Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben van het type dat zijn wagen eens om de 2 maanden wast, en liefst eens door de carwash rijdt tussen 2 afspraken door. Met andere woorden, ik zie me niet wekelijks met 2 emmertjes water alles zeer voorzichtig aan te pakken. Wat ik tot hiertoe over coatings gelezen heb, is dat dit in combinatie met carwash sowieso een no-go is?

Wel, het zal in ieder geval beter zijn met coating dan zonder maar de insteek is dan inderdaad anders. De swirls van de wasstraat zullen dan in de coating komen te zitten en niet in de clearcoat eronder. Als je minder belang hecht aan een perfect krasloos resultaat, is de coating in de eerste plaats een beschermlaag.

- - - Updated - - -

ik denk dat tesla en car wash no go is, de verf is tov Europese wagens veeeeeel fragieler blijkbaar, de reden om te coaten ...

Met een glascoating krijgt de wagen ook een glans en reflectie die bijna ziekelijk te noemen is. :rolleyes:
Maar we zijn hier aardig off-topic aan het gaan in dit draadje...
 
Voorsteldraadje...

Mijn tweede post. Moet er vijf of zo plaatsen voor ik signature kan plaatsen. Levend in Voorburg. Volgens sommigen een buitenwijk van Den Haag, volgens anderen een oase van beschaving, zal het in het midden laten want ben het liefst aan of op het water.

85D, Silver (dacht dat het een van de laatste zou zijn maar silver is back) , mei 2015 ontvangen, op weg naar >30.000km per jaar. 19', Tan, Pano, Autopilot, Black Alcantara en vast nog iets. Kom vaak langs Schiphol en tel altijd aantal Tesla's op weg naar werk. Altijd > 10.

Mis je je BMW niet? Geen moment, echt niet.

Greetz, Roberto
(moet nog wat over laten voor mijn volgende posts :rolleyes:)
 
Ik zou nog een foto plaatsen. Als verse Tesla bezitter (mei 2015) en toch wel vaak en route langs Amsterdam, en daarnaast nog nieuwsgierig naar de drukte als vermeld op de taxi-hangout topic op dit forum, heb ik al snel besloten de Supercharger Amsterdam te bezoeken. Hieronder het resultaat. Over Superchargers gesproken en doorgaande routes: Zou er bij de opening van de verlengde A4 tussen Delft en Beneluxtunnel ook maar meteen een nieuwe Supercharger worden geplaatst? Na 40 jaar polderen is die vast wel meegenomen toch?

Groet, Roberto, Voorburg (NL).
View attachment 96693
 
Ik moet me ook maar eens netjes voorstellen.

Ik heb samen met mijn collega op 23 juli dit jaar onze twee Model S 70D's in ontvangst genomen. We hebben een internet bedrijf in Doetinchem, houden van techniek en hippe dingen en natuurlijk van een mooie auto.

- Panoramadak
- Next gen stoelen (gelukkig)
- Standaard audio (gelukkig, bevalt prima)
- 19" (gelukkig, niet zo gevoelig voor schade en goede rijeigenschappen)
- Carbon inleg in het interieur (beetje overpriced maar wel mooi)
- Een center console (na maanden wachten)

Na 2500km heb ik een review geschreven: Tesla Model S 70D (2015) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl auto's bevallen nog altijd perfect. Er zijn wel veel kwaliteits dingentjes (steering click bug, kraakjes, laadklepje dat niet open gaat, je kent ze wel) die ons storen, maar het genot is nog net iets groter.

Mijn glazen dak is al door midden geweest, maar dat kwam doordat ik mijn GoPro camera er met een zuignap aan had hangen en toen besloot het dak open te doen. Gelukkig uit voorraad vervangen en € 500,- achter moeten laten.

