren uw Tesla tegen diefstal zonder extra beveiligingseisen."
Dat is taal! Echt de goedkoopste.
 
Inderdaad, ALS je vrede hebt met de dagwaarde + 10% bij diefstal en total loss (3 jaar lang). Das mijn enige twijfel nog.

Je hebt ze gebeld? Mijn zakelijke offerte zegt in geval van schade groter dan 2/3 van de dagwaarde: 36 mnd aanschafwaarde + accessoires, bij <70.000 euro - dus geen 75.000 - (artikel WBS08). Ik twijfel nog of dit ook voor diefstal geldt.

Bij twijfel zelf bellen.
 
Last edited:
Je hebt ze gebeld? Mijn zakelijke polis zegt in geval van schade groter dan 2/3 van de dagwaarde: 36 mnd aanschafwaarde + accessoires, bij <70.000 euro - dus geen 75.000 - (artikel WBS08). Ik twijfel nog of dit ook voor diefstal geldt.

Bij twijfel zelf bellen.

Heb ze inderdaad ook gebeld, maar alles voor mij is prive. Wellicht toch wel wat verschillen. Meer dan 2/3 van dagwaarde schade (dus economisch total loss) is bij prive ook gewoon dagwaarde + 10%. Dit staat er in de polis voorwaarden:

16. Hoe regelen we schade als de aanschafwaarde van de auto hoger was dan € 50.000,-?
We betalen de reparatiekosten. Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde.
• U levert de auto in + sleutels, accessoires en delen kentekenbewijs.
• We betalen de dagwaarde van de auto + 10%.
-De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert.
Deze regeling geldt alleen als u de auto 3 jaar of korter heeft.
 
Heb ze inderdaad ook gebeld, maar alles voor mij is prive. Wellicht toch wel wat verschillen. Meer dan 2/3 van dagwaarde schade (dus economisch total loss) is bij prive ook gewoon dagwaarde + 10%. Dit staat er in de polis voorwaarden:

16. Hoe regelen we schade als de aanschafwaarde van de auto hoger was dan € 50.000,-?
We betalen de reparatiekosten. Geen reparatie als de kosten hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde.
• U levert de auto in + sleutels, accessoires en delen kentekenbewijs.
• We betalen de dagwaarde van de auto + 10%.
-De dagwaarde wordt vastgesteld door onze expert.
Deze regeling geldt alleen als u de auto 3 jaar of korter heeft.

Ok, dat verklaart dan de onduidelijkheid, prive vs zakelijk. Kennelijk verschillende afdelingen of beiden ergens anders ingekocht/weggezet.
 
Last edited:
Ok, dat verklaart dan de onduidelijkheid, prive vs zakelijk. Kennelijk verschillende afdelingen of beiden ergens anders ingekocht/weggezet.
Een jaar geleden ook bij Centraal Beheer mijn model S verzekerd en toen kreeg ik ook het beeld dat de zakelijke en de prive poot geheel verschillende voorwaarden en eisen hebben. Het gaf mij zelfs de indruk dat het concurenten waren. Zakelijke polis was wel bijna twee keer zo duur.
Het is mij nooit helder geworden wanneer je verplicht bent om een zakelijke polis af te sluiten. Met name als ZZPer is de situatie onduidelijk: de auto staat wel op de balans, maar de zaak en de eigenaar zijn dezelfde juridische entiteit. Ik heb als ZZPer gewoon een prive verzekering afgesloten en dus de nieuwwaarde met BTW opgegeven. Gelukkig nog geen schade gehad, want ik zou niet weten hoe ik de reparatierekening dan moet boeken, via de zaak of via prive. Waarschijnlijk het laatste.
 
Ik kom niet verder dan InsuremyTesla, Allsecur of Carmeleon. Ze schelen niet veel van elkaar. I.c.m. 10 jaar schadevrij rond 130 euro (incl inzettende verz en verhoogd eigen risico). Insuremytesla valt wellicht af door de korte nieuwwaarde regeling (slechts 2 jaar). Allsecur heeft 3 jaar. Carmeleon heeft nieuwwaarde regeling van ruim 4 jaar (120k km), BM beschermer en geen eigen risico. Wel een Lojack nodig maar doordat deze ook tientje goedkoper is, 'verdien' ik die op de lange termijn weer terug. Blijft absurd maar 4 jaar nieuwwaarde is wel weer netjes. Iemand die mij op andere gedachte kan brengen?
 
Carmeleon heeft nieuwwaarde regeling van ruim 4 jaar (120k km), BM beschermer en geen eigen risico. Wel een Lojack nodig maar doordat deze ook tientje goedkoper is, 'verdien' ik die op de lange termijn weer terug. Blijft absurd maar 4 jaar nieuwwaarde is wel weer netjes. Iemand die mij op andere gedachte kan brengen?
Volgens mij is het zelfs 5 jaar aanschafwaarde (dus geen nieuwwaarde) met max 120.000 km (tot 1/3/2024 zeiden ze bij mij).
En nogmaals, als je excl. BTW kunt verzekeren is LoJack vaak niet nodig (uitgaande van LR + Witte jas + 19" + EAP).
 
Dat is wel fijn , dan hou ik die nog even aan totdat er iets voordeligers beschikbaar is. De B/M ladder is inderdaad zeer conservatief:

View attachment 376837
Vraag me af of dat de juiste tabel is want de tabel die ik heb gezien had apart korting voor WA en voor CASCO (6-Aanvullende-Bijzondere-Voorwaarden-Tarief-07-2018.pdf):

upload_2019-2-13_19-45-12.png


Deze tabel 'overruled' de standaard tabel, speciaal voor Teslas.

Veel belangrijker dan de korting is de netto premie. Zeker voor degenen met veel schade vrije jaren die 'us een keer wat hebben'.
 
Ik kom niet verder dan InsuremyTesla, Allsecur of Carmeleon. Ze schelen niet veel van elkaar. I.c.m. 10 jaar schadevrij rond 130 euro (incl inzettende verz en verhoogd eigen risico). Insuremytesla valt wellicht af door de korte nieuwwaarde regeling (slechts 2 jaar). Allsecur heeft 3 jaar. Carmeleon heeft nieuwwaarde regeling van ruim 4 jaar (120k km), BM beschermer en geen eigen risico. Wel een Lojack nodig maar doordat deze ook tientje goedkoper is, 'verdien' ik die op de lange termijn weer terug. Blijft absurd maar 4 jaar nieuwwaarde is wel weer netjes. Iemand die mij op andere gedachte kan brengen?
Ik doe CB.
Circa 57 per maand.
Is mij goed genoeg. Het is maar hoeveel risico je wilt en kunt dragen.
 
Wat staat daar dan tegenover? Niet verzekerd tegen diefstal? Hoeveel schadevrije jaren heb je?

57 per maand lijkt me onmogelijk. Betaal nu 75 per maand voor een Clio.
20 schade vrije jaren. Je kunt het zelf online opvragen via een kenteken.
Ik betaal nu 47 euro bij Dito voor een V60 Hybride (75.000 euro).
Mogelijk heeft de postcode ook de nodige invloed.
Ik vind het dan nog steeds relatief duur.