Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteindelijk toch doen besluiten via Carmeleon te verzekeren. Buiten het feit dat de premie €400 lager is en nu €860 is, en geen eis tot LoJack (maar wel al gekocht, dus zal gewoon worden geplaatst) is niet alleen hun 5 jaar nieuwwaarde regeling, geen eigen risico erg prettig maar het belangrijkste voor mij is dat zei niet de belachelijke uitsluiting hebben dat indien er met het voertuig met een van de voertuigen in mijn eigendom schade zou ontstaan ik niet verzekerd zou zijn. 12 voertuigen in bezit die elkaar iedere dag tegenkomen is gewoon een ongeoorloofd risico.
 
Premies zijn wel flink hoog vind ik. Heb twee lease contracten en daarvan een verklaring gekregen, dus 6 schadevrije jaren. Daarvoor in prive maar deze jaren zijn nu verdwenen helaas. Zakelijk ex btw ex assurantie(want auto van BV):

ABN: 194
CB: 137.50 (750 eigen risico, dak niet verzekerd)
AS: 122
Carmeleon: 97.50 (slechte reviews)
InsureMyTesla: komt online echt een gigantisch bedrag > 200 euro uit. Vreemd.

Wel jammer/vreemd als je al sinds je 18e, nu 14 jaar, zonder schade rijdt. Iemand nog een tip? :) Voorlopig denk ik voor Allsecur te gaan.
Kleine nuance; Het dak is wel verzekerd, maar niet onder ruitschade. Gaat het glazen dak kapot dan kan je er voor kiezen om de verzekering te laten betalen maar dat heeft effect op je no-claim.
En hoe krijg je €750 eigen risico bij CB? Max wat ik kan aanklikken is €300.
 
Wie weet welke beveiligingsklasse model 3 heeft?

Reactie Tesla:

Het Tesla alarmsysteem is behoorlijk uitgebreid en voldoet meestal aan alle eisen echter hebben we geen SCM certificaat. Hier volgt de omschrijving die u aan uw verzekeringsagent door kan sturen:
De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse. Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.
- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.
Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten.
Ik heb helaas geen inzicht tot wanneer Sentry Mode beschikbaar is. (is ondertussen beschikbaar na laatste update)

Ik gebruik zelf de PIN-code als de auto op minder veilige locaties staat. Mochten ze keyless signalen oppikken dan lukt het in ieder geval niet om de auto weg te rijden ;)
 
  • Like
Reactions: NielsT
Reactie Tesla:

Het Tesla alarmsysteem is behoorlijk uitgebreid en voldoet meestal aan alle eisen echter hebben we geen SCM certificaat. Hier volgt de omschrijving die u aan uw verzekeringsagent door kan sturen:
De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse. Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.
- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.
Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten.
Ik heb helaas geen inzicht tot wanneer Sentry Mode beschikbaar is. (is ondertussen beschikbaar na laatste update)

Ik gebruik zelf de PIN-code als de auto op minder veilige locaties staat. Mochten ze keyless signalen oppikken dan lukt het in ieder geval niet om de auto weg te rijden ;)

@SparkyM3 @MarcoB Thanks voor de input. Vanavond maar de knoop doorhakken welke verzekering ik ga afsluiten. Mag morgen naar TIlburg om hem op te halen :D
 
M3 is makkelijk te verzekeren bij Carmeleon.

Zakelijk : exclusief BTW onder de € 60k geen extra eisen tav beveiliging.

Telefonisch wensen besproken en via e-mail offerte welke nog naar wens aangepast kon worden.

Ik heb het idee dat Carmeleon in het gat springt waar de meeste maatschappijen geen brood inzien !
 
M3 is makkelijk te verzekeren bij Carmeleon.

Zakelijk : exclusief BTW onder de € 60k geen extra eisen tav beveiliging.

Telefonisch wensen besproken en via e-mail offerte welke nog naar wens aangepast kon worden.

Ik heb het idee dat Carmeleon in het gat springt waar de meeste maatschappijen geen brood inzien !
Let op. Kijk eerst naar de reviews van Carmeleon. Dat was voor mij en voor anderen de reden om af te zien van deze verzekeraar.
 
