Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ook nog druk aan het zoeken. Nu een tijdelijke via Tesla Victor.
Hekel aan een onzin alarm systeem wat binnen 10 min gevonden en uitgeschakeld is.
Verschillen zijn enorm.
Morgen maar goed bestuderen. Te veel kleine lettertjes...
 
Wat valt dan onder die garantie? Toch niet een total loss situatie bij ongeluk? Alleen mechanische, hard-en software aangelegenheden bijgewone uitval toch?

Bij total loss heb je ook niks meer aan pechhulp. Ik denk overigens dat een externe partij niet veel voor je kan regelen als je die als pechhulp laat komen. Die kunnen niet eens iets uitlezen over wat er wel of niet aan de hand is met de auto. Daar heb je toch echt Tesla support voor nodig.
 
Ik heb via Carmeleon met 11 schadevrije jaren en een postcode in Wageningen een premie van 81 euro. Bij minder dan 20000km per jaar zou het 76 euro zijn geweest. Dit alles ex btw. Achteraf kwam CB iets goedkoper uit maar dat was maar een paar euro (78 euro)
CB heeft wel een slechtere dekking. Ik kreeg eerst de auto niet verzekerd door 2 oorzaken. 1) registratiefoutjes in roydata door CB en 2) gebrek aan kennis over Tesla's beveiligingssysteem bij verzekeraars. Daarom eerst een voorlopige dekking bij CB (waar ik niet eens gebruik van heb kunnen maken vanwege uitgestelde leveringen). Ondertussen heb ik de 2 probleempunten aangepakt en ben vervolgens op zoek gegaan naar een goede dekking. Zoals mijn vorige posts aangeven heb ik die ook gevonden. Dubbel zo duur als CB, maar dat is ook niet gek als je kijkt naar postcodegebieden die redelijk vlak bij zijn. Ik ben dik tevreden.
 
Wat valt dan onder die garantie? Toch niet een total loss situatie bij ongeluk? Alleen mechanische, hard-en software aangelegenheden bijgewone uitval toch?
Nee, uiteraard valt pech door een ongeval of total loss niet onder de garantie.
Je schadeverzekering dekt dan echter wel de hulp voor het afslepen van je auto naar een garage.
Bij normale pech kun je dus gebruikmaken van de Tesla service (komende 4 jaar) om je auto naar de dichtstbijzijnde SeC te krijgen of je band te repareren.

Zover ik het kan beoordelen lijkt me de enige reden om een aparte pechhulp-verzekering af te sluiten dat die ook vervangend vervoer aanbieden. Dat gebeurt echter (uiteraard) niet zomaar: Dat is pas als door de garage wordt bevestigd is dat je auto niet binnen x-tijd (1 of 2 dagen) gerepareerd kan worden. Ik heb echter meegemaakt dat de pech op een zaterdagmiddag was en de garages niet meer open waren en men dus eerst wilde wachten tot maandag. Soms kun je e.a. dus maar beter zelf regelen.
 
#Mergoscia, kan je bij de KNAC je auto ook zakelijk verzekering of alleen als prive persoon?
Dat zou ik niet weten. KNAC was vroeger een elitaire rijkelui's autohobbyisten club met leden die vaak grote bedrijven hadden. Maar tegenwoordig is het een redelijk gewone club, geloof ik. Kan dus best; kan dus ook best van niet. Bel de KNAC gewoon op. tel 070- 383 1612 optie 2. Vermeld dat je lid bent van TMC en via een lid die net verleden week lid is geworden geïnteresseerd bent in de verzekering bij de KNAC. Dan word je uitstekend geholpen. Wel één puntje. Je MOET wel lid worden van de KNAC, maar als je een pechhulp bij de verzekering neemt, zit het lidmaatschapsgeld inbegrepen. Voor het aller uitgebreidste pakket op basis van de reële catalogus- / aanschafwaarde ad € 66.717,50 betaal ik een jaarpremie van € 1500,93 incl poliskosten.
 
Nee, uiteraard valt pech door een ongeval of total loss niet onder de garantie.
Je schadeverzekering dekt dan echter wel de hulp voor het afslepen van je auto naar een garage.
Bij normale pech kun je dus gebruikmaken van de Tesla service (komende 4 jaar) om je auto naar de dichtstbijzijnde SeC te krijgen of je band te repareren.

