Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is serieus een slecht idee :confused: Ik merk eerlijk gezegd nu al regelmatig dat de auto lekker in de ankers gaat (op TACC) omdat een voorligger afremt of er iemand in de ruimte tussen voorligger en mij duikt. Beter dus dat ik gewoon blijf opletten ;)

Wel een goed idee voor tijdens het laden! Gisteren was het tegen het einde van de werkdag behoorlijk druk bij de SuC in Amsterdam. Naast de vele taxi's ook veel wachtende eigenaren. Na eindelijk een plekje te hebben gevonden, bleek dat een langzame lader te zijn. Maar Tesla-rijders is prettig volk zo leerde ik. Mijn buurman kwam toen hij klaar was informeren naar mijn laadsnelheid. En adviseerde toen om even te wisselen. Pats! Binnen de 30 minuten weer op weg. Niet eens tijd om langdurig in het forum rond te hangen :)

Je kunt dit forum ook gewoon lezen in de Model S, hoef je niets te missen. ;)
 
@wfandrea :
de superchargers werken telkens per 2; A en B. Het totale vermogen van beide samen is beperkt.
Als de ene al in gebruik is; en die wagen laadt aan hoog vermogen, dan zal de andere maar aan laag vermogen laden.

Steeds uitkijken dus of er een A-B combinatie vrij is; en dan die kiezen. (behalve als ik er ook aan kom ;-) )

Meestal staan de A en B palen naast mekaar; maar niet altijd. Bvb in Oosterhout staan eerst alle A's en dan alle B's.
 
@wfandrea :
de superchargers werken telkens per 2; A en B. Het totale vermogen van beide samen is beperkt.
Als de ene al in gebruik is; en die wagen laadt aan hoog vermogen, dan zal de andere maar aan laag vermogen laden.

Steeds uitkijken dus of er een A-B combinatie vrij is; en dan die kiezen. (behalve als ik er ook aan kom ;-) )

Meestal staan de A en B palen naast mekaar; maar niet altijd. Bvb in Oosterhout staan eerst alle A's en dan alle B's.

Dat wist ik, maar gezien de drukte was ik allang blij dat er een plekje vrij kwam. Stond al een tijdje te wachten en er waren meer gegadigden. Moest zelfs nog even 'duidelijk' maken dat ik al een tijdje aan het wachten was voor iemand anders er in dook... Kennelijk een slecht moment van de dag gekozen. 10 stalls aanwezig en allemaal bezet...
 
Beste Forummers,

Ik lees vanaf half augustus al mee en heb inmiddels ook diverse posts geplaatst. Ik wilde echter wachten met voorstellen, nadat ik de basisstappen voltooid had.

Deze basisstappen zijn mijns inziens:
-Een goede lakbescherming (in mijn geval Kenzo bij Roel in Schaijk)
-Een permanente laadoplossing thuis, zodat ik niet iedere keer naar de supercharger in Zevenaar hoefde te gaan. In mijn geval werd dit dus een krachtstroomgroep terugplaatsen met een meter er tussen, 35 meter grondkabel a 6mm ingraven en deze aanlsuiten op de UMC. Later kwam ik erachter dat ik ook een mobiele lader in de auto had. Dit vind ik echter een noodoplossing. Iedere keer die lader in en uitpakken is me teveel werk.
-Rest alleen nog winterbanden.....

Omdat de overheid een stimulerend beleid heeft om nieuwe auto's aan te schaffen, ben ik mij dus half augustus gaan oriënteren op een nieuwe auto.
Daar Tesla Duiven voor mij om de hoek is, ben ik naast BMW en Mercedes ook proef gaan rijden in een Tesla S. Ik dacht van tevoren echter: Ik ga nooit een Tesla kopen, veel te duur en zeker niet zo een opvallende witte of rode!! Echter na wat rekenwerk kwam ik erachter dat een Tesla per jaar niet zo gek veel duurder is dan een BMW.

Ik ben soms nogal vooruitstrevend met zonnepanelen aan de noordkanto_O en een robotmaaier. Helaas pakt niet alles goed uit. Een robotmaaier en mollen is niet echt aan te bevelen. :confused: Iemand hier nog tips voor?

Enfin ik was erg enthousiast over het rijden met de Tesla. Ik heb echter vanwege het mooie weer in september aan het eind van de maand pas de draad weer opgepakt.

