Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Visualisatie stoplichten

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 2020.8.1 hebben we de beschikking over de visualisatie van o.a. stoplichten.

Helaas ondervind ik het probleem dat we hier in NL de stoplichten relatief dicht op de “stopstreep” hebben hangen waardoor deze handigheid eigenlijk onbruikbaar is.

Zou dit een eeuwige beperking blijven in NL door de fysieke maximale kijkhoek van de frontcam?

Sommige landen hebben de stoplichten meer op het kruispunt zelf gemonteerd.
 
wellicht pakt de front wide view camera deze wel op, de narrow view (die je ook op sentry teslacam beelden ziet) kan het best zijn dat die kijkhoek te klein is.
Ik heb het laatst even geprobeerd door langzaam naar het stoplicht toe te rijden en wat mij opviel is dat de stoplichten in elk geval niet gevisualiseerd worden op het display als je vlak voor het stoplicht staat. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze door de hardware niet gezien worden.
 
Ik stond vanochtend voor een stoplicht met de zon tegen. De visualisatie kon het stoplicht laten zien, maar de kleur niet. Toch benieuwd hoe ze dat bij FSD gaan oplossen.
Als je voor het stoplicht stil staat laat de visualisatie geen kleur meer zien.
Vermoed dat dit vanwege aansprakelijkheid is en dat ze nog data aan het verzamelen zijn om de genoemde automatisch stoppen voor rood licht te laten functioneren. Blijft lastig met stoplichten om onderscheid te maken welk licht voor rechtdoor, afslaand etc. is en waar auto staat en welke kant je op wilt. Ook zie ik dat de fietsstoplichten gevisualiseerd worden, waardoor het nog complexer wordt voor de EAP/FSD voldoende betrouwbaar te kunnen werken.