Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
wel bij het Belgische Ethias staat de model 3 al tussen het rijtje modellen
 

Attachments

  • ethias_auto.JPG
    ethias_auto.JPG
    41.2 KB · Views: 991
Ik heb tot nu toe overal nul op het request gekregen.

Maar gezien er al 6 of 7 op Nederlands kenteken staan moet er toch een verzekeraar zijn die deze verzekerd heeft.
Ook al gaat het in dat geval natuurlijk niet om de LR + dual motor versie.
 
Ik kreeg van iemand deze site door: Carmeleon - Rekenmodule

Als ik daar het kenteken van een Model 3 invul (TN-270-G, gejat van een recente foto van Twitter) kom je -afhankelijk van de opties die je hebt gekozen- op een prijs van rond de 100 euro per maand uit. Je krijgt dan ook wel een melding dat een alarmsysteem verplicht is. Ik weet niet in hoeverre de Model 3 hier standaard aan voldoet.

Als je naar de auto alarm klasses kijkt komt wat er in de model 3 zit overeen met Klasse 4.
Tesla vertelde me dat je ook nog een signaal kan laten toevoegen en dan is het Klasse 5.
 
Als je naar de auto alarm klasses kijkt komt wat er in de model 3 zit overeen met Klasse 4.
Tesla vertelde me dat je ook nog een signaal kan laten toevoegen en dan is het Klasse 5.

Echter is de fabrieksalarm van tesla helaas niet gecertificeerd. Ik verwacht dat het bij de model 3 wel gaat meevallen met aanvullende eisen overigens. Vooral als de Ex. Btw catologusprijs onder de €50k blijft.
 
View attachment 362290
Kwestbare Model 3 achterruitjes...
Zie bv
Broken into while visiting in the Bay. Can I get this replaced at my own shop? : TeslaModel3
en
Tesla Model 3 Several Break-in Target Due to Lack of Security - Model 3 Club
Ik overweeg mocht ons dit gebeuren er dan maar metalen plaatjes met een bijpassende glimmende coating in te zetten.. :mad:
Dan tikken ze de ruit die ernaast zit in, dat is niet veel moeilijker... Vraag me überhaupt af waarom ze dat kleine ruitje pakken...