Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Back on topic ;-)

Mijn naam is Maarten en ik heb, na geruime tijd meelezen op dit forum, op 29 jan j.l. de knoop doorgehakt en mijn bestelling definitief gemaakt. De koersval van de euro was het duwtje in de rug..
Het is een donkerblauwe P85D geworden, met pano, 19",creme NG stoelen (en achterbank!:), mat obeche, duolader, tech, luchtvering, winter en high fidelity.
Levertijd stond in eerste instantie op begin juni, maar is via mei nu op eind april terecht gekomen. Gaat lekker zo!
 
Back on topic ;-)

Mijn naam is Maarten en ik heb, na geruime tijd meelezen op dit forum, op 29 jan j.l. de knoop doorgehakt en mijn bestelling definitief gemaakt. De koersval van de euro was het duwtje in de rug..
Het is een donkerblauwe P85D geworden, met pano, 19",creme NG stoelen (en achterbank!:), mat obeche, duolader, tech, luchtvering, winter en high fidelity.
Levertijd stond in eerste instantie op begin juni, maar is via mei nu op eind april terecht gekomen. Gaat lekker zo!

Ha! Derde Maarten op het forum (voor zover ik kan nagaan)! P85D: gefeliciteerd, ben jaloers. Aftellen naar de datum waarop het dagelijkse feestje gaat beginnen. Sterkte met het wachten.
 
Ik 432 km met 85KW en 19 inch.

Pff, ik raak ook niet verder dan 320 km met 85KW en 19 inch (weliswaar zonder de 'geheime reserve' aan te spreken). Autosnelweg @ 120 km/u.

Hoe doen jullie dat toch, die 400+ km? Veel naar Joop Zoetemelk gekeken tijdens jullie jeugd?:smile:

Ik ben Carl, woon in de Brusselse rand, en heb m'n wagen sedert november 2013 (na twee lange jaren wachten). Is onze lange-afstandswagen geworden (wagen wordt gedeeld tussen echtgenote en mezelf in functie van wie het langste traject heeft op een dag!). 'Range anxiety' was eind 2013 nog vrij relevant, maar vandaag heb we al die leuke Superchargers vlakbij (en een Tesla New Motion-kaart die op bijna alle andere laders werkt). Ik zou vandaag misschien ook wel voor een 60k durven gaan.
 
Dank aan Maurice, moet de weg nog vinden op het forum, nu ken ik je eindelijk bij voornaam, ik heet Harry, zoals al geschreven in een andere thread heb ik een bedrijf welke machines bouwt die drankblikken bedrukken, denk aan Coca-Cola, Heineken etc, mijn klanten kopen deze machines en zij leveren de bedrukte blikken uit aan deze afvullers. ik ben sinds 14 Maart in het bezit van een P85 met alles er op behalve het sport pakket en de derde rij.
Ik moet nogal eens op pad, kom werkelijk overal en ook in landen waar men nog nooit van Tesla hebben gehoord.
Begrijpen dan niet dat de reikwijdte zo groot is en dat de accu dan kan zijn volgeladen in een uur.
Las al dat sommige rijders het geluid missen, ik niet!
Als ik dan al een nadeel MOET opnoemen dan is het wel de mogelijkheid fietsen achterop mee te kunnen nemen, er bestaan trekhaken maar deze zijn niet door Tesla goedgekeurd omdat de constructie daarop niet berekend zou zijn.
Dat was een vraag van mij op de nieuwjaar receptie in A'dam (Maurice).
Ik ging altijd met de fiets naar het werk maar ben nu verslaafd dus fietsen schiet er bij in.
Voor de statistiek;
Las dat er veel rijders uit BMW's komen, ik heb eerst VW gereden, daarna veel Audi's en mijn laatste was een A6.
Nu staat de Tesla te koop en wil ik een D aanschaffen, meer omdat ik er een hekel aan heb dat mijn achterbanden bij het vol optrekken niet "bijhouden" en denk dat de D dit wel kan. Heb me wel voorgenomen dan wel wat langer door te rijden.
 
Als ik dan al een nadeel MOET opnoemen dan is het wel de mogelijkheid fietsen achterop mee te kunnen nemen, er bestaan trekhaken maar deze zijn niet door Tesla goedgekeurd omdat de constructie daarop niet berekend zou zijn.

Welkom harry,
bij mij gaan de achterzetels plat, het voorwiel uit de MTB en hup in de koffer.
Geen gedoe met rekjes en nog genoeg plaats voor de bagage.
 
Hallo mannen (nog geen vrouwen tegengekomen op het forum),

Zal me ook maar even voorstellen. Pieter, trotse eigenaar van een witte model S sinds 8 januari 2015. Sommigen hebben er misschien al mee gereden, het was de wagen van de belgische fleetmanager met nummerplaat tesla-5. Dus zonder autopilot, maar met mooie korting. Aan de laadhistoriek te zien is hij al op wat plaatsen geweest, ook al had hij nog maar 5500 km sinds 16 oktober. Na meer dan een jaar tellen, rekenen en nalezen leek dit me een unieke kans om binnen mijn budget Tesla eigenaar te worden.

Mijn model X reservatie waarmee ik de vrouw in augustus kon overtuigen om voor Tesla te gaan heb ik nog even open laten staan, maar ondertussen is ze zo ook al overtuigd ;-) Mijn 2 mini-me's ook trouwens, aan de whiiii te horen bij het vertrekken.
Een doorverwijspremie zou trouwens leuk zijn, ik denk dat ik al drie anderen overtuigd heb om voor Tesla te gaan, op een maandje tijd. En dat zonder XFrank zijn jasje...