Zover ik het kan beoordelen lijkt me de enige reden om een aparte pechhulp-verzekering af te sluiten dat die ook vervangend vervoer aanbieden. Dat gebeurt echter (uiteraard) niet zomaar: Dat is pas als door de garage wordt bevestigd is dat je auto niet binnen x-tijd (1 of 2 dagen) gerepareerd kan worden. Ik heb echter meegemaakt dat de pech op een zaterdagmiddag was en de garages niet meer open waren en men dus eerst wilde wachten tot maandag. Soms kun je e.a. dus maar beter zelf regelen.

Ik heb steeds begrepen dat Tesla onder hun pechhulp ALLEEN de auto wegsleept naar een ServiceCenter en meer niet. Ze laten JOU, vrouw/man plus kinderen en verdere aanhang gewoon langs de kant van de weg staan. Je moet dan maar zelf voor vervoer zorgen. Geen vervangend vervoer oid. Vandaar dat ik een extra pechhulp heb genomen, want ik ga vanaf volgend jaar behoorlijk door Europa crossen. En ik wil niet in de midlle of Nowhere in het hoge Noorden van Noorwegen tussen de beren achterblijven met mij vrouw die de instincten uit de natuur helemaal vergeten is, ha, ha. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel, toch? Het zal je maar gebeuren.
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Dat zou ik niet weten. KNAC was vroeger een elitaire rijkelui's autohobbyisten club met leden die vaak grote bedrijven hadden. Maar tegenwoordig is het een redelijk gewone club, geloof ik. Kan dus best; kan dus ook best van niet. Bel de KNAC gewoon op. tel 070- 383 1612 optie 2. Vermeld dat je lid bent van TMC en via een lid die net verleden week lid is geworden geïnteresseerd bent in de verzekering bij de KNAC. Dan word je uitstekend geholpen. Wel één puntje. Je MOET wel lid worden van de KNAC, maar als je een pechhulp bij de verzekering neemt, zit het lidmaatschapsgeld inbegrepen. Voor het aller uitgebreidste pakket op basis van de reële catalogus- / aanschafwaarde ad € 66.717,50 betaal ik een jaarpremie van € 1500,93 incl poliskosten.

Helder, dank je.
Bij hoeveel schade vrije jaren om een juist beeld te krijgen?
 
Let op : KNAC werkt samen met de ANWB en brengt zijn verzekeringen dus ook onder bij de ANWB. In dit geval dus bij Unigarant wat weer een dochter is van de ANWB. De ANWB verzekerd geen Tesla's tegen diefstal zonder SCM certificaat (om precies te zijn : ze verkopen jou de verzekering wel dus jij denkt verzekerd te zijn maar bij een claim op basis van diefstal moet je een SCM certificaat kunnen tonen anders hoeven ze niet uit te keren!). Als je voor de ANWB/Unigarant/KNAC verzekering wilt kiezen moet je goed naar de voorwaarden kijken om ook verzekerd te zijn tegen diefstal van je Tesla!

@Mergoscia , weet jij zeker dat jouw auto tegen diefstal is verzekerd? Of staat er in jouw voorwaarden dat uitbetaling bij diefstal alleen gedaan wordt bij het kunnen tonen van een SCM certificaat?
 
Let op : KNAC werkt samen met de ANWB en brengt zijn verzekeringen dus ook onder bij de ANWB. In dit geval dus bij Unigarant wat weer een dochter is van de ANWB. De ANWB verzekerd geen Tesla's tegen diefstal zonder SCM certificaat (om precies te zijn : ze verkopen jou de verzekering wel dus jij denkt verzekerd te zijn maar bij een claim op basis van diefstal moet je een SCM certificaat kunnen tonen anders hoeven ze niet uit te keren!). Als je voor de ANWB/Unigarant/KNAC verzekering wilt kiezen moet je goed naar de voorwaarden kijken om ook verzekerd te zijn tegen diefstal van je Tesla!

@Mergoscia , weet jij zeker dat jouw auto tegen diefstal is verzekerd? Of staat er in jouw voorwaarden dat uitbetaling bij diefstal alleen gedaan wordt bij het kunnen tonen van een SCM certificaat?
Dat is exact ook mijn punt dat ik en paar posts geleden maakte: Verzekering Model 3
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Ik heb steeds begrepen dat Tesla onder hun pechhulp ALLEEN de auto wegsleept naar een ServiceCenter en meer niet. Ze laten JOU, vrouw/man plus kinderen en verdere aanhang gewoon langs de kant van de weg staan. Je moet dan maar zelf voor vervoer zorgen. Geen vervangend vervoer oid. Vandaar dat ik een extra pechhulp heb genomen, want ik ga vanaf volgend jaar behoorlijk door Europa crossen. En ik wil niet in de midlle of Nowhere in het hoge Noorden van Noorwegen tussen de beren achterblijven met mij vrouw die de instincten uit de natuur helemaal vergeten is, ha, ha. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel, toch? Het zal je maar gebeuren.

