Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de Belgen , Axa is ook niet slecht

Voor mezelf. 30 jaar oud.
ongeval vrij

Model 3 performance
Full omnium xl ( 64.528€ Excl btw )
24 maanden waardevastheid
Incl bestuurders verzekering en 2de occasionele bestuurder onder de 25 jaar ( + 10% vragen ze hier voor )

1470€ incl ( jaarbasis )
 
Nogmaals dank. Ik heb gekeken en actie ondernomen. Mijn oude/huidige verzekeraar CB heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt en gaat deze allemaal herstellen. Daarnaast heb ik van CB 2 brieven ontvangen waarin ze de meldingen uitlegt en aangeeft dat ze fouten heeft gemaakt in het Roydata-systeem. Daarmee kan ik naar de andere verzekeringen toe. CB gaf nog wel aan het CIS niet te kennen danwel dat het een mogelijk systeem is waar gemeld wordt of sprake is van fraude. Maar CB registreert daarin ieder geval niet, was het antwoord. En ik hoef niet in dat systeem te kijken want naast driemaal zelf kleine parkeerschades (waarvan er ééntje zelfs nog twijfelachtig is) te hebben veroorzaakt, heb ik nooit iets gehad in de laatste vijf jaar.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Nog een attentiepuntje: bij Centraal Beheer is schade aan het glazen dak uitgesloten van dekking, volgens de info op hun site.
Ik ga daarover morgen navraag doen bij CB. Ook zie ik in de voorwaarden niet terug dat Tesla de uitzondering is voor het VbV-SCM, terwijl men dat wel constant mondeling aangeeft. Gelukkig worden de gesprekken opgenomen en bewaard in de dossiers.. Zelfs zie ik geen Lo/Jack als alternatief voor de VbV-SCM in de voorwaarden. De voorwaarden lijken steeds slechter te worden. Gelukkig maar dat het waarschijnlijk een tijdelijke verzekering wordt. Alleen hopen dat er in de eerste periode niets gebeurt.
 
Nogmaals dank. Ik heb gekeken en actie ondernomen. Mijn oude/huidige verzekeraar CB heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt en gaat deze allemaal herstellen. Daarnaast heb ik van CB 2 brieven ontvangen waarin ze de meldingen uitlegt en aangeeft dat ze fouten heeft gemaakt in het Roydata-systeem. Daarmee kan ik naar de andere verzekeringen toe. CB gaf nog wel aan het CIS niet te kennen danwel dat het een mogelijk systeem is waar gemeld wordt of sprake is van fraude. Maar CB registreert daarin ieder geval niet, was het antwoord. En ik hoef niet in dat systeem te kijken want naast driemaal zelf kleine parkeerschades (waarvan er ééntje zelfs nog twijfelachtig is) te hebben veroorzaakt, heb ik nooit iets gehad in de laatste vijf jaar.

Kijk je bent weer een stapje verder. Top!!!
 
Na veel vergelijken en ook wat van jullie reacties gelezen te hebben, ben ik uiteindelijk voor Insuremytesla gegaan. Waar ik tot gisteren eigenlijk vrijwel zeker voor Carmeleon wilde gaan vanwege hun 5 jaar nieuwwaarde regeling. Maar de hoeveelheid negatieve ervaringen volgens meneer Google zijn gewoon overmatig en zijn meer een rode draad gebleken dan incidentele toevalstreffers. En het laatste waar ik zin in heb is gedoe en gezeik wanneer je ze een keer onverhoopt nodig hebt.

Centraal Beheer viel voor mij af wegens dagwaarderegeling ipv nieuwwaarde en omdat ze het glazen dak niet dekken onder ruitschade (staat verstopt in hun voorwaarden, maar ik was gelukkig goed op zoek n.a.v. een Amerikaanse Youtuber die steenslag had op zijn Model 3 glazen dak).

Mijn netto maandpremies o.b.v. 12 schadevrije jaren, hoogste eigen risico & kilometers, 64100 cat.waarde en regio Amsterdam (particulier/prive):

CB: 67
Insuremytesla: 111
Carmeleon: 93
 
Na veel vergelijken en ook wat van jullie reacties gelezen te hebben, ben ik uiteindelijk voor Insuremytesla gegaan. Waar ik tot gisteren eigenlijk vrijwel zeker voor Carmeleon wilde gaan vanwege hun 5 jaar nieuwwaarde regeling. Maar de hoeveelheid negatieve ervaringen volgens meneer Google zijn gewoon overmatig en zijn meer een rode draad gebleken dan incidentele toevalstreffers. En het laatste waar ik zin in heb is gedoe en gezeik wanneer je ze een keer onverhoopt nodig hebt.

