Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik GEEN Pano dak genomen heb. Ik weet nog steeds niet waarom, wellicht iets te maken met een beetje schrik over de totaalprijs en dan maar 'bezuinigen' op iets om het voor mezelf te rationaliseren. Of zo ;-)

Ik zou op mijn volgende zeker een Pano dak nemen....
 
Ik heb in meerdere auto's een schuif/kanteldak gehad. Nooit gebruikt. Wat het maakt altijd meer lawaai. En het is weer iets "wat kapot kan".

Wel weet ik van het SeC dat in zowat elke MS een pano-dak wordt gekozen.
Ik heb het nu ook in de MS en ik zou het niet snel weer doen, dat geld steek ik dan liever in luchtvering of zo. Maar ik ben nog geen 1.80m, en ik zit zelf nooit achterin.

Het argument voor dakdragers gaat er bij mij niet in (kan alleen met pano-dak), Thule levert ook gewoon voetjes voor dakdragers die op elk dak passen, met zuignappen.
 
Toch wel heel lekker hoor, op zonnige dagen als vandaag in de stad of op 80 km weg met het dak open. Ik gebruik het vaak.

Ik vind al dat geluid dat er bij komt kijken niet zo fijn. Daarom doe ik hem alleen open bij lage snelheden, binnen de bebouwde kom. Het ruimtelijk effect in de auto is wel mooi, en normale dakdragers kunnen gebruiken speelt ook mee.
 
Die resonantie noemt met in de US buffeting. Standaard was de 'open' stand eerst 80%, dat heeft men later naar 75% gezet om buffeting te verminderen.
Mijn ervaring is ook dat met 75% open er geen buffeting meer is tot 100km/u, harder dan dat vind ik ook niet meer comfortabel.

On topic: ik ben Rob, heb drie kinderen en heb een S
 
Ondertussen al redelijk wat posts op dit forum geplaatst, maar mezelf nog steeds niet voorgesteld. Ik ben Pascal, 36, wonend in Noord Brabant, vriendin en 2 kleine kinderen (hebben we dat ook maar meteen gehad).

EV en Tesla liefhebber van het eerste uur. In 2010 ben ik bij een grote energieleverancier in Nederland gestart met het topic Elektrisch rijden en heb daarom de ontwikkelingen van Tesla met veel plezier gevolgd. Mede verantwoordelijk geweest voor de uitrol en plaatsing van de eerste 3 snelladers in Nederland. Vanuit mijn rol actief betrokken geweest bij de ontwikkeling van het huidige model voor publieke infrastructuur (helaas heb ik het onvoldoende naar mijn hand kunnen zetten, er waren zeker verbeteringen mogelijk ;). ) Daarnaast bezig geweest met het toekomstperspectief van EV, namelijk als oplossing voor de complicaties die de regionale Netbeheerders zien als gevolg van de verduurzaming van de energievoorziening, Slim laden (laden wanneer tarieven lager zijn) etc.
Dit jaar als ZZP-er gestart en de mogelijkheid gekregen om een Tesla aan te schaffen, nadat ik mijn wederhelft heb kunnen overtuigen van het feit dat de TCO over 5 jaar niet hoger waren als ZZP-er dan de aanschaf van een VW Passat. Momenteel rijdt zij bijna nog vaker in mijn auto dan ikzelf.
Komende zomer wordt onze vuurproef. We hebben nog geen grote afstanden afgelegd (>250km) en rijden deze zomer naar Port Grimaud, Zuid Frankrijk.
 
Hallo Tesla liefhebbers,

Ik ben David Bonfrer, een Tesla fan. Ik ben al enige tijd aan het meelezen op dit forum en over twee jaar ben ik van plan om de Model 3 te bestellen. Ik ben in aanraking met elektrische auto's gekomen toen de Spark EV uit kwam, ik wou die graag kopen omdat deze de eerste EV was die voldeed aan mijn eisen. Hij moet binnen 8 seconden naar de 100 kilometer per uur gaan en kunnen snelladen. Mijn werk is 30 kilometer rijden, dus dat is met elke auto te doen. De tweede auto die aan mijn eisen voldoet is de Tesla model S, alleen die valt buiten mijn budget. Daarom ga ik nu voor de Model 3.

Ik ben embedded software engineer van beroep en doe dat nu 8 jaar. Bij het werk hebben we 4 oplaadpalen en twee daarvan zijn dagelijks in gebruik door een Model S en een Ampera, dus we zijn klaar voor de toekomst. Dit wordt mijn vaste oplaad punt omdat ik thuis geen oprit heb. In noodgevallen kan het wel vanaf de tuin natuurlijk, maar een kabel over de stoep zal over het algemeen niet worden gewaardeerd.
 
