Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de X sinds maart bij Allsecur verzekerd zonder aanvullende alarmeisen.
Nou ik herinner mij de verschillende front office medewerkers van beide verzekeringsmaatschappijen nog goed. Verzekering bij hen kon definitief niet vanwege de SCM/VbV eisen en het systeem van Tesla vwb Model 3 voldeed daar niet aan. Dus pertinent geen acceptatie, zelfs niet na twee keer nogmaals bellen. Toen ik begon te vragen of ze het systeem van Tesla konden checken vroeg men mij naar mijn persoonlijke gegevens en werd ik vervolgens ordinair en onbeschoft afgeblaft, omdat ik zogenaamd te veel meldingen in het Roydata zou hebben staan. Dat vond ik geen manier van doen en vanaf dat moment besloot ik om zowel Allsecure als de moedermaatschappij Allianz nooit meer als verzekeringsmaatschappij te nemen. Onbetrouwbaar vond ik het, want hoe zal dat gaan als je een beroep moet doen op de verzekering; ook al ben jij niet de veroorzakende partij?
 
Nou ik herinner mij de verschillende front office medewerkers van beide verzekeringsmaatschappijen nog goed. Verzekering bij hen kon definitief niet vanwege de SCM/VbV eisen en het systeem van Tesla vwb Model 3 voldeed daar niet aan. Dus pertinent geen acceptatie, zelfs niet na twee keer nogmaals bellen. Toen ik begon te vragen of ze het systeem van Tesla konden checken vroeg men mij naar mijn persoonlijke gegevens en werd ik vervolgens ordinair en onbeschoft afgeblaft, omdat ik zogenaamd te veel meldingen in het Roydata zou hebben staan. Dat vond ik geen manier van doen en vanaf dat moment besloot ik om zowel Allsecure als de moedermaatschappij Allianz nooit meer als verzekeringsmaatschappij te nemen. Onbetrouwbaar vond ik het, want hoe zal dat gaan als je een beroep moet doen op de verzekering; ook al ben jij niet de veroorzakende partij?

Ik had eerst een m3p bij Allsecur verzekerd, daarna besloten om toch een X te kopen, allebei zonder probleem verzekerd. De premie voor de 3 was hoger dan de X overigens, terwijl de X >2x zoveel waard is
 
Da's een mooie premie. Zit daar ook diefstal/vandalisme, drie jaar nieuwwaarde en dekking voor de glazen daken en no-claim bescherming in voor een auto boven de €50.000?

Ja, de voorwaarden:
  1. Diefstal dekking:
    "De verzekering dekt schade aan of verlies van de auto door: diefstal, inbraak en joyriding of poging daartoe. Aan diefstal wordt gelijkgesteld: verduistering, oplichting en vermissing; Uitsluitend bij cascoverzekering (all-risks)"

  2. 3 jaar nieuwwaarde dekking:
    "Waardebepaling onmiddellijk voor de schade of diefstal: De waarde van uw auto onmiddellijk voor de schade wordt als volgt berekend: indien u volgens het kentekenbewijs de eerste eigenaar van de auto bent, geldt: I. Indien uw auto nog geen drie jaar oud is, als waarde onmiddellijk voor de schade de huidige nieuwprijs van eenzelfde auto in een vergelijkbare uitvoering, tot een maximum van 100% van de oorspronkelijke nieuw- waarde. De oorspronkelijke nieuwwaarde vindt u op uw polis terug onder ‘Verzekerd bedrag casco’;"

  3. Ruitschade dekking:
    "De verzekering dekt schade aan of verlies van de auto door: breuk van één of meerdere ruiten van de auto. Dit mag niet zijn ontstaan door aanrijding, botsing, slippen, omslaan of soortgelijke gebeurtenis. Promovendum vergoedt ook door glasscherven aan de auto veroorzaakte schade;"
Er staat in de voorwaarden geen uitzondering voor het glazen dak. Ik neem aan dat dit ook als 'ruit' wordt gezien.

