Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Aha ... dit draadje had ik nog niet gezien :oops: bedankt, Japie


Na Audi en BMW zou dit het jaar van Mercedes worden, maar oei ... wat is die E lelijk :eek:
De V90 T8 en de 530E komen pas volgend jaar, dus die zijn te laat.

Ja, na de Tesla proefrit waren we meteen overtuigd en na de 2e proefrit was buurman ook om.
Als toetje kregen we de auto ook nog een keer een hele avond en nacht mee, wow :D
 
Ha allen,

Nog twee nachtjes slapen. En dan m'n eerste Tesla ophalen in Tilburg. Is een S 70D geworden. Midnight silver lak, pano dak, sub-zero, interior pakket en auto-pilot en next gen stoelen (zwart). 19" turbine wielen. Nieuwe (facelift) model. Was weinig te kiezen overigens, want betreft een demo-model. Wat overigens prima bij hetgeen ik zelf had willen kiezen past. Dus dat treft.

Heb inmiddels behoorlijk wat gelezen. En bekeken op YouTube. Laden thuis is nog wel een punt van aandacht (welke oplossing precies) maar daar kom ik wel uit. Laadpaal in de wijk en nabij volstaan voor eerste kennismakingsperiode.

Mooi forum hier! Veel info en veel gelijkgestemde 'fans' van EV's.

Ik kom uit een Audi A8 (3.0 TDI, quattro) waarmee een (inefficiënt) actieradius van 1.400 km uit 85 liter diesel haalbaar was. Ruim 5 jaar in rondreden. Daarvoor BMW (520i), Audi A4 cabrio (2.5 TDI), Saab 900, Renault Megane, Alfa 33 Touring, Audi 80 station, Mazda 626 station, Golf GTI, Citroen Dyane en Autobianchi A112. Rijd al een tijdje rond ;) Vanaf m'n 18de. Nu 51 jaar oud.

Verheug me nogal op de Tesla. Wezenlijk andere mindset qua vervoer. En passend bij m'n passie voor 'connected technology'. We gaan het beleven. Jullie zullen me hier vaker gaan 'zien'.

Met vriendelijke groet,

Wim
 
Ha Tom, dank! Ik zal zeker wat foto's maken bij de aflevering en daarna ook om te plaatsen. En zal mijn signature eens netjes maken met de specs van de S er in, zoals jij al netjes hebt gedaan.

@wfandrea welkom, gefeliciteerd en sterkte die laatste twee nachtjes! Foto's zijn altijd welkom, bijvoorbeeld in 'werkelijke wachttijd'. Voor iedereen die al rijdt een mooie terugblik en voor de smachters een impressie van wat er te wachten staat :)
 
Ha allen,

Nog twee nachtjes slapen. En dan m'n eerste Tesla ophalen in Tilburg. Is een S 70D geworden. Midnight silver lak, pano dak, sub-zero, interior pakket en auto-pilot en next gen stoelen (zwart). 19" turbine wielen. Nieuwe (facelift) model. Was weinig te kiezen overigens, want betreft een demo-model. Wat overigens prima bij hetgeen ik zelf had willen kiezen past. Dus dat treft.

Heb inmiddels behoorlijk wat gelezen. En bekeken op YouTube. Laden thuis is nog wel een punt van aandacht (welke oplossing precies) maar daar kom ik wel uit. Laadpaal in de wijk en nabij volstaan voor eerste kennismakingsperiode.

Mooi forum hier! Veel info en veel gelijkgestemde 'fans' van EV's.

Ik kom uit een Audi A8 (3.0 TDI, quattro) waarmee een (inefficiënt) actieradius van 1.400 km uit 85 liter diesel haalbaar was. Ruim 5 jaar in rondreden. Daarvoor BMW (520i), Audi A4 cabrio (2.5 TDI), Saab 900, Renault Megane, Alfa 33 Touring, Audi 80 station, Mazda 626 station, Golf GTI, Citroen Dyane en Autobianchi A112. Rijd al een tijdje rond ;) Vanaf m'n 18de. Nu 51 jaar oud.

Verheug me nogal op de Tesla. Wezenlijk andere mindset qua vervoer. En passend bij m'n passie voor 'connected technology'. We gaan het beleven. Jullie zullen me hier vaker gaan 'zien'.