Dat was in het verleden niet zo. Heb een jaar of twee geleden een probleem gehad bij SC Lermoos waarbij de laadkabel niet wou locken. Toen was een Opel Zafira onderweg naar mij, geregeld door Tesla. Gelukkig is het over the air gelukt om het probleem op te lossen, zodat we een uur later alsnog konden laden, maar toch... ik vermoed dat vervangend vervoer er wel bijhoort.
 
Dat is exact ook mijn punt dat ik en paar posts geleden maakte: Verzekering Model 3
Klopt ook maar ik hoop dat @Mergoscia door heeft dat er een verschil is tussen geaccepteerd zijn voor een verzekering en dekking hebben voor een bepaalde gebeurtenis. Bij de ANWB was mijn offerte ook reeds geaccepteerd dus als ik de offerte had omgezet in een polis dan was ik verzekerd geweest tegen o.a. diefstal van mijn Tesla (had tenslotte op het polisblad gestaan). Als ik echter een claim had gedaan op de verzekering als mijn Tesla gestolen zou zijn dan had ik geen dekking gehad omdat ik niet kan voldoen aan de eis voor het tonen van het SCM certificaat. Voor mijn gevoel denkt @Mergoscia verzekerd te zijn tegen diefstal en maar is zijn Tesla niet gedekt waardoor hij in feiten niet verzekerd is. Ik heb bij de ANWB al een klacht ingediend dat ze zo met hun leden om gaan. Helaas blijven ze gewoon polissen verstrekken aan Tesla eigenaren zonder dit duidelijk te communiceren!
 
Let op : KNAC werkt samen met de ANWB en brengt zijn verzekeringen dus ook onder bij de ANWB. In dit geval dus bij Unigarant wat weer een dochter is van de ANWB. De ANWB verzekerd geen Tesla's tegen diefstal zonder SCM certificaat (om precies te zijn : ze verkopen jou de verzekering wel dus jij denkt verzekerd te zijn maar bij een claim op basis van diefstal moet je een SCM certificaat kunnen tonen anders hoeven ze niet uit te keren!). Als je voor de ANWB/Unigarant/KNAC verzekering wilt kiezen moet je goed naar de voorwaarden kijken om ook verzekerd te zijn tegen diefstal van je Tesla!

@Mergoscia , weet jij zeker dat jouw auto tegen diefstal is verzekerd? Of staat er in jouw voorwaarden dat uitbetaling bij diefstal alleen gedaan wordt bij het kunnen tonen van een SCM certificaat?
Je vergist je een beetje. De KNAC is tegenwoordig een dochterclub van de ANWB, Ja, ze brengen hun verzekeringen onder bij Unigarant. Eergisteren van de laatste partij de polis met alle bijbehorende documenten ontvangen. De Groene kaart komt vandaag per post binnen. En ja ik weet zeker dat diefstal verzekerd is. In eerste instantie wezen ze mij op dat punt af, omdat de auto geen VbV-SCM klasse alarmerings- en voertuigvolgsysteem zou hebben. Daarnaast vonden ze het systeem van Lo-Jack niet goed. Daarop heb ik aan Tesla gevraagd de specificaties van het alarmsysteem toe te zenden. Tesla's antwoord plus de Europese certificering met eigen toelichting toegezonden aan de KNAC. Deze heeft daarop het mailtje voorgelegd aan de verzekeringsmaatschappij. De reactie van zowel de KNAC als de verzekeringsmaatschappij waren zeer positief. Het systeem van Tesla voldoet in ruime mate en gaat de specificaties en normen van een VbV-SCM gekeurd systeem ver te boven. Daardoor werd ik geaccepteerd met diefstal. Dus WA plus volledig casco. Uiteraard heb ik de documenten er nog op nageslagen. Daarin staan qua voorwaarden voor verzekering tegen diefstal 2 opties.
1) een VbV-SCM gecertificeerd systeem. In dat geval moet je een certificaat kunnen overleggen.
2) een vanaf fabriek ingezet alarmsysteem met minimaal dezelfde functies als een VbV-SCM gekeurd systeem. In dit geval hoef je geen certificaat te overleggen, maar volstaat de aankoopnota. Wat wel is dat je elk jaar zelf moet controleren of Tesla het systeem minimaal 1 keer per jaar heeft getest op goede en blijvende werking.
Samen met de ontvangen mails over de acceptatiemogelijkheden, weet ik voor 99,9 % zeker dat diefstal volledig gedekt is.. ( je moet 0,1 % uitsluiten, want er kunnen rare situaties voordoen). En begrijp mij goed. Ik hb heel erg sterk juridisch onderlegd. Dat is mijn insteek bij dit soort zaken.en
 