In de tussentijd spookte één zin steeds door mijn hoofd: Als je een ICE hebt gekocht, vraag je je af of je de juiste keus hebt gemaakt. En in de Tesla iets met een Tesla grijns;)

Eind september heeft mijn vrouw proef gereden en ze was meteen verkocht. In Duiven was natuurlijk weer een aardig verkoper die een 3de kwartaal voorstel had. Een Rode S60 die voor een klein bedrag omgezet kon worden naar een S75. Alleen vanmiddag even beslissen en vrijdag kun je rijden........

Mijn doel was pas echter in januari voor een S60 te gaan.

Enfin ik heb het aan jullie forummers gevraagd en jullie waren heel duidelijk!
Nu doen en gaan voor die 75.

Dus nu heb ik een rode 75 met autopilot 1.0, maar toch met veel plezier. Als ik er tenminste in mag rijden..... Meestal heeft mijn vrouw hem mee.
De enige echte angst die ik heb is het toch wel het omgaan met de afstand. Het valt me op dat ons gemiddelde constant boven de 200w/km ligt. Zaterdag wil ik in een keer 300 km heen en terug en dat wordt toch weer spannend.

gr Chris
 
Beste Forummers,

Ik lees vanaf half augustus al mee en heb inmiddels ook diverse posts geplaatst. Ik wilde echter wachten met voorstellen, nadat ik de basisstappen voltooid had.

Deze basisstappen zijn mijns inziens:
-Een goede lakbescherming (in mijn geval Kenzo bij Roel in Schaijk)
-Een permanente laadoplossing thuis, zodat ik niet iedere keer naar de supercharger in Zevenaar hoefde te gaan. In mijn geval werd dit dus een krachtstroomgroep terugplaatsen met een meter er tussen, 35 meter grondkabel a 6mm ingraven en deze aanlsuiten op de UMC. Later kwam ik erachter dat ik ook een mobiele lader in de auto had. Dit vind ik echter een noodoplossing. Iedere keer die lader in en uitpakken is me teveel werk.
-Rest alleen nog winterbanden.....

Omdat de overheid een stimulerend beleid heeft om nieuwe auto's aan te schaffen, ben ik mij dus half augustus gaan oriënteren op een nieuwe auto.
Daar Tesla Duiven voor mij om de hoek is, ben ik naast BMW en Mercedes ook proef gaan rijden in een Tesla S. Ik dacht van tevoren echter: Ik ga nooit een Tesla kopen, veel te duur en zeker niet zo een opvallende witte of rode!! Echter na wat rekenwerk kwam ik erachter dat een Tesla per jaar niet zo gek veel duurder is dan een BMW.

Ik ben soms nogal vooruitstrevend met zonnepanelen aan de noordkanto_O en een robotmaaier. Helaas pakt niet alles goed uit. Een robotmaaier en mollen is niet echt aan te bevelen. :confused: Iemand hier nog tips voor?

Enfin ik was erg enthousiast over het rijden met de Tesla. Ik heb echter vanwege het mooie weer in september aan het eind van de maand pas de draad weer opgepakt.

In de tussentijd spookte één zin steeds door mijn hoofd: Als je een ICE hebt gekocht, vraag je je af of je de juiste keus hebt gemaakt. En in de Tesla iets met een Tesla grijns;)

Eind september heeft mijn vrouw proef gereden en ze was meteen verkocht. In Duiven was natuurlijk weer een aardig verkoper die een 3de kwartaal voorstel had. Een Rode S60 die voor een klein bedrag omgezet kon worden naar een S75. Alleen vanmiddag even beslissen en vrijdag kun je rijden........

Mijn doel was pas echter in januari voor een S60 te gaan.

Enfin ik heb het aan jullie forummers gevraagd en jullie waren heel duidelijk!
Nu doen en gaan voor die 75.

Dus nu heb ik een rode 75 met autopilot 1.0, maar toch met veel plezier. Als ik er tenminste in mag rijden..... Meestal heeft mijn vrouw hem mee.
De enige echte angst die ik heb is het toch wel het omgaan met de afstand. Het valt me op dat ons gemiddelde constant boven de 200w/km ligt. Zaterdag wil ik in een keer 300 km heen en terug en dat wordt toch weer spannend.

gr Chris

Hartstikke mooi! Voor mollen heb ik helaas geen oplossing. Te weinig ervaring mee. Wat betreft die 300km, dat gaat prima lukken. Mocht je denken dat je het toch niet gaat halen, kun je eenvoudig 110km/u ipv 120km/u gaan rijden. Dat scheelt vaak al behoorlijk. Eventueel zelfs een stukje 100km/u, als zal dat misschien niet nodig zijn. Overigens zul je gemiddeld toch niet alle 300km's aan 120km/u kunnen rijden. Vooraf verwarmen aan de laadpaal scheelt ook met deze lagere temperaturen en eventueel kun je verwarming uitzetten en stoelverwarming aanzetten. Al scheelt dat ook weer niet zoveel. Zie voor energiegebruik Tesla dit artikel: Energy Consumption Of Various Tesla Heating Features
 
Beste Forummers,

Ik lees vanaf half augustus al mee en heb inmiddels ook diverse posts geplaatst. Ik wilde echter wachten met voorstellen, nadat ik de basisstappen voltooid had.

