Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Erik - welkom !
Toch slim om een duolader te nemen - de praktijk leert dat het heel plezierig is om onderweg in een uur 100 km afstand bij te kunnen laden. We hebben op die manier drie weken in een toen nog SuC-vrij Italië rondgereden. Een uitgebreide lunch en je auto is weer 200 km bij !
 
Ik dan:


Absoluut geen autofanaat. Ik riep altijd: ik zal noooooit van m'n leven een nieuwe auto kopen, geldverspilling!
Totdat ik voor de zoveelste keer een mailtje van de ABN kreeg dat de spaarrente weer omlaag ging en wat gedoe had met m'n oude auto waardoor ik declarabele uren ging missen en vervolgens ook nog eens werd geattendeerd op de V60 pih zonder bijtelling. Ik had me vervolgens snel ingeschreven voor zo'n V60 productie-certificaat.
Echter, vervolgens begon Volvo (zowel de importeur als de dealer, de boefjes!) wat rare truukjes uit te halen met prijsverhogingen en specificatie-afwijkingen ("de mensen kopen de 0% bijtelling auto toch wel"). Verkopertje had op deze auto ook nog wat korting toegezegd waar later weer op werd teruggekomen. Er volgde nog wat juridisch heen-en-weer geblaf (daarom mag ik ze ook met recht honden noemen). Tevens realiseerde ik me dat ik niet heel warm werd van de auto. Dus ik was al weer helemaal klaar met deze ouderwetse en achterhaalde branche.


Toen mijn broer me op de Tesla attendeerde was ik snel om. De aankoop heb ik gedaan puur op basis van een paar Youtube-filmpjes (want een proefrit was nog niet mogelijk). Hoe 2013 is dat?! :)
Ik heb het Volvo productieplekje nog voor een paar duizend €uro kunnen verkopen aan iemand anders en nog lekker mee-gelift op de stijgende Tesla-koersen. Toen kon mijn Tesla plezier niet meer stuk!


Ik heb in Den Haag een grachtenbootje liggen welke ook 100% EV(aartuig) is. Lekker stil cruisen door de grachten. Voor mij nooit meer iets met een verbrandingsmotor (maar zie mijn inleiding, never say never)...

Onno
 
Beste allen, ook ik zal mij eens voorstellen

Reeds een tijdje volg ik het forum en lees ik gewoon mee.
Ik ben Luc gehuwd met Ria en heb 2 zonen (tweeling) van 19 jaar.
Reeds 30 jaar ben ik zelfstandig in de keukensector.
Tot op heden ben ik een fervent Mercedes rijder. Laatste 16 jaar steeds met Mercedes S klasse ( dus dit sluit reeds aan met de Tesla S )
In augustus tijdens onze reis las ik een artikel in "Het Laatste Nieuws " over de Tesla S . Mijn interesse was gewekt en ik was benieuwd hoe dit zou aanvoelen. Daarom heb ik een proefrit aangevraagd en eind augustus was het zover. Ik was vertrokken met niet al te hoge verwachtingen want ik ben wel één en ander gewend. Ik moet zeggen, zelden was ik zo snel overtuigd van een wagen als van dit schitterend voertuig en heb dan de volgende dag de bestelling geplaatst met de vraag voor levering begin januari 2015.(mijn huidig voertuig werd pas 2 jaar in oktober 2014)
Inmiddels heb ik nieuws gekregen dat het voertuig geproduceerd is en vertrokken is uit de fabriek. Het wachten duurt lang en de goesting is groot als ik alles lees hier op het forum. Nu ik binnenkort ook Tesla eigenaar zal worden zal ik ook iets actiever zijn op het forum en mij niet meer beperken tot meelezen.
Tot hoors en wie weet tot binnenkort ergens aan een laadpunt.
Luc
 
Ik was vertrokken met niet al te hoge verwachtingen want ik ben wel één en ander gewend. Ik moet zeggen, zelden was ik zo snel overtuigd van een wagen als van dit schitterend voertuig en heb dan de volgende dag de bestelling geplaatst met de vraag voor levering begin januari 2015.(mijn huidig voertuig werd pas 2 jaar in oktober 2014)
Luc

Tsja Luc, rijden is geloven, dan ben je verkocht. Dat herkent elke bezitter. Sterkte met het wachten!
 