Centraal Beheer viel voor mij af wegens dagwaarderegeling ipv nieuwwaarde en omdat ze het glazen dak niet dekken onder ruitschade (staat verstopt in hun voorwaarden, maar ik was gelukkig goed op zoek n.a.v. een Amerikaanse Youtuber die steenslag had op zijn Model 3 glazen dak).

Mijn netto maandpremies o.b.v. 12 schadevrije jaren, hoogste eigen risico & kilometers, 64100 cat.waarde en regio Amsterdam (particulier/prive):

CB: 67
Insuremytesla: 111
Carmeleon: 93
CB heb ik als tijdelijk (voorlopige) verzekering totdat er groen licht komt van Insyuremytesla of wellicht nog Teslapolis, ING, de Knac of via Diksverzekeringen. Ik laat er nog een extra voertuigvolgsysteem inbouwen. Een Lo/Jack (is niet duur gezien over 5 jaar, totaal € 603 incl alles) en daarom kan ik nu weer breder kijken. De anderen zijn bij mij ook al afgevallen.
 
Het volgende bericht / antwoord kreeg ik van Insuremytesla.
Kan iemand mij uitleggen wat de vet gedrukte en onderstreepte zin betekent?
En wat het Tesla Security package inhoudt?
Bij voor baat dank.

Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.

Terugkomend op uw verzoek. De verzekeraar stelt als eis dat de Tesla security package voldoende is.
U bent vrij om Lojack te installeren. Wij maken u er wel op attent dat het geen extra korting oplevert.

Tevens delen wij u mee dat op de offerte bedragen worden genoemd die exclusief en inclusief bonus/malus zijn.

De verzekeraar heeft de polis doorgezet naar operations voor de opmaak van de polis. Acceptatie is akkoord en er is dekking.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Senior Operations Assistant
Marsh B.V., Conradstraat 18, 3013 AP Rotterdam, The Netherlands
P.O. Box 232, 3000 AE Rotterdam, The Netherlands
+31 (0) 10 40 60 397 | Fax +31 (0) 10 42 06 806 Cell +31 (0) 6 155 89 561 |
www marsh.nl

Ik heb nog wel even op de Tesla rem getrapt voordat ik de polis accepteer, want ik wil wel regenatieve primaire voorwaarden.En dus niet plotseling met onverwacht hoge premies te maken krijgen.
 
Het volgende bericht / antwoord kreeg ik van Insuremytesla.
Kan iemand mij uitleggen wat de vet gedrukte en onderstreepte zin betekent?
En wat het Tesla Security package inhoudt?
Bij voor baat dank.

Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.

Terugkomend op uw verzoek. De verzekeraar stelt als eis dat de Tesla security package voldoende is.
U bent vrij om Lojack te installeren. Wij maken u er wel op attent dat het geen extra korting oplevert.

Tevens delen wij u mee dat op de offerte bedragen worden genoemd die exclusief en inclusief bonus/malus zijn.

De verzekeraar heeft de polis doorgezet naar operations voor de opmaak van de polis. Acceptatie is akkoord en er is dekking.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Senior Operations Assistant
Marsh B.V., Conradstraat 18, 3013 AP Rotterdam, The Netherlands
P.O. Box 232, 3000 AE Rotterdam, The Netherlands
+31 (0) 10 40 60 397 | Fax +31 (0) 10 42 06 806 Cell +31 (0) 6 155 89 561 |
www marsh.nl

Ik heb nog wel even op de Tesla rem getrapt voordat ik de polis accepteer, want ik wil wel regenatieve primaire voorwaarden.En dus niet plotseling met onverwacht hoge premies te maken krijgen.

Security package - Het betekent dat het alarmsysteem van tesla voldoende is voor verzekeren tegen diefstal, ze vragen niet om lojack of iets anders. Je bent vrij om het te plaatsen, maar je krijgt geen korting op je premie.

Bonus/malus - De bonus malus ladder is een tabel waarmee verzekeraars no-claimkorting bij je autoverzekering bepalen. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe hoger je op de ladder staat en hoe meer no-claimkorting je ontvangt. Elke jaar dat je geen schade rijdt stijg je een bm trede. Claim je echter schade, dan val je altijd 5 schadevrije jaren terug op de bonus malus ladder.
 
Het volgende bericht / antwoord kreeg ik van Insuremytesla.
Terugkomend op uw verzoek. De verzekeraar stelt als eis dat de Tesla security package voldoende is.
U bent vrij om Lojack te installeren. Wij maken u er wel op attent dat het geen extra korting oplevert.

