Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Kwam het document net tegen, zie alhier nogmaals.

Ben benieuwd als ik Mn kenteken weet, heb nu het volgende lijstje om te bellen (SR+ zakelijk regio Westland, 5 schade vrije jaren):
  • Promovendum
  • Insure my tesla
  • Turien
  • Centraal beheer (bedrijfsverzekering?)
  • KNAC
  • Carmeleon (geen vrije keuze rep. bedrijf?)
Mocht iemand nog aanvullingen hebben dan hou ik mij aanbevolen!​
Een aanvulling cq opmerking. Bij alle verzekeringen heb je te maken met het punt "vrije keuze". Tesla accepteert geen andere schadeherstelbedrijven dan degenen waar zij mee samen werkt. Vanuit de verzekeringskant wordt dit bezien als vrije keuze; ook al is het vanuit de Teslakant verplicht. Ik heb bij mijn rondje verzekeringen nooit gezien dat de schadeherstelbedrijven van Tesla op de lijsten van de verzekeringsma voorkwamen.
 
Een aanvulling cq opmerking. Bij alle verzekeringen heb je te maken met het punt "vrije keuze". Tesla accepteert geen andere schadeherstelbedrijven dan degenen waar zij mee samen werkt. Vanuit de verzekeringskant wordt dit bezien als vrije keuze; ook al is het vanuit de Teslakant verplicht. Ik heb bij mijn rondje verzekeringen nooit gezien dat de schadeherstelbedrijven van Tesla op de lijsten van de verzekeringsma voorkwamen.

Bij Interpolis is dit wel het geval. ABS autoherstel welke een Tesla Approved Bodyshop is staat bij hun op de lijst. Alleen het probleem waar ik bij hun tegenaan liep is dat ze voor diefstal niet wilden verzekeren. Maar ga het denk ik nog eens proberen aangezien anderen wel gewoon hun Tesla daar hebben kunnen verzekeren.

Vind het allemaal maar stom dat je van verschillende medewerkers verschillende verhalen hoort, bij vele maatschappijen ook aparte Tesla polissen met andere voorwaarden, sommigen doen niet eens een Tesla verzekeren. Hierdoor toch maar erg lastig om een goede verzekering te vinden.

Zal ook nog eens bij AllSecur proberen met die brief maar verwacht niet dat het veel verschil gaat maken. Tot nu toe hebben ze het alleen maar over die TV01 eis gehad en in het document staat hier niets van.
 
Bij Interpolis is dit wel het geval. ABS autoherstel welke een Tesla Approved Bodyshop is staat bij hun op de lijst. Alleen het probleem waar ik bij hun tegenaan liep is dat ze voor diefstal niet wilden verzekeren. Maar ga het denk ik nog eens proberen aangezien anderen wel gewoon hun Tesla daar hebben kunnen verzekeren.

Vind het allemaal maar stom dat je van verschillende medewerkers verschillende verhalen hoort, bij vele maatschappijen ook aparte Tesla polissen met andere voorwaarden, sommigen doen niet eens een Tesla verzekeren. Hierdoor toch maar erg lastig om een goede verzekering te vinden.

Zal ook nog eens bij AllSecur proberen met die brief maar verwacht niet dat het veel verschil gaat maken. Tot nu toe hebben ze het alleen maar over die TV01 eis gehad en in het document staat hier niets van.
ABS zal dan niet inde regio Haaglanden gevestigd zijn. Mijn verzekeringsma / club is gespecialiseerd in dure hobby auto,s. Na toezending van Tesla`s beveiligingsverklaringen geen probleem met diefstaldekking. Ze was zelfs blij verrast, want het systeem overtreft de door de verzekeringswereld gestelde vBv en SCM eisen.
 
Een aanvulling cq opmerking. Bij alle verzekeringen heb je te maken met het punt "vrije keuze". Tesla accepteert geen andere schadeherstelbedrijven dan degenen waar zij mee samen werkt. Vanuit de verzekeringskant wordt dit bezien als vrije keuze; ook al is het vanuit de Teslakant verplicht. Ik heb bij mijn rondje verzekeringen nooit gezien dat de schadeherstelbedrijven van Tesla op de lijsten van de verzekeringsma voorkwamen.
Bij Centraal Beheer is een van de geselecteerde bedrijven een Tesla certified bodyshop bij mij om de hoek (Vermaire in Haarlem). Ik heb niet gecontroleerd of er meer op de lijst stonden, maar bij Centraal Beheer staat er dus minimaal 1 Tesla schadeherstelbedrijf op de lijst.
 
Kijk ook maar even bij Univé. Die hebben geen winstoogmerk en dat merk je!
Je hebt een SCM V01 pijlzender nodig om te kunnen verzekeren tegen diefstal.
Maar ik dat er binnen 4 maanden al uit.

