Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom eigenlijk niet Carmeleon? Die is een stuk goedkoper dan CB zakelijk en heeft betere voorwaarden (nieuwwaarde 5 jaar, geen uisluiting van het glazen dak) en geen alarmeisen onder de 60K ex Btw.
Misschien geen hele goede reden, maar persoonlijk had ik nog nooit van Carmeleon gehoord, en kon er ook op het internet erg weinig over vinden. Daarnaast vond ik ook de website er erg amateuristisch uitzien, wat mij ook niet direct een goed gevoel gaf. Dat zijn de redenen waarom ik toen toch maar besloten heb voor een wat grotere / bekendere maatschappij te kiezen. Het voelde voor mij gewoon niet oke om voor een verzekering te kiezen die mij helemaal niets zei, en ik ook nog nooit ergens anders gehoord had dan op dit forum.
 
Ik had ook nooit van ze gehoord, tot hier op het forum, waar Model S rijders kennelijk al langer gebruik van ze maken. Het is eigenlijk ook een bemiddelaar, de back-office en de risicodekking wordt helemaal gedaan door een volle dochter van ASR verzekeringen. Dezelde verzekering wordt ook andere labels via dealers vermarkt onder het “dealernaam”.dealernet.nl label.
 
  • Informative
Reactions: JeroenReumkens
Misschien geen hele goede reden, maar persoonlijk had ik nog nooit van Carmeleon gehoord, en kon er ook op het internet erg weinig over vinden. Daarnaast vond ik ook de website er erg amateuristisch uitzien, wat mij ook niet direct een goed gevoel gaf. Dat zijn de redenen waarom ik toen toch maar besloten heb voor een wat grotere / bekendere maatschappij te kiezen. Het voelde voor mij gewoon niet oke om voor een verzekering te kiezen die mij helemaal niets zei, en ik ook nog nooit ergens anders gehoord had dan op dit forum.
Mijn tussenpersoon heeft aangegeven dat het een prima partij is, en mijn TM3 ook daar kan worden verzekerd.
 
Iemand nog in overleg met AllSecur aangaande de TV01 eis die zij hanteren sinds 21 mei jl?

Ik heb van Moving Intelligence een email gekregen waarin ze uitleggen wat het probleem is (de niet SCM gecertificeerde startonderbreker), maar ik krijg gewoon terug zoek maar een andere verzekeraar wij zijn niet de juiste voor u....
 
Voor de mensen die een betaalrekening bij de Rabobank hebben is Interpolis ook erg interessant. Net contact gehad met de Rabobank en er zijn geen eisen voor een geclassificeerd alarm- en/of volgsysteem voor auto's met een cataloguswaarde beneden de 75.000 euro. Het is voor mij ook de goedkoopste met all-risk en zonder eigen risico dus de keuze is best makkelijk dan. ;)
 
Voor de mensen die een betaalrekening bij de Rabobank hebben is Interpolis ook erg interessant. Net contact gehad met de Rabobank en er zijn geen eisen voor een geclassificeerd alarm- en/of volgsysteem voor auto's met een cataloguswaarde beneden de 75.000 euro. Het is voor mij ook de goedkoopste met all-risk en zonder eigen risico dus de keuze is best makkelijk dan. ;)
Ik heb mij M3 ook bij Interpolis verzekerd aangezien idd de goedkoopste zijn en geen aanvullende eisen.
Het enige nadeel is dat auto met een catalogus waarde boven € 50.000 geen nieuwwaarde garantie bieden, alleen dagwaarde plus 10%.
 
Voor de mensen die een betaalrekening bij de Rabobank hebben is Interpolis ook erg interessant. Net contact gehad met de Rabobank en er zijn geen eisen voor een geclassificeerd alarm- en/of volgsysteem voor auto's met een cataloguswaarde beneden de 75.000 euro. Het is voor mij ook de goedkoopste met all-risk en zonder eigen risico dus de keuze is best makkelijk dan. ;)
Mogen wij de maandpremie en schadevrije jaren weten?;)
 
Ik heb mij M3 ook bij Interpolis verzekerd aangezien idd de goedkoopste zijn en geen aanvullende eisen.
Het enige nadeel is dat auto met een catalogus waarde boven € 50.000 geen nieuwwaarde garantie bieden, alleen dagwaarde plus 10%.

Dat is wel weer minder inderdaad voor de wat duurdere Model 3's. Alleen voor SR+ dus geen probleem waarschijnlijk als je niet te veel opties pakt. :p Denk alleen dat die van mij net boven de 50.000 uit komt, afleverkosten zitten neem ik aan gewoon inbegrepen in een catalogusprijs?

Mogen wij de maandpremie en schadevrije jaren weten?;)

Heb het berekend met een LR RWD met catalogusprijs van 53.000 euro aangezien ik zelf nog geen kenteken weet. Prijzen zitten dus wat hoger dan de SR+ die ik zal krijgen. Maar kwam daarmee uit op 137,80 euro per maand premie met 4 schadevrije jaren.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Iemand nog in overleg met AllSecur aangaande de TV01 eis die zij hanteren sinds 21 mei jl?
...
Ik heb nog een brief ontvangen met de bevestiging dat de TV01 eis voor mij het eerste jaar niet van toepassing is. Maar na prolongatie, in het tweede jaar wel.
De eis was het eerste jaar voor mij nog niet van toepassing omdat ik de 20e reeds in gesprek was over de af te sluiten verzekering.
Iedereen die bij Allsecur verzekerd is (nu nog zonder die TV01 eis) zou na de eerst volgende prolongatie er wel eens mee te maken kunnen krijgen, denk ik.
Misschien dat Tesla tegen die tijd aan kan tonen dat hun systeem gelijk is aan TV01.