Tevens delen wij u mee dat op de offerte bedragen worden genoemd die exclusief en inclusief bonus/malus zijn.

Ik heb nog wel even op de Tesla rem getrapt voordat ik de polis accepteer, want ik wil wel regenatieve primaire voorwaarden.En dus niet plotseling met onverwacht hoge premies te maken krijgen.
Op de polis die ik van Marsh (via Victor / InsureMyTesla) heb gekregen staan zowel de bruto bedragen als de netto bedragen, na de bonus/malus korting, die je echt gaat betalen. Over dat netto bedrag komt er wel weer 21% assurantiebelasting bij.
 
Zo, dat scheelt wel zeg, nieuwe bestelling was € 3200 incl BTW lager en de verzekeringspremie is € 260 lager.
€ 1.376,69 per jaar, 36 maanden nieuwwaarde regeling, Eigen risico €500
Gewoon bij Turien

Edit: bleek te liggen aan woonplaats.. Mijn Holding is in een gehucht, en is de verzekeringnemer... 7 minuten verder rijden is de zaak.. in Spijkenisse.... zou gewoon 15% schelen... bizar
 
Last edited:
Wie weet welke verzekeraar de in mijn ogen belachelijke uitsluiting aangaande schade aan/door voertuigen van dezelfde eigenaar. Deze is bij zowat alle verzekeraars uitgesloten... Slaat toch nergens op. Het grootste risico zit hier wel in. Personeel die allemaal in de ochtend en de middag naar huis gaat, mijn eigen auto en van de dochter thuis.... allemaal op papier mijn eigendommen dus schade aan elkaar niet verzekerd...
 
Op de polis die ik van Marsh (via Victor / InsureMyTesla) heb gekregen staan zowel de bruto bedragen als de netto bedragen, na de bonus/malus korting, die je echt gaat betalen. Over dat netto bedrag komt er wel weer 21% assurantiebelasting bij.
Dank. Dat heeft Victor mij later ook uitgelegd, maar waar ik niet zo blij mee ben is dat het bedrijf op basis van een niet aan mij uitgebrachte offerte bij de verzekeraar een polis laat opmaken. Ik trap steeds op de rem, verzoek te stoppen, maar ze negeren mijn 10 mails om te stoppen en zetten gewoon door. Stellen dat ik een voorlopige dekking heb, terwijl ik alleen maar om een offerte heb verzocht. Ik heb dus meerdere keren aangegeven dat ik geen voorlopige dekking hoef (althans de auto uiteraard). Mijn aanpak is eerst alleen offerte, na mijn goedkeuring opmaak polis, voorlopige dekking, dan nogmaals laatste check polis en vervolgens acceptatie door beide partijen. Nu wordt er langs mij heen gewerkt. Dat vind ik toch wel wat lastig van Victor. En mocht ik toch bij de KNAC voor ietsje meer (paar tientjes) kunnen verzekeren, dan doe ik dat. Puur op basis van de ervaringen tot nu toe.
 
Premies zijn wel flink hoog vind ik. Heb twee lease contracten en daarvan een verklaring gekregen, dus 6 schadevrije jaren. Daarvoor in prive maar deze jaren zijn nu verdwenen helaas. Zakelijk ex btw ex assurantie(want auto van BV):

ABN: 194
CB: 137.50 (750 eigen risico, dak niet verzekerd)
AS: 122
Carmeleon: 97.50 (slechte reviews)
InsureMyTesla: komt online echt een gigantisch bedrag > 200 euro uit. Vreemd.

Wel jammer/vreemd als je al sinds je 18e, nu 14 jaar, zonder schade rijdt. Iemand nog een tip? :) Voorlopig denk ik voor Allsecur te gaan.
 
Over die slechte reviews over Carmeleon: ja die zijn er, maar als je leest waarover het gaat (iemand boos om dat ie niet geaccepteerd is) en wat voor (ongenuanceerd) taalgebruik dat is, dan betwijfel ik of de klager altijd wel in zijn gelijk staat. Ziezo zijn autoverzekeringen een bron van discussie (en fraude...), dus ook als je bijvoorbeeld Google raadpleegt op CB of andere verzekeraars kom je exact dezelfde verhalen (en taalgebruik...) tegen.
Gezien de goede voorwaarden, eerdere positieve recensies op dit forum en relatief lage (maar veel hoger dan voor vergelijkbare ICE's!) premie heb ik dus gewoon wel voor Carmeleon gekozen. Hoop dat ik er geen spijt van krijg ;-)
 
  • Like
Reactions: Bertnu