Met vriendelijke groet,

Wim

Voor het laden thuis is de Tesla Wall Charger zonder twijfel de mooiste oplossing en waarschijnlijk ook de goedkoopste. Als er in de woning 3 fasen stroom is kun je aan 48 tot 52 km per uur laden wat in de praktijk ruim voldoende is. Voordeel van de Wallcharger is de vaste kabel. Aankoppelen net zo gemakkelijk als bij de Supercharger (die je ongetwijfeld deze week wel zal gaan bezoeken).
 
  • Like
Reactions: Wim S. and S-19910
Ha allen,

Nog twee nachtjes slapen. En dan m'n eerste Tesla ophalen in Tilburg. Is een S 70D geworden. Midnight silver lak, pano dak, sub-zero, interior pakket en auto-pilot en next gen stoelen (zwart). 19" turbine wielen. Nieuwe (facelift) model. Was weinig te kiezen overigens, want betreft een demo-model. Wat overigens prima bij hetgeen ik zelf had willen kiezen past. Dus dat treft.

Heb inmiddels behoorlijk wat gelezen. En bekeken op YouTube. Laden thuis is nog wel een punt van aandacht (welke oplossing precies) maar daar kom ik wel uit. Laadpaal in de wijk en nabij volstaan voor eerste kennismakingsperiode.

Mooi forum hier! Veel info en veel gelijkgestemde 'fans' van EV's.

Ik kom uit een Audi A8 (3.0 TDI, quattro) waarmee een (inefficiënt) actieradius van 1.400 km uit 85 liter diesel haalbaar was. Ruim 5 jaar in rondreden. Daarvoor BMW (520i), Audi A4 cabrio (2.5 TDI), Saab 900, Renault Megane, Alfa 33 Touring, Audi 80 station, Mazda 626 station, Golf GTI, Citroen Dyane en Autobianchi A112. Rijd al een tijdje rond ;) Vanaf m'n 18de. Nu 51 jaar oud.

Verheug me nogal op de Tesla. Wezenlijk andere mindset qua vervoer. En passend bij m'n passie voor 'connected technology'. We gaan het beleven. Jullie zullen me hier vaker gaan 'zien'.

Met vriendelijke groet,

Wim

Welkom aan boord Wim !! Wees gerust, je zal geen spijt hebben van je Tesla.
 
Dank allemaal voor de reacties! En voor de tips. Ga de wallcharger-oplossing nader bekijken, hoewel (nog) geen krachtstroom hier thuis aanwezig. De forse stijging in vastrecht-tarief is een aandachtspunt. Wordt dus even rekenen.

Groet! Wim
je vastrecht stijgt niet bij 3x25A hoofdzekering. Meer is ook niet nodig want de Tesla trekt zonder dubbel/zware lader niet meer dan 3x16A. Dus aanpassing kost behalve de installatie niets extra's per maand.
 
Aha! En ik dus denken dat het bijschroeven van wat extra hoofdzekeringen alleen zou kunnen bij een 'verzwaring' van de installatie. Met een aanzienlijke verzwaring van de vastsrechtkosten er automatisch bij. Veel te leren nog ;) Dank!

Bovendien kun je, als je twijfelt, het laden terugbrengen van 3 x 16A naar alles tussen dat en 3 x 5A. Meestal is er meer dan voldoende tijd om te laden en kun je het uitsmeren over een groter aantal uren. Het bijzondere is dat hij dat onthoudt (per lokatie) dus kies je bijv. voor 3 x 10A dan zal hij, totdat je het weer verandert, elke keer bij inpluggen op 3 x 10A gaan laden.
 
Beste forummers,

Ik ben Stefan. Heb mijn model S in maart besteld, net voor de laatste prijsstijging. Levering heb ik met opzet pas gekozen voor begin januari 2017.

Ik rij nu nog met een Passat break dieselstoof.

Ik volg Tesla als autoliefhebber reeds sedert de beginjaren, en heb hier al veel bijgeleerd op het forum.

Onlangs Byron in levende lijve onrmoet bij het service center in Sint Stevens Woluwe

Heb eerst nog met een tweedehands testgereden alvorens een nieuwe te bestellen. Dan was ik nog meer overtuigd om een nieuwe te bestellen.

Ik hoop hier op nog veel leesplezier en zal hier ook actief posten.
 
Welkom Wim.