Beste allen, ook ik zal mij eens voorstellen

Reeds een tijdje volg ik het forum en lees ik gewoon mee.
Ik ben Luc gehuwd met Ria en heb 2 zonen (tweeling) van 19 jaar.
Reeds 30 jaar ben ik zelfstandig in de keukensector.
Tot op heden ben ik een fervent Mercedes rijder. Laatste 16 jaar steeds met Mercedes S klasse ( dus dit sluit reeds aan met de Tesla S )
In augustus tijdens onze reis las ik een artikel in "Het Laatste Nieuws " over de Tesla S . Mijn interesse was gewekt en ik was benieuwd hoe dit zou aanvoelen. Daarom heb ik een proefrit aangevraagd en eind augustus was het zover. Ik was vertrokken met niet al te hoge verwachtingen want ik ben wel één en ander gewend. Ik moet zeggen, zelden was ik zo snel overtuigd van een wagen als van dit schitterend voertuig en heb dan de volgende dag de bestelling geplaatst met de vraag voor levering begin januari 2015.(mijn huidig voertuig werd pas 2 jaar in oktober 2014)
Inmiddels heb ik nieuws gekregen dat het voertuig geproduceerd is en vertrokken is uit de fabriek. Het wachten duurt lang en de goesting is groot als ik alles lees hier op het forum. Nu ik binnenkort ook Tesla eigenaar zal worden zal ik ook iets actiever zijn op het forum en mij niet meer beperken tot meelezen.
Tot hoors en wie weet tot binnenkort ergens aan een laadpunt.
Luc


Luc meld je je meteen aan voor de E-rally 2015 - Een toertocht voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen. en heb je interesse in sponsoring van dit Super evenement op 30 mei?
 
Gelukkig een voorstel-draadtje! Ik ben vlak voor dit nieuwe jaar een blije eigenaar geworden van een S85 en lees dus sinds kort dit forum. Mooi dat ik me even kan voorstellen ipv plompverloren te moeten reageren op een van de onderwerpen.
Mijn naam laat zich raden, Jeroen dus. Woonachtig in Loosdrecht en werkzaam in Amsterdam. Gelukkig getrouwd en een tweetal kinderen (13 en 15).
Sinds kort dus in het bezit van een Tesla. Voorheen altijd 'blijven hangen' bij BMW. Begonnen met een 318 daarna nog zo een, vervolgens een 523 en daarna 4x (!!) een X5. De laatste X5 is pas 2 jaar oud dus de Tesla is erbij gekomen.
De belangrijkste reden om een Tesla aan te schaffen zat eenvoudigweg in de bijtelling. Simpel gezegd, de Tesla erbij is voordeliger dan de bijtelling blijven betalen voor de X5 (het heeft nog lang geduurd voordat ik daar achter was).
Ik heb niet, zoals velen van jullie, maanden (en soms zelfs jaren zag ik) moeten wachten. Wij hebben dit op 10 december bedacht, op 11 december een proefrit gemaakt (en dan ben je verkocht), op 12 december besteld en 'm op 29 december in Tilburg afgehaald.
En vanaf dat moment ben ik behoorlijk verkocht. Wat een heerlijke auto en wat een fantastisch concept. Het doet me allemaal erg denken aan Apple nadat ze de iPhone hadden uitgebracht. Toen die in 2007 op de markt kwam was dat behoorlijk revolutionair. Ik had nog nooit op een Nokia forum gezeten maar met de iPhone kreeg ik een 'community' gevoel.
En nu weer... Er was voor mij echt geen andere auto dan een BMW maar een forum bezoeken? Een gebruikersgroep? Daar dacht ik niet eens over na! Het was tenslotte maar een auto!
En nu.... met deze 'iPhone op 4 wielen' krijg ik dat gevoel weer. De spanning van een update naar 6.1........ de geschiedenis herhaalt zich....
Ik ben dus eigenlijk een beetje een nerd!
 