Ik ben freelance Nodejs, Drupal en (vroeger) Java/Android developer en werk momenteel al bijna 5 jaar voor Medialaan, het bedrijf achter de tv en radio van o.a. VTM, 2BE en Q-Music. Het werk bestaat uit websites, APIs en videospelers. Een ritje van nog geen 10 km enkele rit, maar door het koude weer toch goed voor dagelijks 10% batterij. Ik laad momenteel thuis met een blauwe 7 kWh stekker wat meer dan voldoende is. De SuC van Aartselaar is ook vlakbij. En als het weer wat warmer wordt, ga ik met de fiets. Belangrijkste voorwaarde was dat Roeselare-Grimbergen haalbaar was, terug naar mijn roots. De SuC in Gent heeft me helemaal overhaald. West-Vlaanderen: dat is die witte vlek op plugshare :-D.

Ik ben mijn vijfjarige zoon aan het opwarmen voor een men only roadtrip naar Stockholm met de tent. Dat lijkt zo goed te lukken dat de dochter en vrouw ook mee willen. En zo wordt het waarschijnlijk een roadtrip naar warmere oorden...

Ik kan wel wat programmeren, dus momenteel speel ik wat met de Tesla REST API om een eigen app te maken. Ik heb al wat ideetjes opgedaan op dit forum om die beter te maken (scheduled pre-heat, SuC check-in, notifications, ...). Nu nog tijd maken ervoor.

Ik ben al naar de First Tuesdays in Tour & Taxis en Zaventem geweest en bij de factory visit. In Leuven ben ik er opnieuw bij. Zo, langere voorstelling dan een simpele hoi, maar dat hebben we dan ook weer gehad.

Tot slot een quote (weet niet van wie) om de Tesla ervaring te omschrijven: "Laad me met rust".
 
Tsja,
Na al meer dan een half jaar op het forum, toch maar eens voorstellen.
Andre van Dalen uit Strijen. Ik ben directeur bij AMIS, hét Oracle kenniscentrum van NL en omstreken... een IT bedrijf dus.
Enthousiast gemaakt voor Tesla door een collega, ook op dit forum, en na een kennismaking helemaal om.
Ik rij sinds december in een blauwe S85, leuk, snel kunnen zijn, soms ook doen, maar vaak juist rustig 'cruisen'.
In mijn vrije tijd zit ik graag op de racefiets, vandaar de avatar, geniet ik van de goede dingen van het leven, en vind je me bij het voetbal van zoonlief of het paardrijden van dochterlief.
Ik 'pink' wel eens wat onderweg, maar ik kom toch nog maar weinig andere Tesla rijders tegen op mijn route en tijd onderweg.
Ongetwijfeld kom ik velen van jullie bij de SuC's of Tesla events een keer tegen.
Tot snel!
 
Hallo. Mijn naam is Michiel.
Ik verwacht mijn S85 op 11 maart op te kunnen halen - nog maar 9 dagen! Ik heb van alles gereden: Mijn eerste auto was een rode 2 jaar oude BMW. Gekocht van winst op de beurs. Daarna een leasebak, een Mazda Premacy opgevolgd door een VW Golf. Toen bleek dat mijn tweede, ik had al een dochter, een tweeling was - ook meisjes - gegaan voor een gezinsauto bij uitstek: een Citroen Grand Picasso. Die rij ik nu nog. Mijn dochters zijn nu 6, 6 en 10. Waarom voor ons een Tesla? Hij heeft alles - de ruimte van mijn Picasso - de looks en snelheid van een sportwagen. Geweldig. En de overheid maakt het voor mensen als ik bereikbaar. Toch blijft dat bedrag onderaan de rekening even slikken. Ik ben IT er en (ex) ondernemer. Sinds faillissement van mijn bedrijf ben ik freelance Java developer en security consultant.
 
Na 6 maanden zowat elke post op dit forum gelezen te hebben, en vandaag een "Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek" ontdekt te hebben in MyTesla, wordt het tijd mezelf kenbaar te maken.

Ik heb de indruk dat ik 1 van de eerste Tesla bestuurders in Belgie ga zijn die de wagen in full-operational lease zal hebben.
Ik ben binnen de firma een 'pilot' om de verschillende aspecten van een EV te ontdekken;
- car policy update,
- doorrekenen van de elektriciteitskosten uitdokteren, zowel voor het thuisverbruik als on-the-road,
- range-anxiety wegwerken en bewijzen dat een EV kan in onze sector (consultants),
- berekening van het leasebudget is nu gebaseerd op de TCO ipv enkel te kijken naar de leaseprijs,
- samen met de leasemaatschappij ontdekken hoe zo'n Tesla order werkt (en hen uitleggen dat er geen tankkaart voorzien dient te worden),
- ook aan Tesla uitleggen dat niet ik maar de leasemaatschappij het voorschot dient te betalen,
- etc.

Levering is gepland in Juni dus nu volop bezig met de installatie van zonnepanelen, switch naar 3-fase 400V en de 400V stekker op de oprit.
Oh ja, for those interested, ik bestelde een regular Metallic Silver 85, met NextGen stoelen (enkel voorzetels) en het Tech Pack met autopilot dat toen nog mét automatische achterklep was.
 
Ik ben binnen de firma een 'pilot' om de verschillende aspecten van een EV te ontdekken;

Levering is gepland in Juni dus nu volop bezig met de installatie van zonnepanelen, switch naar 3-fase 400V en de 400V stekker op de oprit.
Oh ja, for those interested, ik bestelde een regular Metallic Silver 85, met NextGen stoelen (enkel voorzetels) en het Tech Pack met autopilot dat toen nog mét automatische achterklep was.

Hebben jullie moeten loten wie de pilot mag doen?

Welkom en alvast veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk straks met de auto zelf.

Oh ja, die automatische achterklep is volgens mij gewoon een "must" dus die heb je dan in ieder geval.