Univé doet geen Tesla's verzekeren zeiden ze toen tegen mij.


Heb zelf nog eens geprobeerd bij AllSecur, nu met de brief die hier gedeeld werd. Zoals ik al had verwacht maakt dit geen verschil. Hier wederom kopie van de berichten van AllSecur die ik terug kreeg.

AllSecur said:
Helaas accepteren wij helemaal geen nieuwe aanvragen meer zonder de TV01. Het zou kunnen dan mijn collega's van de acceptatie afdeling een uitzondering maakt voor Tesla's die al verzekerd zijn zonder dit aanvullende alarmsysteem.

Helaas zijn dit de beveiligingseisen die Allsecur stelt, daar is bewust voor gekozen.

Verzekeren bij AllSecur gaat dus niet meer lukken, voor degene die daar wel al verzekerd zijn zou ik het toch maar even controleren voor de zekerheid, niet dat straks iets gebeurd en ze dan mooi zeggen dat je niet aan de voorwaarden voldoet en ze niet of maar gedeeltelijk uitkeren.

Heb ook weer even geïnformeerd bij Interpolis maar nog niets van terug.
 
Univé doet geen Tesla's verzekeren zeiden ze toen tegen mij.


Heb zelf nog eens geprobeerd bij AllSecur, nu met de brief die hier gedeeld werd. Zoals ik al had verwacht maakt dit geen verschil. Hier wederom kopie van de berichten van AllSecur die ik terug kreeg.



Verzekeren bij AllSecur gaat dus niet meer lukken, voor degene die daar wel al verzekerd zijn zou ik het toch maar even controleren voor de zekerheid, niet dat straks iets gebeurd en ze dan mooi zeggen dat je niet aan de voorwaarden voldoet en ze niet of maar gedeeltelijk uitkeren.

Heb ook weer even geïnformeerd bij Interpolis maar nog niets van terug.
Gezien mijn communicatie met Allsecur en de Duitse moeder maatschappij kan ik mij zo voorstellen dat het misschien niet gaat om de beveiligingseis ansich, maar aan het aantal schadevrije jaren wat iemand heeft. Ook dat ze tegen bestaande klanten die hun Tesla hebben verzekerd zeggen dat de voorwaarden niet meer gelden bij een ongelukje lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk.
 
... geprobeerd bij AllSecur, nu met de brief die hier gedeeld werd. Zoals ik al had verwacht maakt dit geen verschil. Hier wederom kopie van de berichten van AllSecur die ik terug kreeg.Verzekeren bij AllSecur gaat dus niet meer lukken, voor degene die daar wel al verzekerd zijn zou ik het toch maar even controleren voor de zekerheid, niet dat straks iets gebeurd en ze dan mooi zeggen dat je niet aan de voorwaarden voldoet en ze niet of maar gedeeltelijk uitkeren.

Tjja wat een verhaal. o_O Ik oa. heb dus als bestaande Allsecur verzekerde dat controleren en schriftelijk laten bevestigen gedaan, zie posts #815 #816 en #817 hierboven...! Meer kan ik er niet van maken.
 
Gezien mijn communicatie met Allsecur en de Duitse moeder maatschappij kan ik mij zo voorstellen dat het misschien niet gaat om de beveiligingseis ansich, maar aan het aantal schadevrije jaren wat iemand heeft. Ook dat ze tegen bestaande klanten die hun Tesla hebben verzekerd zeggen dat de voorwaarden niet meer gelden bij een ongelukje lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk.

Dan kunnen ze dat gewoon zeggen toch, ze kunnen me niet echt een rede geven waarom het nu precies zo is met die TV01 eis, dat vind ik wel vreemd. Ik bedoel.. het is geen auto van 100.000+ euro maar net beneden de 50.000 euro. De meeste verzekeringen doen daar normaal niet eens moeilijk over voor de andere automerken.

Tjja wat een verhaal. o_O Ik oa. heb dus als bestaande Allsecur verzekerde dat controleren en schriftelijk laten bevestigen gedaan, zie posts #815 #816 en #817 hierboven...! Meer kan ik er niet van maken.

Denk dat ze gewoon wat soepeler zijn voor de mensen die al een verzekering hebben. Lijkt me niet echt zo klantvriendelijk om achteraf alsnog de polis voorwaarden zodanig te gaan veranderen dat je een extra beveiligingssysteem moet inbouwen. Dan jaag je uiteindelijk alle klanten gewoon weg. Ik vind het zelf best jammer, had mijn vorige auto ook gewoon bij AllSecur verzekerd en was ik heel tevreden over. Achja, zit opzich wel goed bij Centraal Beheer nu, is dus alleen dat ze een beetje duurder zijn dan de andere.
 
