Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Dank allemaal voor de hartverwarmende ontvangst hier op het forum! Goede tips ook nu al meteen. Zit momenteel in de trein richting Tilburg om mijn Tesla in ontvangst te gaan nemen! Volgende week woensdag een installateur op bezoek om de situatie bij mij thuis eens op te nemen mbt laadvoorziening. Ik zal jullie zeer binnenkort van foto's voorzien! Groet, Wim
 
Ha Bert, dank voor deze praktijkervaringen! Nuttig. Ga het ook eerst eens aankijken. Heb bij mij om de hoek 2 laadpunten (die overigens wel zowat als privé-stations door de bewoners er pal tegenover worden gebruikt!) en op de locaties waar ik kom zijn ook veelal laadpunten aanwezig. Maar er moet ook een punt bij huis komen ;)

Ik tref je allicht eens bij de SuC ergens in NL ;)

Groet, Wim

Welkom Wim.

Zelf rijd ik nu enkele weken in een Model S 90D. Ik zelf kom van een Peugeot 607 (2.7l 6 cilinder diesel). De Peugeot haalt het misschien niet helemaal bij jouw Audi, maar de overstap is toch enigszins vergelijkbaar. Ik kan je verklappen dat de Model S echt een heerlijke auto is om in te rijden.

Wat laadoplossing betreft: dat hangt heel erg af van hoeveel je op een dag rijdt. Voor mij is het dagelijks woon-werkverkeer 80 km per dag. Ik had uitgerekend dat ik in een nacht weer kan bijladen op enkelfase 16A. Bovendien rijd ik meestal maar drie keer per week met de auto naar het werk (de andere twee dagen doe ik op de fiets). Mijn Sales Advisor was het met me eens dat het zo zou moeten kunnen en dat het niet nodig was om een driefasen aansluiting aan te (laten) leggen.
In de praktijk blijkt dat helemaal uit te komen. Ik heb hem ingesteld dat hij om 23:00 uur gaat laden (nachtstroom) en dan blijkt hij de volgende ochtend rond 6:00 weer bijgeladen te zijn. In de winter zal het wel wat langer duren (meer verbruik), maar dan nog moet het met mijn rijpatroon wel uitkomen.

Overigens heb ik mijzelf ook nog niet fatsoenlijk voorgesteld.
Mijn naam is Bert Broekhuizen, ik woon in het midden van het land en ben ruim 50 jaar oud.

Hopelijk ontmoet ik binnenkort eens enkele andere leden van dit forum.
 
Zit momenteel in de trein richting Tilburg om mijn Tesla in ontvangst te gaan nemen!
Gaaf, geniet er van! November 2013 had ik dat gevoel ook, en ik weet nog als de dag van gisteren hoe ik destijds naar huis reed in mijn spiksplinternieuwe model S. Het was nat op de weg, gaf in de bocht iets te veel ga...eh...amperes...en mijn kont brak gelijk uit, maar de auto corrigeerde probleemloos. Ik heb letterlijk hardop lachend in de auto gezeten. Op de ring A10 naar huis was ik nog een bezienswaardigheid toen. Wat een gevoel. Nu bijna drie jaar later nog steeds zo happy met de auto, ongelooflijk.
Veel geluk er mee!
 
Dank allemaal voor de hartverwarmende ontvangst hier op het forum! Goede tips ook nu al meteen. Zit momenteel in de trein richting Tilburg om mijn Tesla in ontvangst te gaan nemen! Volgende week woensdag een installateur op bezoek om de situatie bij mij thuis eens op te nemen mbt laadvoorziening. Ik zal jullie zeer binnenkort van foto's voorzien! Groet, Wim

Hoe laat komt je trein aan? Heb je al vervoer? Anders haal ik je met plezier op en breng je naar Tesla in mijn Tesla. Ik woon in Tilburg.
Bela anders even 0611357927
 
Ik ben Henk-Jan.

Ik lees al maanden stiekem mee :), maar morgen gaat het dan toch echt gebeuren: ik mag mijn 75D gaan ophalen in Tilburg !

Eerder dan verwacht, dus was op zijn minst te stellen blij verrast met het mailtje afgelopen vrijdag van mijn DES dat ik woensdag al kon komen :) Wel jammer dat ik niet samen met mijn compagnon kan gaan, die exact dezelfde config heeft besteld op dezelfde datum, alleen in een andere kleur. Maar goed ik ga natuurlijk niet een maand op hem wachten, dat begrijpt hij ook wel :)

Specs:

S75D
Midnight Silver
21" grey velgen (kon het niet laten....)
Premium pakket
Carbon afwerking interieur
Autopilot
Luchtvering
Pano roof
Next gen seats (zwart)
Zwarte hemelbekleding

En uiteraard 2016 facelift model.

Ik heb thuis al een Lolo 3x16a laten aanleggen met TNM abo voor afrekening naar mijn BV (op 3x25A hoofdaansluiting), waar ik nu (durf het bijna niet te zeggen) mijn tijdelijke hybrid MB c350e al aan oplaadt (die het schamele aantal van 20km haalt op een volle lading....)

IMG_0380.JPG

Ik ga morgen met mijn vader naar Tilburg, die kijkt vast ook zijn ogen uit. Heb er zin an !

Zal morgen wat pics posten :)

Iemand nog tips voor de aflevering ? Heb inmiddels een enorme checklist van het USA forum afgehaald, maar sommige punten daarop lijken anno 2016 overbodig bij controle.
 