  • Like
Reactions: Marc_K
Er zit van alles op, maar niets is SCM goedgekeurd dus daar heb je niets aan richting verzekeraars. Op zijn best mag het als Klasse 1 (=startblokkering) doorgaan aangezien ik begrijp dat alle auto's dit verplicht moeten hebben om de weg op te mogen.
Dat is niet waar. Er zit meer op dan de normen voor VbV-SCM gekeurd. Kijk maar naar mijn volgende post (als ik de bijlages kan inplakken.) Ik ben op basis van die bijlages geaccepteerd bij de verzekeraar met de meest uitgebreide dekking met drie jaar nieuwwaarde garantie. als je bovendien ook nog de uitgebreide Europese pechhulp incl vervangend vervoer in heel Europa bij hen onderbrengt word je nog gratis lid van hen, namelijk KNAC. de Koninmklijke Nederlandsche Automobiel Club. En tegen een hele scherpe prijs. In mijn geval €1511, 97 incl ass bel. en BTW. Alleen de poliskosten ad € 9,68 komen er nog bij. Als je alles bij elkaar optelt is dit de meest uitgebreide verzekering tegen de laagste kosten uit 30 verzekeraars. Alleen Insuremytesla kwam een beetje in de buurt. deze laatste was € 0, 60 goedkoper, maar heeft niet zo.n uitgebreide dekking. Leuke ook is van de KNAC. Je krijgt het clubblad 8 keer per jaar en komt via hen in aanmerking voor kortingen in de ANWB winkels en bij tankstations ( Oh dat hoeft niet meer ha,ha.) . Je kan de wegenwacht bij de ANWB opzeggen. dat wordt dus via de pechhulp van de KNAC geregeld.
 
Last edited:
Uiteindelijk toch doen besluiten via Carmeleon te verzekeren. Buiten het feit dat de premie €400 lager is en nu €860 is, en geen eis tot LoJack (maar wel al gekocht, dus zal gewoon worden geplaatst) is niet alleen hun 5 jaar nieuwwaarde regeling, geen eigen risico erg prettig maar het belangrijkste voor mij is dat zei niet de belachelijke uitsluiting hebben dat indien er met het voertuig met een van de voertuigen in mijn eigendom schade zou ontstaan ik niet verzekerd zou zijn. 12 voertuigen in bezit die elkaar iedere dag tegenkomen is gewoon een ongeoorloofd risico.
Ook voor jou geldt. Kijk eerst naar de reviews op de website van Carmeleon. Dat was voor mij en anderen de reden om juist niet met carmeleon in zee te gaan. Je hebt 2 weken bedenk tijd. Gebruik die verstandig!
 
Gebruik onderstaande tekst en bijlage als bewijs van uitstekende normering alarmering van de vanaf fabriek ingebouwde alermeringssysteem richting verzekeraars. Je wordt dan zeker toegelaten. Mijn verzekeraar gaf na het lezen aan dat het een nog beter systeem is dan de VbV-SCM goedgekeurde systemen is welk de normeringen daarvan overstijgt. Hierdoor heb ik de meest uitgebreide verzekering kunnen afsluiten tegen een hele scherpe prijs. 3 jaar nieuwwaarde garantie tegen aankoopprijs, glazen dak verzekerd en andere hele gunstige voorwaarden. Zie voor meer informatie één van de vorige posts. Voor mij was de KNAC dus de beste. Succes allemaal met een zeer goede dekking. Gaat lukken, bij welke verzekeraar ook. De verzekeraars zouden gek zijn je niet te accepteren.:) Veel plezier met de auto. Nu dat ik weet dat ik goed verzekerd ben kan ik met een gerust hart gaan genieten.
Side note. In dit geval denk ik dat ik deze tekst van Tesla mag gebruiken. Het is per slot van rekening hier ook bedoeld als intern voor Tesla rijders die lid zijn van de Tesla MotorsClub en dit forum. Gebruiken jullie het ook als zodanig en ga er geen gekke dingen mee doen! Het is ten slotte copyright van Tesla.

" Wat betreft Security package, geen idee. Maar over het algemeen nemen verzekeringsmaatschappijen genoegen met het volgende, zie ook bijlage.


Wat betreft het alarm kunnen we melden dat er geen SCM keurmerk op de auto zit, echter hieronder en in de bijlage treft u meer informatie over de specificaties die u door kan zetten naar de verzekeraar:


Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet (alarm klasse 4/ instap 5):

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.

- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.


Buiten dit om is de Tesla nog door de berijder zelf te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten.


Inside Sales & Delivery Advisor, EMEA Sales & Delivery

Burgemeester Stramanweg 122, 1101 EN Amsterdam

General +31 (0) 20 258 3901 |

The content of this message is the proprietary and confidential property of Tesla Inc., and should be treated as such. If you are not the intended recipient and have received this message in error, please delete this message from your computer system and notify me immediately by reply e-mail. Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited. Thank you."
 