Thx voor jullie input. Ik ben inmiddels weer bij Tesla geweest (in Duiven) en heb daar de nextgen stoelen met pano kunnen vergelijken met standaardstoelen zonder pano. Geen twijfel meer mogelijk. Mijn bestelling is nu definitief gemaakt.
85D, titanium metallic, crème leder next gen stoelen, hoogglans hout inleg. Pano dak, en autopilot. Verwachte leverdatum: eind juli.
 
Na 6 maanden zowat elke post op dit forum gelezen te hebben, en vandaag een "Uw Model S is onderweg vanuit de fabriek" ontdekt te hebben in MyTesla, wordt het tijd mezelf kenbaar te maken.

Ik heb de indruk dat ik 1 van de eerste Tesla bestuurders in Belgie ga zijn die de wagen in full-operational lease zal hebben.
Ik ben binnen de firma een 'pilot' om de verschillende aspecten van een EV te ontdekken;
- car policy update,
- doorrekenen van de elektriciteitskosten uitdokteren, zowel voor het thuisverbruik als on-the-road,
- range-anxiety wegwerken en bewijzen dat een EV kan in onze sector (consultants),
- berekening van het leasebudget is nu gebaseerd op de TCO ipv enkel te kijken naar de leaseprijs,
- samen met de leasemaatschappij ontdekken hoe zo'n Tesla order werkt (en hen uitleggen dat er geen tankkaart voorzien dient te worden),
- ook aan Tesla uitleggen dat niet ik maar de leasemaatschappij het voorschot dient te betalen,
- etc.

Levering is gepland in Juni dus nu volop bezig met de installatie van zonnepanelen, switch naar 3-fase 400V en de 400V stekker op de oprit.
Oh ja, for those interested, ik bestelde een regular Metallic Silver 85, met NextGen stoelen (enkel voorzetels) en het Tech Pack met autopilot dat toen nog mét automatische achterklep was.

Signature even aanpassen ... "DeliverED" :cool:
 
Hallo Tesla liefhebbers,

Ik ben David Bonfrer, een Tesla fan. Ik ben al enige tijd aan het meelezen op dit forum en over twee jaar ben ik van plan om de Model 3 te bestellen. Ik ben in aanraking met elektrische auto's gekomen toen de Spark EV uit kwam, ik wou die graag kopen omdat deze de eerste EV was die voldeed aan mijn eisen. Hij moet binnen 8 seconden naar de 100 kilometer per uur gaan en kunnen snelladen. Mijn werk is 30 kilometer rijden, dus dat is met elke auto te doen. De tweede auto die aan mijn eisen voldoet is de Tesla model S, alleen die valt buiten mijn budget. Daarom ga ik nu voor de Model 3.

Ik ben embedded software engineer van beroep en doe dat nu 8 jaar. Bij het werk hebben we 4 oplaadpalen en twee daarvan zijn dagelijks in gebruik door een Model S en een Ampera, dus we zijn klaar voor de toekomst. Dit wordt mijn vaste oplaad punt omdat ik thuis geen oprit heb. In noodgevallen kan het wel vanaf de tuin natuurlijk, maar een kabel over de stoep zal over het algemeen niet worden gewaardeerd.

Update: Ik heb een Opel Ampera gekocht. Deze auto is redelijk snel (kan goed meekomen met het verkeer) en kan volledig elektrisch rijden. Omdat ik nog geen mogelijkheid heb om thuis te laden heb ik deze auto gekocht. Op het werk laad ik op en als ik daarna geen afspraken heb waar geen laadpaal is, kan ik volledig elektrisch rijden. Ik ben bezig met de gemeente om een regeling te bedenken voor het laden thuis. Ook heb ik donderdag mijn dak volledig vol gelegd met zonnepanelen. Nu hopen dat de gemeente akkoord gaat met het laden uit deze zonnepanelen.
 
Update: Ik heb een Opel Ampera gekocht. Deze auto is redelijk snel (kan goed meekomen met het verkeer) en kan volledig elektrisch rijden. Omdat ik nog geen mogelijkheid heb om thuis te laden heb ik deze auto gekocht. Op het werk laad ik op en als ik daarna geen afspraken heb waar geen laadpaal is, kan ik volledig elektrisch rijden. Ik ben bezig met de gemeente om een regeling te bedenken voor het laden thuis. Ook heb ik donderdag mijn dak volledig vol gelegd met zonnepanelen. Nu hopen dat de gemeente akkoord gaat met het laden uit deze zonnepanelen.

Zou je me morgen even kunnen bellen ivm de aanschaf? Ik heb je een PM gestuurd met mijn 06.... (ik heb geen commercieel belang bij verkoop van Ampera)