Deze basisstappen zijn mijns inziens:
-Een goede lakbescherming (in mijn geval Kenzo bij Roel in Schaijk)
-Een permanente laadoplossing thuis, zodat ik niet iedere keer naar de supercharger in Zevenaar hoefde te gaan. In mijn geval werd dit dus een krachtstroomgroep terugplaatsen met een meter er tussen, 35 meter grondkabel a 6mm ingraven en deze aanlsuiten op de UMC. Later kwam ik erachter dat ik ook een mobiele lader in de auto had. Dit vind ik echter een noodoplossing. Iedere keer die lader in en uitpakken is me teveel werk.
-Rest alleen nog winterbanden.....

Omdat de overheid een stimulerend beleid heeft om nieuwe auto's aan te schaffen, ben ik mij dus half augustus gaan oriënteren op een nieuwe auto.
Daar Tesla Duiven voor mij om de hoek is, ben ik naast BMW en Mercedes ook proef gaan rijden in een Tesla S. Ik dacht van tevoren echter: Ik ga nooit een Tesla kopen, veel te duur en zeker niet zo een opvallende witte of rode!! Echter na wat rekenwerk kwam ik erachter dat een Tesla per jaar niet zo gek veel duurder is dan een BMW.

Ik ben soms nogal vooruitstrevend met zonnepanelen aan de noordkanto_O en een robotmaaier. Helaas pakt niet alles goed uit. Een robotmaaier en mollen is niet echt aan te bevelen. :confused: Iemand hier nog tips voor?

Enfin ik was erg enthousiast over het rijden met de Tesla. Ik heb echter vanwege het mooie weer in september aan het eind van de maand pas de draad weer opgepakt.

In de tussentijd spookte één zin steeds door mijn hoofd: Als je een ICE hebt gekocht, vraag je je af of je de juiste keus hebt gemaakt. En in de Tesla iets met een Tesla grijns;)

Eind september heeft mijn vrouw proef gereden en ze was meteen verkocht. In Duiven was natuurlijk weer een aardig verkoper die een 3de kwartaal voorstel had. Een Rode S60 die voor een klein bedrag omgezet kon worden naar een S75. Alleen vanmiddag even beslissen en vrijdag kun je rijden........

Mijn doel was pas echter in januari voor een S60 te gaan.

Enfin ik heb het aan jullie forummers gevraagd en jullie waren heel duidelijk!
Nu doen en gaan voor die 75.

Dus nu heb ik een rode 75 met autopilot 1.0, maar toch met veel plezier. Als ik er tenminste in mag rijden..... Meestal heeft mijn vrouw hem mee.
De enige echte angst die ik heb is het toch wel het omgaan met de afstand. Het valt me op dat ons gemiddelde constant boven de 200w/km ligt. Zaterdag wil ik in een keer 300 km heen en terug en dat wordt toch weer spannend.

gr Chris
Je moet het wel erg moeilijk maken wil je binnen 300 km geen SuC tegen komen. Op Tesla | Hoogte grafiek kun je ook kijken hoeveel je verbruik invoeren t.o.v de route en het aantal KM. Maar 300 km haal je gewoon bij normaal gebruik. Gisteren ritje Amsterdam /Utrecht/Arnhem/Amsterdam was gemiddelde 185 Wh/km
 
Beste Forummers,

Ik ben soms nogal vooruitstrevend met zonnepanelen aan de noordkanto_O en een robotmaaier. Helaas pakt niet alles goed uit. Een robotmaaier en mollen is niet echt aan te bevelen. :confused: Iemand hier nog tips voor?
gr Chris

Een mollenklem...