Last edited:
Je vergist je een beetje. De KNAC is tegenwoordig een dochterclub van de ANWB, maar ze brengen de verzekering niet onder bij de ANWB. Ze brengen hun verzekeringen onder bij Unigarant.
Ik probeer het nog 1 keer om je te helpen :
Ja, KNAC is dochter van de ANWB maar ook Unigarant is 100% dochter van de ANWB. Of de verzekering nou bij Unigarant of de ANWB worden ondergebracht maakt dus niets uit want Unigarant = ANWB. De ANWB verzekeringen worden ook bij Unigarant ondergebracht want Unigarant heeft de licentie om verzekeringen te mogen aanbieden.
2019-04-04_1051.png


Daardoor werd ik geaccepteerd met diefstal.
Acceptatie wil niet zeggen dat jouw Tesla gedekt is !!!

082: Alarmsysteem

Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
- een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Dit systeem is ingebouwd door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf, of;
- een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.

Het voertuig is uitgerust met een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
* Hij moet zelf nagaan of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt.
* Dat hij over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat hij het alarmsysteem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM. Zie hiervoor het certificaat.
* Bij diefstal van het gehele object kan hij dit certificaat overleggen.

Het voertuig is uitgerust met een alarmsysteem van een fabrikant, importeur of merkdealer. Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
* Hij moet zelf nagaan bij de fabrikant, importeur of merkdealer of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt en of het aan de vereiste specificaties voldoet.
* Dat hij het alarmsysteem jaarlijks laat keuren.
* Bij diefstal van het gehele object kan hij dit aantonen door middel van een aankoop- en/of onderhoudsnota.

Recht op vergoeding
In geval van diefstal van het voertuig is er alleen recht op vergoeding, als aan bovengestelde voorwaarden is voldaan.
Als jij de toezegging hebt dat jouw Tesla recht op vergoeding heeft bij diefstal dan hoop ik voor jou dat je dit zwart-op-wit hebt staan en dit schrijven goed bewaard! Je zal de 1e zijn met een ANWB/Unigarant verzekering die hier recht op heeft bij diefstal! Deel deze toezegging dan hier op het forum zodat andere hier ook profijt van hebben!
 
Klopt ook maar ik hoop dat @Mergoscia door heeft dat er een verschil is tussen geaccepteerd zijn voor een verzekering en dekking hebben voor een bepaalde gebeurtenis. Bij de ANWB was mijn offerte ook reeds geaccepteerd dus als ik de offerte had omgezet in een polis dan was ik verzekerd geweest tegen o.a. diefstal van mijn Tesla (had tenslotte op het polisblad gestaan). Als ik echter een claim had gedaan op de verzekering als mijn Tesla gestolen zou zijn dan had ik geen dekking gehad omdat ik niet kan voldoen aan de eis voor het tonen van het SCM certificaat. Voor mijn gevoel denkt @Mergoscia verzekerd te zijn tegen diefstal en maar is zijn Tesla niet gedekt waardoor hij in feiten niet verzekerd is. Ik heb bij de ANWB al een klacht ingediend dat ze zo met hun leden om gaan. Helaas blijven ze gewoon polissen verstrekken aan Tesla eigenaren zonder dit duidelijk te communiceren!
Ik denk dat je de tekst en het geuploade document over het Tesla alarmeringssysteem nog maar eens voor moet leggen aan de ANWB en dan per mail schriftelijk bevestigd moet krijgen dat je zowel geaccepteerd bent als een volledige dekking hebt tegen diefstal op basis van het door jou toegezonden document. En dat moet samenvoegen met de Algemene en bijzondere voorwaarden mbt uitkering bij diefstal, waarbij dan optie 2 geldt. Mocht Unigarant dan alsnog zeggen dat ze niets hoeven uit te keren, dan hebben ze heel wat uit te leggen bij de Rechter. Deze laatste gaat er in dat geval niet in mee en geeft jou gelijk. Maar zover komt het zeker niet. Want de juristen bij Unigarant weten dan ook dat ze heel zwak staan. Ze hebben immers niet iets anders uitgesloten.
 
