Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat betaal jij voor een kWh?

This site may earn commission on affiliate links.
Een generator op gas om de winter te overbruggen. En wind energie niet vergeten dat is ook een optie.
Er zijn in NL proeven aan de gang met HRE CV ketels. Daar zit een 1 kW sterling motor als elektrische generator op. Wekt dus 24 kWu per etmaal op. Deze units gaan in principe elektrische energie leveren als er warmtevraag is. Dit is m.i. wel te omzeilen en zou de generator continue kunnen draaien.
Hiermee zou een ontkoppeling van het elektriciteitsnet in principe mogelijk worden.
 
Er zijn in NL proeven aan de gang met HRE CV ketels. Daar zit een 1 kW sterling motor als elektrische generator op. Wekt dus 24 kWu per etmaal op. Deze units gaan in principe elektrische energie leveren als er warmtevraag is. Dit is m.i. wel te omzeilen en zou de generator continue kunnen draaien.
Hiermee zou een ontkoppeling van het elektriciteitsnet in principe mogelijk worden.
Hmja, maar da's niet echt een efficiënt ding hoor die sterling motor. Met de huidige gasprijzen ga je niet uitkomen (los van het CO2 verhaal). Het idee van de hre ketels is meer dat je iets nuttigs doet met de restwarmte van het CV water opwarmproces, het werkt eigenlijk alleen maar met ketels in grotere panden met een grote warmtevraag.
 
Zojuist een nieuw contract afgesloten bij Greenchoice met onderstaande tarieven.

Knipsel.JPG
 
Heb ik gewoon op jou suggestie ook via gaslicht.nl aangevraagd. Zijn wel de kale tarieven hè.
Dat weet ik, maar het verschil in deze kale tarieven (alleen opwekkingkosten) is groot. Greenchoice is bijv. bij gaslicht.com een van de duurdere aanbieders. Pure Energy is veel goedkoper. Hoe dan ook, een heel mooi tarief.
 
Dat zijn wel heel aantrekkelijke tarieven Hendrik.
De tarieven van Greenchoice op Gaslicht.com zijn 5,0 en 6,4 cent per kWU.
Als ze jou 3,0 en 4,1 ct aanbieden scheelt dat meer dan 50%.
Ik krijg 3,63ct te zien bij Greenchoice op gaslicht.com bij 1 jr vast... vs 4,91ct bij Pure Energie. Heb je recent nog op gaslicht.com gekeken?

Edit: Ah ik zie waar het verschil van komt: hou het aantal kWh onder de 10.000 en kies ook niet voor een zakelijk contract... anders kom je inderdaad op de prijzen die jij opgeeft.
 
Ik krijg 3,63ct te zien bij Greenchoice op gaslicht.com bij 1 jr vast... vs 4,91ct bij Pure Energie. Heb je recent nog op gaslicht.com gekeken?

Edit: Ah ik zie waar het verschil van komt: hou het aantal kWh onder de 10.000 en kies ook niet voor een zakelijk contract... anders kom je inderdaad op de prijzen die jij opgeeft.
Zakelijk klik ik altijd uit. En ja ik kijk nogal eens op gaslicht.com. Het verschil wordt veroorzaakt doordat ik kijk naar een verbruik boven 10.000 kWu. Daaronder komen er heel andere tarieven uit en blijkt Greenchoice verreweg de voordeligste.