Attachments

  • Tesla Alarm approval letter EU Model 3 insurances.pdf
    22.7 KB · Views: 75
  • Tesla Alarm approval letter EU Model 3 insurances.pdf
    22.7 KB · Views: 125
Last edited:
  • Informative
Reactions: fabian
Ook voor jou geldt. Kijk eerst naar de reviews op de website van Carmeleon. Dat was voor mij en anderen de reden om juist niet met carmeleon in zee te gaan. Je hebt 2 weken bedenk tijd. Gebruik die verstandig!

Want revieuws geschreven door ontevreden consumenten zijn waar en niet bevooroordeeld? De hele revieuw cultuur is extreem doorgeslagen en ver overrated. Maak het zelf zowat dagelijks mee. Consumenten menen tegenwoordig overal rechten aan te kunnen ontlenen. Zelfs als je ze van te voren heel goed de voorwaarden uitlegd dan nog vinden ze dat als je gelijk hebt je klantonvriendelijk bent, alleen maar omdat ze hun zin niet krijgen. Uiteraard kan het zo zijn dat deze verzekeraar ook in mijn geval mogelijk iets niet goed zal doen ooit , dan kan ik naar een commissie stappen of de gang naar de rechter maken.
 
  • Like
Reactions: MarcoB
Want revieuws geschreven door ontevreden consumenten zijn waar en niet bevooroordeeld? De hele revieuw cultuur is extreem doorgeslagen en ver overrated. Maak het zelf zowat dagelijks mee. Consumenten menen tegenwoordig overal rechten aan te kunnen ontlenen. Zelfs als je ze van te voren heel goed de voorwaarden uitlegd dan nog vinden ze dat als je gelijk hebt je klantonvriendelijk bent, alleen maar omdat ze hun zin niet krijgen. Uiteraard kan het zo zijn dat deze verzekeraar ook in mijn geval mogelijk iets niet goed zal doen ooit , dan kan ik naar een commissie stappen of de gang naar de rechter maken.
Ik vind ook dat je gelijk hebt, maar de hoge verhouding tot alle reviews en de felheid van de reviews , ook van mensen die toch redelijk overkomen vind ik best een punt van zorg. Daarnaast heb ik ook gekeken naar, geanalyseerd de antwoorden van Carmeleon en deze mee gewogen. Dat tesamen met de (zogenaamde uitstekende?) voorwaarden waar ook andere verzekeraars, waar ik helemaal geen goede ervaringen mee heb, mee smijten, ben ik tot een eindoordeel gekomen. Ik verwijs alleen maar naar de openbare informatie op de eigen openbare website van Carmeleon. Daar zou Carmeleon alleen maar blij mee moeten zijn, toch? Ik maak wel reclame voor ze. Let maar eens op als jij een probleem met verzekeraars krijgt, dan blijkt dat ze zich enorm hebben ingedekt. Ook dan kan jij je gelijk wel willen halen, maar de rechter verwijst je gewoon naar het contract met algemene en bijzondere voorwaarden en sta je in je hemd en voor de rest naakt op straat. Nou ik weet niet of ik dat wil zien, ha, hs, ha.. Verzekeraars zijn beroepsmatig bezig en laten alles dubbel en dwars toetsen door zeer uitstekende juristen en advocaten. Geen stok tussen te krijgen.
 
Last edited:
Hoe denkt men hier over Tesla Pechhulp?
Hebben jullie pechhulp bij de verzekeraar aangevinkt?
Ik wel, want de pechhuklp van Tesla bestaat alleen uit het wegslpepen van de auto naar een Tesla punt. Maar of dat nu is bij alleen pech of alleen bij een ongeval of voor allebei is mij niet duidelijk geworden. Maar als er iets gebeurt dan wordt er niets voor jou geregeld. Dat is een ding wat mij wel duidelijk is geworden. Daarom heb ik de pechhulp bij de KNAC er nog bij genomen.
Maar morgen de auto ophalen in tilburg om 14:30 uur. ik ben benieuwd.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Marc_K
Ik vind ook dat je gelijk hebt, maar de hoge verhouding tot alle reviews en de felheid van de reviews , ook van mensen die toch redelijk overkomen vind ik best een punt van zorg. Daarnaast heb ik ook gekeken naar, geanalyseerd de antwoorden van Carmeleon en deze mee gewogen. Dat tesamen met de (zogenaamde uitstekende?) voorwaarden waar ook andere verzekeraars, waar ik helemaal geen goede ervaringen mee heb, mee smijten, ben ik tot een eindoordeel gekomen. Ik verwijs alleen maar naar de openbare informatie op de eigen openbare website van Carmeleon. Daar zou Carmeleon alleen maar blij mee moeten zijn, toch? Ik maak wel reclame voor ze. Let maar eens op als jij een probleem met verzekeraars krijgt, dan blijkt dat ze zich enorm hebben ingedekt. Ook dan kan jij je gelijk wel willen halen, maar de rechter verwijst je gewoon naar het contract met algemene en bijzondere voorwaarden en sta je in je hemd en voor de rest naakt op straat. Nou ik weet niet of ik dat wil zien, ha, hs, ha.. Verzekeraars zijn beroepsmatig bezig en laten alles dubbel en dwars toetsen door zeer uitstekende juristen en advocaten. Geen stok tussen te krijgen.