Gelukkig een voorstel-draadtje! Ik ben vlak voor dit nieuwe jaar een blije eigenaar geworden van een S85 en lees dus sinds kort dit forum. Mooi dat ik me even kan voorstellen ipv plompverloren te moeten reageren op een van de onderwerpen.
Mijn naam laat zich raden, Jeroen dus. Woonachtig in Loosdrecht en werkzaam in Amsterdam. Gelukkig getrouwd en een tweetal kinderen (13 en 15).
Sinds kort dus in het bezit van een Tesla. Voorheen altijd 'blijven hangen' bij BMW. Begonnen met een 318 daarna nog zo een, vervolgens een 523 en daarna 4x (!!) een X5. De laatste X5 is pas 2 jaar oud dus de Tesla is erbij gekomen.
De belangrijkste reden om een Tesla aan te schaffen zat eenvoudigweg in de bijtelling. Simpel gezegd, de Tesla erbij is voordeliger dan de bijtelling blijven betalen voor de X5 (het heeft nog lang geduurd voordat ik daar achter was).
Ik heb niet, zoals velen van jullie, maanden (en soms zelfs jaren zag ik) moeten wachten. Wij hebben dit op 10 december bedacht, op 11 december een proefrit gemaakt (en dan ben je verkocht), op 12 december besteld en 'm op 29 december in Tilburg afgehaald.
En vanaf dat moment ben ik behoorlijk verkocht. Wat een heerlijke auto en wat een fantastisch concept. Het doet me allemaal erg denken aan Apple nadat ze de iPhone hadden uitgebracht. Toen die in 2007 op de markt kwam was dat behoorlijk revolutionair. Ik had nog nooit op een Nokia forum gezeten maar met de iPhone kreeg ik een 'community' gevoel.
En nu weer... Er was voor mij echt geen andere auto dan een BMW maar een forum bezoeken? Een gebruikersgroep? Daar dacht ik niet eens over na! Het was tenslotte maar een auto!
En nu.... met deze 'iPhone op 4 wielen' krijg ik dat gevoel weer. De spanning van een update naar 6.1........ de geschiedenis herhaalt zich....
Ik ben dus eigenlijk een beetje een nerd!
Welkom Jeroen, nerds rule!
 
Hoi, ik ben dus Stefan... en in blijde verwachting van een Model S 85! Toen ik hem vorige week bestelde stond er End April; vandaag nog eens gekeken (paar keer per dag doe ik dit nu :smile:) en nu stond er End March. Creepy! Spannend.
Maar dus al 18 jaar BMW rijder (3-reeks, 5-reeks, X3, X6, 1-reeks voor de vrouw). Gadget freak en Tesla is tot hier toe mijn grootste gadget :cool:.
Vorig jaar in de US bij Tesla fabriek geweest, en diverse showrooms - uiteraard allemaal hetzelfde uitzicht, maar toch.
Verliefd op de mega-ipad en het feit dat je regelmatig een "nieuwe auto" krijgt door de verschillende updates van de software. Forums waren ook niet aan mij besteed, maar nu dagelijks op zoek naar Tesla informatie. Komt toch wel wat bij kijken (laadpaal-toestanden, accessoires, verzekering uitpluizen, subsidies?).
Hopelijk valt het "bewust" rijden mee - hiermee bedoel ik dan, dat je altijd bewust moet zijn van je bereik en dat het niet even "tanken" is. Rij nogal veel naar Nederland vanuit Belgie maar heb begrepen dat laadinfrastructuur wel in orde is bij onze noorderburen.
 
Wat leuk deze thread. Heb het totaal gemist, misschien door een vakantie in december. Nu ben ik geneigd te denken dat niemand op mijn verhaal zit te wachten, maar laat ik toch maar mijn steentje bijdragen.