Ik lees al maanden vrolijk mee hier en heb er ook mijn keuze door laten beïnvloeden. Ik zal op mijn beurt weer lekker mee doen om potentiële kopers enthousiast te maken. :)
 

Attachments

  • IMG_2750.jpg
    IMG_2750.jpg
    1.5 MB · Views: 55
  • IMG_2139.jpg
    IMG_2139.jpg
    1.3 MB · Views: 43
Ik heb al 9000km in 2.5 maand aan normaal gebruik op de klok gezet dus ik doe het even rustig aan. Ik ben al wel naar Frankfurt geweest en dat beviel perfect. Ik woon in Zevenaar (=handig!) en in Mogendorf deed ik langer over mijn Maxi XXL Pfanne dan mijn auto over het laden. Top!
 
Goede avond... toch maar even de tijd genomen mezelf voor te stellen, wel zo netjes. Ik struin hier immers al een tijdje rond.
Net voor de prijsverhoging deze zomer de 85D besteld. Heel lang getwijfeld over de kleur, maar toch maar weer gekozen voor wit (= geen kleur haha).

Woonachtig in Middelburg en heb een eigen bedrijfje dat webshops of logistieke spelers adviseert op het gebied van webshop logistiek.
Na de initiële configuratie, die hieronder te zien is, heb ik een aantal zaken op mijn wish list staan om later aan te passen aan de Tesla.

1. 20 of 21" velgen titanium kleur, geen turbine. (velgen topic was een kluif!)
2. Ramen tinten (niet te donker) (topic reeds gespot)
3. Carbon look op het dashboard (topic reeds gespot)
4. Carbon look achter spoilertje. (Reeds aangeschaft)
5. 19" Winterbanden (Over genomen van Bram middels dit forum)

Het doel is de Model S 5 jaar te gaan rijden en daarna naar privé te zetten. Daarnaast zoek ik een nog een goedkope SUV (op grijs kenteken) voor de praktische zaken.
Mijn huidige auto's zijn een Range Rover Evoque en Fiat 500 Abarth Cabrio en mijn vrouw rijdt een Audi A3.


Config:
Tesla Config KE.jpg


Doel:

Vossen 22.jpg


Als er vragen zijn, PM me gerust of vraag ze in dit topic.

VrGrt
Kymo
 
Velgen zijn wel erg heftig zo..... maar natuurlijk wel een eigen gezicht.
Ernst heeft denk ik nog wel een tip voor je voor het geval er toch nog kleur op de auto moet komen:wink:

Over een tijdje kom ik wel een keer (via PM?) op het net, omdat ik een tijdje terug een vraag heb gehad van een grote logistieke speler die "iets met consumentenmarktlogistiek wil doen"....
Kern zal dan een voorraadsysteem / shop zijn denk ik dan... en geen beter netwerk dan het Tesla rijders netwerk toch?:cool:
 
Goedemiddag,

Na een aantal jaar volkswagen en BMW te hebben gereden, en ik inmiddels met 2 kids uit mijn BMW 325d touring aan het groeien was, werd het deze zomer tijd om op zoek te gaan naar een opvolger. Mijn droomauto was op dat moment een BMW 5 touring F11 met een dikke diesel erin, het liefst een 535d. Importeren uit Duitsland, paar jaar oud met max een ton op de klok en dan full options. In gedachten was deze al zo ongeveer gekocht, totdat ik uit algemene interesse voor auto's toch maar eens een proefrit ben gaan maken met een Tesla. Dat ging eigenlijk vrij makkelijk, ik had online een formuliertje ingevuld, werd snel teruggebeld en moest het knaapje even uitleggen waarom ik wilde proefrijden en toen kon ik een paar dagen later langskomen in A'dam ZO. Wat er toen gebeurde hoef ik jullie hier niet uit te leggen... :biggrin: het resultaat is dat ik op 3 september mijn Tesla Model S bestelde en ik nu al wachtend op het forum rondstruin in de hoop om net dat laatste nieuwtje over de wachttijd, of de ervaringen met de 7.0 firmware op te pikken. En natuurlijk kijk ik een paar keer per dag op MyTesla in de hoop het productie proces te versnellen ;-).