Maar dat is dus precies wat ik aangeef, de voorwaarden moet je lezen van te voren. Dus als er dan iets zich voordoet en je claim wordt afgewezen door te verwijzen naar de voorwaarden en die voorwaarden kloppen dan heeft de verzekeraar toch gelijk? Dus in mijn geval zijn zowat alle overige verzekeraars op basis van de voorwaarden afgevallen. Ik heb 12 voertuigen in mijn bezit welke iedere dag bij elkaar staan en bijna alle verzekeraars sluiten schade uit als het je eigen voertuigen betreft, sterker nog, bij Turien zelfs schade onstaan op eigen terrein ook. Dus als ik toch voor Turien had gekozen en schade zou melden waar ik niets aan kan doen doordat bijvoorbeeld een werknemer niet oplet als hij achteruit een parkeerhaven uitkomt (we hebben ook vrouwen in dienst, dis parkeren nou eenmaal zo) en ik ram er vol op (heb ook nog een P85+ dus old scool geen autopilot) en Turien verwijst naar de voorwaarden en wijst claim af dan ben ik niet blij maar ik heb zelf handtekening onder de overeenkomst en bijbehorende voorwaarden dan gezet dus moet ik ook niet gaan janken. En ja, er staan veel negatieve reacties maar ook weer veel goede. Dat is nu net het punt. Iemand die tevreden is zal niet zo snel een review plaatsen in tegen stelling tot een ontevreden klant, ongeacht hij/zij gelijk heeft of niet. Dus een positieve reactie moet je maal 10 doen is mijn mening. Ook zie ik dat Carmeleon toch ook actief reageert op de reviews en dat is ook positief. Vaak zie je toch wel dan enige nuance. Ik kan tot nu toe alleen maar aangeven dat de aanvraag zo simpel en flexibel verliep, 1 minuut en alles in de mailbox, groene kaart, polis etc. Daarom ook goede voorwaardes en voordelig. Immers, zo veel mogelijk zonder tussenkomst van persoonlijk contact is nou eenmaal waardoor zij zo scherp kunnen. Personeel kost nou eenmaal veel gelden Nederland (let op, ik zeg niet duur) Heb nog wel even gebeld daar ik een lojack laat inbouwen of dat nog een gunstig effect zou hebben maar dat was het niet maar wel iemand direct aan de telefoon gekregen en vriendelijk geholpen.

Het blijft een individueel verhaal en waarbij dus bedoelde aangaande recht halen is dus waar het om gaat. Niet eens met beslissing en meen je in je recht te staan, recht halen. Vindt je dat je onvriendelijk te woord ben gestaan? Get over it. Boehoe doen zorgt alleen maar voor depressies. Je krijgt waar je voor betaald en dat is in dit geval een organisatie die efficiënt ingericht is en dan zal je niet gepamperd worden meestal....
 