Het is dus echt een goede verzekering, vanwege de goede prijs en voorwaarden en omdat ze qua alarm het Tesla beveiligingssysteem accepteren.
 
Ik heb ook promovendum voor 54 euro per maand maar het glazen dak van NIET onder de ruitverzekering. Heb dit tijdens het telefoongesprek nagevraagd. Dit valt onder Het casco gedeelte. Valt er bijvoorbeeld een boom op door stormschade, is dit natuurlijk gewoon gedekt maar dan zal de auto niet meer te maken zijn :)
 
Ik heb ook promovendum voor 54 euro per maand maar het glazen dak van NIET onder de ruitverzekering. Heb dit tijdens het telefoongesprek nagevraagd. Dit valt onder Het casco gedeelte. Valt er bijvoorbeeld een boom op door stormschade, is dit natuurlijk gewoon gedekt maar dan zal de auto niet meer te maken zijn :)
Zojuist Promovendum aan de lijn gehad, ze konden nog geen premie indicatie geven zonder kenteken. Proefberekening wees uit dat de auto teveel vermogen zou hebben?? Betreft een Model 3 Long Range AWD.. Iemand anders met een Longe Range bij Promovendum of nog andere tips?

Ik kom nu op Carmeleon uit, maar gezien dure postcode (Den Haag + zakelijk) kom ik uit op 111 euro per maand.. hopelijk zijn er nog goedkopere? ANWB nog gebeld en doet geen diefstal verzekering.
 
Zojuist Promovendum aan de lijn gehad, ze konden nog geen premie indicatie geven zonder kenteken. Proefberekening wees uit dat de auto teveel vermogen zou hebben?? Betreft een Model 3 Long Range AWD.. Iemand anders met een Longe Range bij Promovendum of nog andere tips?

Ik kom nu op Carmeleon uit, maar gezien dure postcode (Den Haag + zakelijk) kom ik uit op 111 euro per maand.. hopelijk zijn er nog goedkopere? ANWB nog gebeld en doet geen diefstal verzekering.
Promovendum doen idd lastig over de LR AWD en niet over de LR RWD
 
Da's een mooie premie. Zit daar ook diefstal/vandalisme, drie jaar nieuwwaarde en dekking voor de glazen daken en no-claim bescherming in voor een auto boven de €50.000?

Ik ga verhuizen per 1 augustus van Amsterdam naar Utrecht. Hierdoor wil ik mijn huidige Centraal Beheer verzekering (151eu, all risk, 5jaar schade vrij) voor mij M3 omzetten naar een andere maatschappij (wat CB erg prijzig in Utrecht).

Bij promovendum krijg ik de volgende melding:

  • Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria.

Iemand ervaring hiermee?
 
Zojuist Promovendum aan de lijn gehad, ze konden nog geen premie indicatie geven zonder kenteken. Proefberekening wees uit dat de auto teveel vermogen zou hebben?? Betreft een Model 3 Long Range AWD.. Iemand anders met een Longe Range bij Promovendum of nog andere tips?

Ik kom nu op Carmeleon uit, maar gezien dure postcode (Den Haag + zakelijk) kom ik uit op 111 euro per maand.. hopelijk zijn er nog goedkopere? ANWB nog gebeld en doet geen diefstal verzekering.
Ik heb ook in maart een behoorlijk uitgebreid onderzoek naar verzekeraars gedaan. Veel verzekeraars, waaronder Carmeleon, hebben in de kleine letters staan dat zij mogen bepalen bij wie en voor welk tarief jouw auto gerepareerd wordt. Dit zijn zgn 'wurgcontracten'. Dat kan betekenen dat jouw tesla tegen een bodemprijs gerepareerd moet worden. Dus dan heb je wel een idee van de kwaliteit....
Uiteindelijk heb ik mijn M3 awd LR verzekerd bij Insuremytesla voor ca €95 per mnd. Met €150 eigen risico, 13 svj. En regio 0345.