Nou ik zal jullie mijn verzekeringsdag vandaag uit de doeken doe.
Ik wilde bij Allsecur of de dochterma Allianz Direkt de verzekering afsluiten. Dat waren de verzekeringsma die in eerste instantie ook zeiden dat ik mij bij het RDW moest melden voor de cataloguswaarde. De hele procedure van de offerte doorgeklopen en ik zei toen dat ik de verzekering wilde afsluiten bij Allsecure. Alle gegevens op gegeven en op het moment dat ze gingen controleren of ik geaccepteerd kon worden ging het fout. Eerst werd er gezegd dat ik in de afgelopen drie jaar 3 tot 4 schades had ( wat echt bewezen niet is), toen zei men opeens dat de acceptatievoorwaarden anders zijn dan eerst verteld en bij het laatste contact ging men regelrecht liegen en zei dat ik in de afgelopen 5 jaar 8 schades had. Ook dat klopt niet. Van de 8 meldingen die er in hun systeem stonden waren er 5 helemaal geen schades en bovendien ook nog zaken waar ik absoluut niets mee te maken had. Ik was alleen keer getuige geweest en had in een keer mijn vorige verzekeringsma op de hoogte gesteld dat mogelijk een asociale bouwvakker de verzekering zou gaan proberen op te lichten. Blijkbaar worden dat soort gegevens ook in een informatiesysteem van de verzekeraars op genomen. Ik heb ook alles eerlijk en open aan allsecure en Allianz gezegd, maar men bleef erbij,. Ik kon niet verzekerd worden tenzij de vorige verzekeringma actie zou hebben ondernomen om de gegevens te verwijderen danwel te verduidelijken zodat het voor Allsecure en Allianz duidelijk zou worden dat ik in de afgelopen 3 jaar 2 keer iets kleins heb gehad, waarbij de ene door mij was terug betaald en de ander niet eens mijn verantwoordelijk bleek en niets hoefde te betalen, omdat de tegenpartij de verzekering probeerde op te lichten (tegenwoordig wordt dat blijkbaar vaak geprobeerd). Mijn vorige maatschappij is er vanmiddag meteen mee aan de slag gegaan, gaat de zaken herstellen en ze heeft excuses aangeboden voor de fouten die ze hebben gemaakt. Vervolgens probeerde ik via de website van Victor/j Insuremytesla een verzekering af te sluiten, maar dat ging ook mis. In de offerte die was opgesteld stond een premiebedrag ad € 1356,19 en toen ik de offerte had geaccepteerd kwam er opeens een premiebedrag van € 2049, 00 tevoorschijn. Dus meteen weer een mailtje er achteraan dat ik deze niet zou accepteren. Maar op dat moment was ik ten einde raad, want stel mijn oude verzekering die mij echt wel wilde helpen, mij niet zou willen verzekeren, dan wat? Terwijl ik de auto morgen moest ophalen. Dus voledig gestresst met letterlijk knallende koppijn en kloppend hart belde ik nogmaals mijn oude verzekeringsma op en die wilde mij uit de brand helpen. Ik ben dus nu wel voorlopig verzekerd, maar niet tegen de voorwaarden die ik zou willen, namelijk 2 of 3 jaar nieuwwaarde garantie. Maar ben blij dat ik de auto ten minste morgen kan ophalen. Dan rijd ik vanuit Tilburg meteen naar huis, zet mijn vrouw daar af en rijd vervolgens door naar mijn tweede huis en stal de auto in de dichte garage. En daar komt ie niet meer uit voordat ik een goede verzekering heb. Dus dat wordt volgende week weer een robbertje vechten met de verzekeringsmaatschappijen, maar hoe Allsecure en Allianz met mij zijn omgegaan dat is om het beleefd te houden zeer ontfatsoenlijk. Dat zijn zelfs de letterlijke woorden van mij huidige verzekeringsmaatschappij. Maar bedenk dat als je iets, van oplichtingsmogelijkheid tot aanwezigheid bij een ongeluk, als getuige meldt, dan wordt dat ook in het informatiesysteem gezet en dan kan je problemen krijgen. Zelfs de medewerkers van mijn huidige maatschappij droegen zelf ook dat soort voorbeelden aan die zijzelf hadden mee gemaakt. Ik heb mijn les geleerd en zal nooit meer iets melden of als getuige optreden. Wel duidelijk is dat Allsecure en Allianz bij mij afvallen als zij zo handelen, want als je dan ooit iets krijgt krijg je dezelfde problemen. Vroeger ook met andere verzekeringsma en tussen personen mee gemaakt en dan waren het hele redelijke dingen die ik claimde. Totdat ik bij mijn huidige maatschappij kwam Centraal Beheer. Werkelijk een hele goede verzekeraar en daarom ook hulde aan Centraal Beheer.