Zelf rijd ik nu enkele weken in een Model S 90D. Ik zelf kom van een Peugeot 607 (2.7l 6 cilinder diesel). De Peugeot haalt het misschien niet helemaal bij jouw Audi, maar de overstap is toch enigszins vergelijkbaar. Ik kan je verklappen dat de Model S echt een heerlijke auto is om in te rijden.

Wat laadoplossing betreft: dat hangt heel erg af van hoeveel je op een dag rijdt. Voor mij is het dagelijks woon-werkverkeer 80 km per dag. Ik had uitgerekend dat ik in een nacht weer kan bijladen op enkelfase 16A. Bovendien rijd ik meestal maar drie keer per week met de auto naar het werk (de andere twee dagen doe ik op de fiets). Mijn Sales Advisor was het met me eens dat het zo zou moeten kunnen en dat het niet nodig was om een driefasen aansluiting aan te (laten) leggen.
In de praktijk blijkt dat helemaal uit te komen. Ik heb hem ingesteld dat hij om 23:00 uur gaat laden (nachtstroom) en dan blijkt hij de volgende ochtend rond 6:00 weer bijgeladen te zijn. In de winter zal het wel wat langer duren (meer verbruik), maar dan nog moet het met mijn rijpatroon wel uitkomen.

Overigens heb ik mijzelf ook nog niet fatsoenlijk voorgesteld.
Mijn naam is Bert Broekhuizen, ik woon in het midden van het land en ben ruim 50 jaar oud.

Hopelijk ontmoet ik binnenkort eens enkele andere leden van dit forum.
 
Beste forummers,

Ik ben Stefan. Heb mijn model S in maart besteld, net voor de laatste prijsstijging. Levering heb ik met opzet pas gekozen voor begin januari 2017.

Ik rij nu nog met een Passat break dieselstoof.

Ik volg Tesla als autoliefhebber reeds sedert de beginjaren, en heb hier al veel bijgeleerd op het forum.

Onlangs Byron in levende lijve onrmoet bij het service center in Sint Stevens Woluwe

Heb eerst nog met een tweedehands testgereden alvorens een nieuwe te bestellen. Dan was ik nog meer overtuigd om een nieuwe te bestellen.

Ik hoop hier op nog veel leesplezier en zal hier ook actief posten.

Welkom aan boord Stefan. Waar woon je ergens? België is klein, maar toch ook groot… .;)
Je zal geen spijt krijgen van je keuze voor Tesla :)
Enige nadeel is dat je nog een zenuwslopende wachttijd moet doorworstelen, zie desbetreffende thread.

Xavier
 
Welkom Wim.

Zelf rijd ik nu enkele weken in een Model S 90D. Ik zelf kom van een Peugeot 607 (2.7l 6 cilinder diesel). De Peugeot haalt het misschien niet helemaal bij jouw Audi, maar de overstap is toch enigszins vergelijkbaar. Ik kan je verklappen dat de Model S echt een heerlijke auto is om in te rijden.

Wat laadoplossing betreft: dat hangt heel erg af van hoeveel je op een dag rijdt. Voor mij is het dagelijks woon-werkverkeer 80 km per dag. Ik had uitgerekend dat ik in een nacht weer kan bijladen op enkelfase 16A. Bovendien rijd ik meestal maar drie keer per week met de auto naar het werk (de andere twee dagen doe ik op de fiets). Mijn Sales Advisor was het met me eens dat het zo zou moeten kunnen en dat het niet nodig was om een driefasen aansluiting aan te (laten) leggen.
In de praktijk blijkt dat helemaal uit te komen. Ik heb hem ingesteld dat hij om 23:00 uur gaat laden (nachtstroom) en dan blijkt hij de volgende ochtend rond 6:00 weer bijgeladen te zijn. In de winter zal het wel wat langer duren (meer verbruik), maar dan nog moet het met mijn rijpatroon wel uitkomen.

Overigens heb ik mijzelf ook nog niet fatsoenlijk voorgesteld.
Mijn naam is Bert Broekhuizen, ik woon in het midden van het land en ben ruim 50 jaar oud.

Hopelijk ontmoet ik binnenkort eens enkele andere leden van dit forum.
Welkom. Mooi dat het ook goed kan werken met een enkelfase 16A. Maar een paar groepen en een 3-fase contactdoos kosten niet zo veel en kan toch wel handig zijn voor die ene enkele keer die ooit gaat komen en je helemaal leeg thuiskomt -en een paar uur later ineens weg moet.