De configuratie die ik heb besteld is:
- Model S 85
- Deep blue metallic
- Next Gen seats zwart
- Panoramisch dak
- Autopilot

Mijn grootste twijfelpunt bij de configuratie was of ik een 85D moest nemen of niet. Eigenlijk zat ik al aan de bovenkant van mijn budget met de huidige configuratie, en achterwielaandrijving in mijn BMW voldeed altijd prima. Toch was het 50% hogere koppel van de D wel weer erg verleiderlijk maar de frunk wel weer kleiner. Na in beide uitvoeringen nogmaals een rondje gereden te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor de RWD gegaan.

Geplande delivery is December - Begin Januari, bij Tesla hadden ze het over mid December. Zou een mooi kerstkado zijn!

In de tussentijd heb ik een EV Box besteld die volgende week wordt geinstalleerd, is de 325d verkocht en rij ik tijdelijk in een Golf GTE (shortlease). Ook die rijdt in full-electric mode prima, alleen is meestal na een KM of 30 de koek wel op. En dat dan na 4 uur laden aan het stopcontact ...:crying:

Hieronder nog een samenvatting van mijn configuratie.
Spreek jullie snel op het forum!
 

Attachments

  • MS85_AJP7_50.jpg
    MS85_AJP7_50.jpg
    125.8 KB · Views: 61
Mooie combi!

Tesla zal wel wat moeite doen om de auto dit jaar nog af te leveren, ivm de cijfers....

Mocht dat niet lukken dan zou je kunnen overwegen alvast de factuur te vragen in Q4 (ivm BTW teruggave) zodat je niet of minder lang hoeft voor te financieren en evt het bedrag van de MIA aan te betalen, zodat je niet alleen recht hebt op de regeling van 2015, maar die ook al over 2015 kan toepassen....

En welkom op het forum natuurlijk :smile:...

28 Mei E-rally?
 
Goedemiddag,

Na een aantal jaar volkswagen en BMW te hebben gereden, en ik inmiddels met 2 kids uit mijn BMW 325d touring aan het groeien was, werd het deze zomer tijd om op zoek te gaan naar een opvolger. Mijn droomauto was op dat moment een BMW 5 touring F11 met een dikke diesel erin, het liefst een 535d. Importeren uit Duitsland, paar jaar oud met max een ton op de klok en dan full options. In gedachten was deze al zo ongeveer gekocht, totdat ik uit algemene interesse voor auto's toch maar eens een proefrit ben gaan maken met een Tesla. Dat ging eigenlijk vrij makkelijk, ik had online een formuliertje ingevuld, werd snel teruggebeld en moest het knaapje even uitleggen waarom ik wilde proefrijden en toen kon ik een paar dagen later langskomen in A'dam ZO. Wat er toen gebeurde hoef ik jullie hier niet uit te leggen... :biggrin: het resultaat is dat ik op 3 september mijn Tesla Model S bestelde en ik nu al wachtend op het forum rondstruin in de hoop om net dat laatste nieuwtje over de wachttijd, of de ervaringen met de 7.0 firmware op te pikken. En natuurlijk kijk ik een paar keer per dag op MyTesla in de hoop het productie proces te versnellen ;-).

De configuratie die ik heb besteld is:
- Model S 85
- Deep blue metallic
- Next Gen seats zwart
- Panoramisch dak
- Autopilot

Mijn grootste twijfelpunt bij de configuratie was of ik een 85D moest nemen of niet. Eigenlijk zat ik al aan de bovenkant van mijn budget met de huidige configuratie, en achterwielaandrijving in mijn BMW voldeed altijd prima. Toch was het 50% hogere koppel van de D wel weer erg verleiderlijk maar de frunk wel weer kleiner. Na in beide uitvoeringen nogmaals een rondje gereden te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor de RWD gegaan.

Geplande delivery is December - Begin Januari, bij Tesla hadden ze het over mid December. Zou een mooi kerstkado zijn!

In de tussentijd heb ik een EV Box besteld die volgende week wordt geinstalleerd, is de 325d verkocht en rij ik tijdelijk in een Golf GTE (shortlease). Ook die rijdt in full-electric mode prima, alleen is meestal na een KM of 30 de koek wel op. En dat dan na 4 uur laden aan het stopcontact ...:crying:

Hieronder nog een samenvatting van mijn configuratie.
Spreek jullie snel op het forum!