Ik ben Jeffrey van der Mark, 43 jaar, getrouwd en twee kinderen, zoon van 10 en dochter van 7. Ik heb jaren in loondienst gewerkt bij een bank. Niet aan de 'graaikant' (werkend bij een bank ben je tegenwoordig op voorhand besmet) maar meer in de risk en finance hoek, in een rol tussen de IT en de business, voornamelijk werkend als project manager. Een lease auto zat er destijds niet in, dat kwam pas toen ik de overstap maakte naar een klein BI consulting bedrijf. Ben daar BMW rijder geworden, tot grote tevredenheid overigens. Enkele jaren later ben ik zzp-er geworden en in die hoedanigheid terug gekeerd in de bancaire wereld. Van mijn binnengeharkte inkomen als zzp-er na verloop van tijd een 5 serie gekocht, was er erg blij mee. In 2009 las ik eens iets over een electrische auto die wel cool zou zijn, met een foto er bij van de concept Tesla Model S. Die moet ik onthouden, dacht ik, maar ik was hem toch vergeten tot een collega van me (en tevens forumgenoot, maar inmiddels niet erg actief meer) mij vertelde dat hij een aanbetaling had gedaan voor een electrische auto die een jaar later geleverd zou worden. Ik vroeg hem wat voor auto dit was, en toen hij vertelde dat dit een Tesla was werd die slapende hersencel van me weer wakker. De volgende dag (dat moet ergens in juni 2012 geweest zijn) heb ik 4000 euro aanbetaald, ook al had ik die 5 serie nog niet zo lang. Eerst nog met het idee 'ach, ik kan er nog vanaf zien en dan krijg ik mijn aanbetaling terug', maar mede door dit forum ben ik super enthousiast geworden en wist al snel zeker dat ik deze auto per se moest hebben.

Ook ik kwam nooit op een forum, ben na bestelling een tijd actief geweest in tijden dat vooral Jetje, Fuzzylogic, XFrank, Widodh, PeterSZ, Wiebe en nog wat mensen die ik maar even 'de oude garde' noem actief waren. Persoonlijk vond ik dat de mooiste tijden, toen we nog niks hadden gezien en het amerikaanse forum afstruinden voor nieuws of foto's. Ik ben destijds nog naar Antwerpen gereden voor zo'n Get Amped tour om een proefritje te maken van een rondje om de kerk (zo kort was dat). Was later aanwezig bij Jetje, ik meen in oktober 2013, vlak nadat de eerste leveringen waren gedaan in Nederland en Belgie. Ben daarna een tijd minder actief op het forum geweest. Het was niet meer bij te houden, er was iets van een soort nieuwe generatie forummers opgestaan en ik kwam er alleen als ik op zoek was naar specifieke informatie. Ik zelf heb de Model S nu sinds november 2013 en geen haar op mijn hoofd (dat zijn er ook niet veel) heeft er spijt van gehad. Wat een auto. Ik heb genoten van de aandacht die je de eerste maanden kreeg met de auto. Mijn zoontje heeft niet zoveel met auto's, maar zijn vriendjes vechten er om wie er met mij mag mee rijden bij kinderfeestjes. Prachtig. Ik heb het erg leuk gevonden om mensen een beetje te leren kennen op dit forum en jullie te treffen bij evenementen zoals de e-rally. En ook lotgenoten leren kennen zoals Wim S. en Zuid5.nl die bij mij in de buurt wonen. Nooit gedacht dat ik zo'n community gevoel leuk zou vinden. Ik hoop hier nog regelmatig te komen op het forum en het enthousiasme te kunnen delen. Tot slot, zelf ben ik niet zo'n techneut en ben ook wat lui in het zoeken naar informatie. Dan is het super om hier zoveel kennis en behulpzaamheid aan te treffen in antwoord op mijn domme vragen. Allemaal bedankt daarvoor!
Groet,
Jeffrey