  • Like
Reactions: Vantage
Oh, meteen even een vraagje als dat mag.

Ik heb een vaste 5m kabel aan de Lolo (heel handig), maar wat is de meest praktische manier om de chargeport te openen bij aansluiten kabel ? Ik las laatst op het USA deel dat je ook op het klepje kan drukken bij nieuwe modellen ivm motorised (heel old fashioned) of beter om de trunk van de keyfob ingedrukt te houden ?
 
Oh, meteen even een vraagje als dat mag.

Ik heb een vaste 5m kabel aan de Lolo (heel handig), maar wat is de meest praktische manier om de chargeport te openen bij aansluiten kabel ? Ik las laatst op het USA deel dat je ook op het klepje kan drukken bij nieuwe modellen ivm motorised (heel old fashioned) of beter om de trunk van de keyfob ingedrukt te houden ?
Welkom,
hier werkt het alleen via de trunk knop van de keyfob in te houden of via het scherm. je kan ook eventueel een extern afstandbediening plaatsen aan uw lader.
Tesla Model S Open Charge Port
 
  • Love
  • Funny
Reactions: Wim S. and robertvg
Leuk al die enthousiaste reacties van nieuwe leden. Valt me op dat het merendeel 75's zijn tegenwoordig. Range anxiety bestaat niet meer denk ik dan... :)

@TheSpank, achteraf was het handigste en de mooiste oplossing de het laadstation van Tesla zelf, de HPWC II. Deze heeft een vaste kabel met reeds ingebouwde ontgrendelknop. Is daarnaast ook nog één vd goedkoopste op de markt.
 
Welkom. Mooi dat het ook goed kan werken met een enkelfase 16A. Maar een paar groepen en een 3-fase contactdoos kosten niet zo veel en kan toch wel handig zijn voor die ene enkele keer die ooit gaat komen en je helemaal leeg thuiskomt -en een paar uur later ineens weg moet.
Ik woon op de tweede verdieping van een appartementencomplex en de auto staat in de parkeerkelder. De enkelfase kabel (3x2.5mm) laten vervangen door 3-fase (5x2.5mm) kon wel eens een flinke uitdaging zijn. Vandaar dat ik er tegenaan hik (anders had ik al lang een offerte aangevraagd).
 
Dat is inderdaad een eind meer kabel dan bij mij en met de nodige uitdagingen.

In mijn geval is de enige uitdaging dat er geen loze leidingen/buizen naar beneden lopen. In de buis waar de huidige kabel door loopt past precies een 3x2.5mm kabel; dikker gaat echt niet. Een dikkere buis waar 5x2.5mm door kan zal op z'n minst het nodige boorwerk met bijkomende overlast voor de benedenburen op de eerste verdieping en begane grond opleveren. Hij zal ook bij hen door de meterkast moeten.
Omdat ik verwacht met enkelfase 16A eigenlijk altijd uit te kunnen komen zie ik het niet zo zitten om dit avontuur aan te gaan. In uitzonderlijke gevallen zal ik moeten uitwijken naar een openbare laadpaal of een supercharger.
 
Ha Hans, lees je bijzonder genereuze aanbod nu pas. De trein reed vroeg! Werd overigens keurig door Tesla's Delivery Manager van het station gehaald. Meteen de nodige uitleg over de auto. Maar na pakweg 40 uur YouTube-video en de nodige leesuren, weinig verrassingen ;)

Ben de afgelopen 3 dagen in de Model S aan het sturen geweest. Wat een genot! Wat een heerlijke auto! Ik moet snel wat foto's gaan maken om te uploaden hier.

Hoe laat komt je trein aan? Heb je al vervoer? Anders haal ik je met plezier op en breng je naar Tesla in mijn Tesla. Ik woon in Tilburg.
Bela anders even 0611357927
 
Last edited:
Dan zitten we hetzelfde in elkaar qua Tesla-ervaring ;) Hoewel bij mij 'wat' korter. Ben nu 3 dagen volop aan het genieten van de auto. Wat een ding! Geweldig rijgedrag. Heerlijk stil. Actieradius eigenlijk onvoorstelbaar. Die dikke smile gaat voorlopig niet van mijn gezicht.

Gaaf, geniet er van! November 2013 had ik dat gevoel ook, en ik weet nog als de dag van gisteren hoe ik destijds naar huis reed in mijn spiksplinternieuwe model S. Het was nat op de weg, gaf in de bocht iets te veel ga...eh...amperes...en mijn kont brak gelijk uit, maar de auto corrigeerde probleemloos. Ik heb letterlijk hardop lachend in de auto gezeten. Op de ring A10 naar huis was ik nog een bezienswaardigheid toen. Wat een gevoel. Nu bijna drie jaar later nog steeds zo happy met de auto, ongelooflijk.
Veel geluk er mee!
 
Ha Hans, lees je bijzonder genereuze aanbod nu pas. De trein reed vroeg! Werd overigens keurig door Tesla's Delivery Manager van het station gehaald. Meteen de nodige uitleg over de auto. Maar na pakweg 40 uur YouTube-video en de nodige leesuren, weinig verrassingen ;)

Ben de afgelopen 3 dagen in de Model S aan het sturen geweest. Wat een genot! Wat een heerlijke auto! Ik moeg snel wat foto's gaan maken om te uploaden hier,

Je kunt dit forum ook gewoon lezen in de Model S, hoef je niets te missen. ;)