IMG_0438.JPG
 
Ik ben soms nogal vooruitstrevend met zonnepanelen aan de noordkanto_O en een robotmaaier. Helaas pakt niet alles goed uit. Een robotmaaier en mollen is niet echt aan te bevelen. :confused: Iemand hier nog tips voor?
Ik heb twee Husqvarna robotmaaiers, 1.100 m2 gras en dus ... mollen.
Met de familie mol heb ik een stilzwijgende overeenkomst. Zo lang ze in de bloemenperken blijven zijn ze hartelijk welkom. Uitbreiding van het territorium naar de gazons wordt niet getolereerd.
Er is maar één echte remedie en die is, helaas voor de mollen ... vangen in klemmen.
Elke andere methode, geluiden via ingegraven flessen met tingel-tangel systeem, stinkende planten, ingegraven gaasconstructies naast het huis, mollengangen injecteren met carbid, ik heb dit allemaal geprobeerd, maar letterlijk niks helpt.
Een mol verdedigt gemiddeld een gebied van rond 400 m2 tegen indringende soortgenoten. Als je denkt dat je veel molshopen hebt en dit wel door een heel regiment mollen moet worden veroorzaakt, dan heb je het mis. Het is er altijd maar één.
Het is een dringende noodzaak om mollen op de dag dat je ze ongenood in je tuin hun verwoestende werk ziet doen, meteen te vangen.
Als je dat een tijdje op zijn beloop laat blijkt moeder mol een gezin te hebben gesticht. Daarvoor zijn veel wormen nodig en dus veel nieuwe gangen, ritten heten ze, die evenzoveel molshopen opleveren.
Een mol surveilleert zo'n twee keer per 24 uur door zijn gangenstelsel om wormen te zoeken. Als je een klem goed zet, goede filmpjes zijn op Youtube snel te vinden als je zoekt op 'trapping moles', vang je de mol binnen een halve dag. Heb je de mol niet binnen 24 uur in de klem, dan heb je de klem niet goed gezet en heeft de mol je dus door. Klem verwijderen en een nieuwe locatie zoeken.
Nu even de interactie met de robotmaaier. Heb je molshopen dan loopt de robot er in vast. De remedie is elke dag een keer kijken of er nieuwe molshopen zijn. Dan een klem zetten en over de klem een donkergekleurde emmer met een zware steen erop. De robot botst tegen de emmer, keert om en vervolgt zijn weg.

Inmiddels heb ik de emmers vervangen door een aantal RVS driepoten die ik speciaal heb laten lassen. Om de kunststof body van de robotmaaier te beschermen doe ik drie stukjes tuinslang om de poten van de driepoot. Deze driepoot druk ik in de grond over de gezette klem en de maaier kan je klem niet raken. De driepoot is vooral makkelijk omdat je zonder een emmer te verplaatsen meteen kan zien of je de mol in de klem hebt. De driepoot is voor de kinderen van de buurt die vanaf ons erf zwemmen en op het gras spelen een helder signaal, uit de buurt blijven.

IMG_4806.jpg
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Phil V
Het kan nog makkelijker: een buurman (oud boer) die iedere dag de mollenklemmen plaatst en controleert. Dan hoef je niet zelf de slachtoffers te ruimen.

(Ja ik weet het, lekker hypocriet, maar ik blijf het zielig vinden. Maar, zoals Wim al aangeeft, een mollenklem is het enige dat helpt, zeker bij 4.000 m2 gazon.)
 
Roerige tijden.
Toch ook even voorstellen.
Sinds 12 augustus rij ik in een mooie 90d midnight gray met een hoop opties. Ik rij 310 km per dag. En merk dat dat ongeveer 360 typical kilometers zijn. Dat gaat dus aardig. Eens kijken hoe het gaat als het kouder wordt.
Helaas dacht een clio op 10 oktober dat hij in de file over me heen kon. Clio total loss en ik ongeveer 7k schade. Balen dus. Verwachting is dat ik deze week m'n MS weer op kan halen.
Ik heb dus maar één dag met versie 8 van de software kunnen rijden ;-(

Ik wilde graag zo'n extra kabel (sorry al die afkortingen ken ik nog niet) met rode stekker. Dat is een duur verhaal zeg. Dit weekend dus een tesla wall charger aangeschaft en nu kan de kabel in de auto blijven. Elke dag de rode sterkker er in en uit leek me niet zo'n goede optie. Nog los van het ongmak....

Duzzzz ik hoop dat ik deze week weer co2 vrij kan rijden

Dank voor alle info die op dit forum heb kunnen vinden!
 
Welkom en mooi bericht in die zin, dat je Tesla snel gerepareerd blijkt te zijn.
Dat is voor een aantal forum-leden wel anders geweest.
Laten we hopen dat snelle reparaties door de aanwezigheid van voldoende reserve-onderdelen structureel worden.
Veel plezier met je 90D gewenst!