Dan kunnen ze dat gewoon zeggen toch, ze kunnen me niet echt een rede geven waarom het nu precies zo is met die TV01 eis, dat vind ik wel vreemd. Ik bedoel.. het is geen auto van 100.000+ euro maar net beneden de 50.000 euro. De meeste verzekeringen doen daar normaal niet eens moeilijk over voor de andere automerken.



Denk dat ze gewoon wat soepeler zijn voor de mensen die al een verzekering hebben. Lijkt me niet echt zo klantvriendelijk om achteraf alsnog de polis voorwaarden zodanig te gaan veranderen dat je een extra beveiligingssysteem moet inbouwen. Dan jaag je uiteindelijk alle klanten gewoon weg. Ik vind het zelf best jammer, had mijn vorige auto ook gewoon bij AllSecur verzekerd en was ik heel tevreden over. Achja, zit opzich wel goed bij Centraal Beheer nu, is dus alleen dat ze een beetje duurder zijn dan de andere.
ik kreeg de indruk dat Allsecur en Allianz alleen klanten accepteren met meer dan 17 schadevrije jaren en waarvan ze de indruk hebben dat ze ook later niets hoeven uit te keren. CB is enorm goed en doet nooit moeilijk, alleen jammer dat een aantal dekkingen die voor particulieren belangrijk zijn niet in de pakketten zitten.
 
Last edited:
ik kreeg de indruk dat Allsecur en Allianz alleen klanten accepteren met meer dan 17 schadevrije jaren en waarvan ze de indruk hebben dat ze ook later niets hoeven uit te keren. CB is enorm goed en doet nooit moeilijk, alleen jammer dat een aantal dekkingen die voor particulieren belangrijk zijn niet in de pakketten zitten.

Bij ons is door Allsecur 7 jr schadevrij ( tot 2016 in privé-auto ) ge-accepteerd plus ook nog eens zoals netjes erbij in de polis omschreven de (private lease-, dus ahw huur-) Leaf schades ( die 30kWh-Leaf had dus géén P sensoren en alleen een mini mini achteruitrijcamera :mad:). Die schadehistorie zie je zelf ook weer staan als je qua polis iets aanpast. Dus dat moeizaam accepteren door Allsecur ( we spreken feb 2019 ) valt wel mee denk ik ... Iig toen!
 
Ook bij Allsecur verzekerd. Had dag voorafgaande aan de TV01 eis reeds contact over de kosten. Daarom uit coulance eerste jaar geen TV01 eis (per brief schriftelijk bevestigd. Daarna, na homologatie wel. (5 schadevrije jaren,privé) zie ook elders in dit draadje.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Bij ons is door Allsecur 7 jr schadevrij ( tot 2016 in privé-auto ) ge-accepteerd plus ook nog eens zoals netjes erbij in de polis omschreven de (private lease-, dus ahw huur-) Leaf schades ( die 30kWh-Leaf had dus géén P sensoren en alleen een mini mini achteruitrijcamera :mad:). Die schadehistorie zie je zelf ook weer staan als je qua polis iets aanpast. Dus dat moeizaam accepteren door Allsecur ( we spreken feb 2019 ) valt wel mee denk ik ... Iig toen!
Ik denk dat de partijen dan kijken of je particulier of zakelijk rijdt. Als particulier werd ik ronduit onbeschoft behandeld en zeiden ze bijna letterlijk dat ik een crimineel ben. Ik heb overigens op dit moment 11 schadevrije jaren. Nooit in mijn leven in aanraking gekomen met de politie, behalve verleden jaar zomer toen iemand mij / mijn verzekering via de politie probeerde op te lichten. Ik was namelijk bij het achteruit inparkeren heel zachtes tegen een auto aangereden zonder schade te hebben veroorzaakt. De eigenaar claimde alle reeds aanwezige schade. De verzekering heeft toen aangifte gedaan van valse aangifte. De man heeft daar ellende mee gehad en is uit de verzekering gegooid. Oh ja, een keer boete vor rood licht, omdat iemand achter mij met hoge snelheid aan kwam rijden en niet meer kon stoppen.wilde niet in het ziekenhuis belanden
 
Last edited:
Al eerder gemeld, maar voor degenen die niet het hele draadje doorspitten, ik ben erg blij met Carmeleon. Vlotte digitale afhandeling en vooral een premie met bijtellingsverzekering. Door de kabinetsplannen kan bij een Total Loss je nieuwe Tesla zo maar tegen de nieuwe fiscale regels worden belast, wat je na verloop van jaren steeds meer gaat kosten. Waarschijnlijk bieden andere verzekeraars dit ook. Ik betaal ruim Eur 1400 per jaar bij 11 schadevrije jaren, 20000km, inzittenden.
Mogelijk is dat de bijtellingsverzekering nu duurder is omdat de plannen bekend zijn.