Ik probeer het nog 1 keer om je te helpen :
Ja, KNAC is dochter van de ANWB maar ook Unigarant is 100% dochter van de ANWB. Of de verzekering nou bij Unigarant of de ANWB worden ondergebracht maakt dus niets uit want Unigarant = ANWB. De ANWB verzekeringen worden ook bij Unigarant ondergebracht want Unigarant heeft de licentie om verzekeringen te mogen aanbieden.
View attachment 393592


Acceptatie wil niet zeggen dat jouw Tesla gedekt is !!!


Als jij de toezegging hebt dat jouw Tesla recht op vergoeding heeft bij diefstal dan hoop ik voor jou dat je dit zwart-op-wit hebt staan en dit schrijven goed bewaard! Je zal de 1e zijn met een ANWB/Unigarant verzekering die hier recht op heeft bij diefstal! Deel deze toezegging dan hier op het forum zodat andere hier ook profijt van hebben!
Recht op vergoeding
In geval van diefstal van het voertuig is er alleen recht op vergoeding, als aan bovengestelde voorwaarden is voldaan.

Aan welk artikelen refereert deze zin?
 
Recht op vergoeding
In geval van diefstal van het voertuig is er alleen recht op vergoeding, als aan bovengestelde voorwaarden is voldaan.

Aan welk artikelen refereert deze zin?

Daarnaast is het zo dat wanneer een verzekeringsmaatschappij jou schriftelijk mailt dat je geaccepteerd bent voor een verzekering met diefstal en zelf bedoelen dat je wel geaccepteerd bent bij de maatschappij voor een verzekering, maar dat je niet gedekt bent voor dat specifeike onderdeel waarop ze je in eerste instantie hebben afgewezen EN dat niet aan jou schriftelijk communiceren, is dat grove misleiding!

Ik heb nog even geverifieerd bij de KNAC.
Het klopt dat via de ANWB het verzekeringspakket bij de Unigarant er anders uitziet dan via de KNAC. De ANWB heeft een verzekeringspakket voor de gemiddelde auto in het lagere segment. De KNAC heeft haar eigen voorwaarden bedongen bij de Unigarant, omdat de KNAC veel meer te maken heeft met auto's uit het duurdere segment, bijzondere auto's en dure Oldtimers en klassiekers. Autoo'tjes van een paar miljoen zijn geen uitzondering en die zijn met dezelfde voorwaarden verzekerd tegen diefstal.
En in dit Tesla-geval bevestigde de KNAC medewerker dat acceptatie tegen diefstal tevens betekent DEKKING voor, op of tegen diefstal.

En ik heb zelf bij de fabrikant Tesla geverifieerd of het alarmsysteem voldoet aan de gestelde eisen EN DAARNAAST heb ik die specificaties welk Tesla schriftelijk heeft verstrekt, schriftelijk voorgelegd aan de zowel de KNAC als de Unigarant. Op basis daarvan werd ik dus geaccepteerd als ook kreeg ik een dekking tegen diefstal.

Conclusie. Ik probeer het nog één keer. Ik ben niet verzekerd via de ANWB bij Unigarant, maar via de KNAC bij Unigarant. Dat is een zeer groot verschil. De twee automobielorganisaties hebben verschillende dekkingen en voorwaarden bedongen bij de Unigarant. Het klopt dat je duurdere auto niet via de ANWB verzekerd/gedekt kan worden tegen diefstal. Bij de KNAC kan dat wel.Je betaalt er dus ook voor! Overigens vind ik de jaarpremie zeer redelijk.

Dus op basis van de door jou zelf gequote tekst over de voorwaarden kan je gewoon via de KNAC bij de Unigarant verzekerd worden tegen diefstal en ben je dus zowel geaccepteerd als ook gedekt tegen diefstal. Heb ik nu jou angst over niet verzekerd te zijn bij diefstal voldoende dicht getimmerd?

Na mijn verzekeringanalyses bij ten mimste 30 partijen vind ik de verzekering bij de KNAC het beste voor mijn situatie. All-secur en Allianz waren in mijn geval de slechtste; alleen al vanwege hun houding en omgang met de klant. Echt bizar.
 
Last edited:
Ik heb nu een all-risk verzekering bij Centraal Beheer voor €57,39 per maand. Dagwaarde +10%, €300 eigen risico, 10 schade vrije jaren en in omgeving Groningen.
Best netjes, maar hou er wel rekening mee dat schade aan het glazen dak niet onder de glas-dekking valt, maar onder de normale verzekering (Claimen heeft effect op je no-claim, volgens mij zak je 5 jaar terug). En reparaties moeten uitgevoerd worden door een garage uit hun eigen netwerk. Je kan dus niet kiezen om naar Tesla zelf te gaan.

Just so you know.
 
  • Love
Reactions: Devils son