  • Like
Reactions: Unit106
Dat is niet waar. Er zit meer op dan de normen voor VbV-SCM gekeurd. Kijk maar naar mijn volgende post (als ik de bijlages kan inplakken.) Ik ben op basis van die bijlages geaccepteerd bij de verzekeraar met de meest uitgebreide dekking met drie jaar nieuwwaarde garantie. als je bovendien ook nog de uitgebreide Europese pechhulp incl vervangend vervoer in heel Europa bij hen onderbrengt word je nog gratis lid van hen, namelijk KNAC. de Koninmklijke Nederlandsche Automobiel Club. En tegen een hele scherpe prijs. In mijn geval €1511, 97 incl ass bel. en BTW. Alleen de poliskosten ad € 9,68 komen er nog bij. Als je alles bij elkaar optelt is dit de meest uitgebreide verzekering tegen de laagste kosten uit 30 verzekeraars. Alleen Insuremytesla kwam een beetje in de buurt. deze laatste was € 0, 60 goedkoper, maar heeft niet zo.n uitgebreide dekking. Leuke ook is van de KNAC. Je krijgt het clubblad 8 keer per jaar en komt via hen in aanmerking voor kortingen in de ANWB winkels en bij tankstations ( Oh dat hoeft niet meer ha,ha.) . Je kan de wegenwacht bij de ANWB opzeggen. dat wordt dus via de pechhulp van de KNAC geregeld.
Dat is wel waar. Het systeem heeft géén SCM goedkeuring, hoe fantastisch het ook mag zijn. Dat kan zijn omdat Tesla het niet ter keuring heeft aangeboden (meest waarschijnlijk) of omdat ze niet zonder aanpassingen door de keuring komen.

Als de verzekeraar - zoals CB of ANWB - in hun standaard voorwaarden een SCM goedgekeurd alarm eisen ben je dus niet verzekerd tenzij je als bijzondere voorwaarde expliciet in je polis hebt laten opnemen dat ze voor de M3 en voor jou een uitzondering maken. Ik hoop voor je dat je dat is gelukt. En dat meer verzekeraars ook ook de in het document genoemde normen van de UN-instantie accepteren.

Ik heb hetzelfde overigens enkele weken geleden persoonlijk nadrukkelijk aam de ANWB gevraagd en die hielden vast aam de SCM-eis.
 
Ik wel, want de pechhuklp van Tesla bestaat alleen uit het wegslpepen van de auto naar een Tesla punt. Maar of dat nu is bij alleen pech of alleen bij een ongeval of voor allebei is mij niet duidelijk geworden. Maar als er iets gebeurt dan wordt er niets voor jou geregeld. Dat is een ding wat mij wel duidelijk is geworden. Daarom heb ik de pechhulp bij de KNAC er nog bij genomen.
Maar morgen de auto ophalen in tilburg om 14:30 uur. ik ben benieuwd.
Tesla dekt de eerste 4 jaar alle reparaties die onder de garantie vallen. Bij een ongeval dekt je Casco-ongevallenverzekering de pechulp...
 
Dat is wel waar. Het systeem heeft géén SCM goedkeuring, hoe fantastisch het ook mag zijn. Dat kan zijn omdat Tesla het niet ter keuring heeft aangeboden (meest waarschijnlijk) of omdat ze niet zonder aanpassingen door de keuring komen.

Als de verzekeraar - zoals CB of ANWB - in hun standaard voorwaarden een SCM goedgekeurd alarm eisen ben je dus niet verzekerd tenzij je als bijzondere voorwaarde expliciet in je polis hebt laten opnemen dat ze voor de M3 en voor jou een uitzondering maken. Ik hoop voor je dat je dat is gelukt. En dat meer verzekeraars ook ook de in het document genoemde normen van de UN-instantie accepteren.

Ik heb hetzelfde overigens enkele weken geleden persoonlijk nadrukkelijk aam de ANWB gevraagd en die hielden vast aam de SCM-eis.
Marco, wat ik bedoelde is dat het systeem van Tesla niet gekeurd is volgens de normen van VbV-SCM. (en ik dacht begrepen te hebben dat jij dat bedoelde) Maar dat het Tesla-systeem de normen van een VbV-SCM gekeurd overtreft. Er zitten meer en zwaardere beveiligingsopties op dan een VbV-SCM gekeurd systeem zou moeten hebben, zo heb ik mij door mijn verzekeraar en tussenpersoon laten vertellen. Daarom ben ik ook geaccepteerd bij de KNAC. En daar ben ik blij om want de dekkingen bij deze verzekeraar zijn zeer ruim. Een van de ruimste van alle door mij onderzochte verzekeringen en dan tegen een van de scherpste premies. Maar dat kan een club zoals de KNAC wel eisen van een verzekeraar. Je komt ten slotte aan met duizenden leden. Voor mij is de premie Euro 1511,39 per jaar incl 3 jaar nieuwwaarde, glazen dak, Euro 150 eigen risico, meest uitgebreide Europese pechhulp incl vervangend vervoer en assurantiebelasting plus nog gratis lidmaatschap KNAC