Welkom. Ik heb de mijne 28 augustus besteld en 1 september bevestigd, zit ook met de opgegeven levertijd van december/begin januari. Zien de onze misschien wel samen het levenslicht en komen ze samen in een zeecontainer met de "pakjesboot" naar Nederland!
 
Mooie combi!

Tesla zal wel wat moeite doen om de auto dit jaar nog af te leveren, ivm de cijfers....

Mocht dat niet lukken dan zou je kunnen overwegen alvast de factuur te vragen in Q4 (ivm BTW teruggave) zodat je niet of minder lang hoeft voor te financieren en evt het bedrag van de MIA aan te betalen, zodat je niet alleen recht hebt op de regeling van 2015, maar die ook al over 2015 kan toepassen....

En welkom op het forum natuurlijk :smile:...

28 Mei E-rally?


Thanks :smile:,
had idd al begrepen dat Tesla stuurt op aflever- ivm verkoop cijfers per kwartaal.
Wat betreft factuurdatum, het wordt een operational lease dus geen financieel eigendom met bijbehorende fiscale voordelen. Maar los daarvan wil ik die auto natuurlijk gewoon zo snel mogelijk hebben :rolleyes:.

E-rally zal ik eens bestuderen, je hoort nog van me!

- - - Updated - - -

Welkom. Ik heb de mijne 28 augustus besteld en 1 september bevestigd, zit ook met de opgegeven levertijd van december/begin januari. Zien de onze misschien wel samen het levenslicht en komen ze samen in een zeecontainer met de "pakjesboot" naar Nederland!

Ja daar lijkt het wel op inderdaad; Zo wordt de decembermaand weer ouderwets spannend!
 
Ik zou nog een foto plaatsen. Als verse Tesla bezitter (mei 2015) en toch wel vaak en route langs Amsterdam, en daarnaast nog nieuwsgierig naar de drukte als vermeld op de taxi-hangout topic op dit forum, heb ik al snel besloten de Supercharger Amsterdam te bezoeken. Hieronder het resultaat. Over Superchargers gesproken en doorgaande routes: Zou er bij de opening van de verlengde A4 tussen Delft en Beneluxtunnel ook maar meteen een nieuwe Supercharger worden geplaatst? Na 40 jaar polderen is die vast wel meegenomen toch?

Groet, Roberto, Voorburg (NL).
View attachment 96693

Tweede poging die foto te plaatsten:
TeslaJune15HQ-Ams.jpg
 
Die foto zou ik goed bewaren! In je eentje bij de Supercharger in Amsterdam. Dat is een unieke ervaring!

Ik ben inmiddels gestopt om daar nog langs te gaan, ik zoek wel een destination charger, indien nodig.

René,
Ik kom daar zeer regelmatig, en kan bevestigen dat de situatie op de foto uniek is, in ieder geval op dat tijdstip van de dag (door de sterrenkundigen onder ons af te leiden uit de zonnestand). Toch heb ik maar 1 keer meegemaakt dat ik moest wachten, en dat was nog geen vijf minuten.
Wel is de laadsnelheid heel variabel. Bij vergelijkbare SOC (<10%) varieert die van <200 km per uur tot > 700 (!!!!!!) km per uur. Dat laatste was wel een uniek geval bij een andere Tesla dan de mijne maar door eigenaar getoond aan omstanders (waaronder aan mij) en aan Tesla personeel.
Gaat dan om de meest rechter (de laatste dus) op de foto, en natuurlijk als er geen ander naast staat. Heb zelf ook al ondervonden dat dat de snelste jongen uit de klas is.
Wat niet variabel is, dat is de vriendelijkheid van het personeel in Amsterdam. Altijd top! Als je mazzel hebt wassen ze je auto ook nog. En zuigen ze hem schoon. Complimenten. Of moet dit in een ander draadje :scared:?