Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen die het verschil in luchtweerstand willen weten tussen Tesla en Jaguar.
Maat voor de absolute luchtweerstand is Cw x frontaal oppervlak (bij benadering hoogte x breedte met ingeklapte spiegels).
Model S : Cw x A = 0,24 x 1,964 x 1,446 = 0,681
Model X: Cw x A = 0,24 x 2,070 x 1,684 = 0,837 ( + 23% t.o.v. Model S )
i-Pace. : Cw x A = 0,28 x 2,011 x 1,565 = 0,881 ( + 29% t.o.v. Model S / + 5% t.o.v. Model X )

(@eenheden politie: Cw is dimensieloos dus er moet nog m2 achter het antwoord staan)
Is de i-pace echt zo breed? Vond de S al erg breed
 
Waar vind jij dat?

Ik vond ondertussen: "Het productiemodel kan in snellaadstations tot 150 kWh elektriciteit bijladen. In slechts 30 minuten is uw SUV klaar om op pad te gaan voor een nieuwe lange rit." op Audi e-tron prototype in avant-première in Genève

Maar thuis hoe zit het daar. Bij Audi konden ze nog niet met zekerheid zeggen wat voor fase lader het was? Hij rijd al maar het antwoord in de garage was weten we niet. Vind ik apart.



Vind hem wel
 
Dat is net zoals bij Jaguar... Niemand lijkt daar op de hoogte te zijn van hoe het werkt en dan krijg je een auto die met maximum 7kW kan laden, dus dat je 10 uur moet laden om 80% bij te laden.

Je zit met een dealernetwerk dat zo gewoon is om met benzineauto's te werken en er niet bij stilstaat dat je in tegenstelling tot benzine en diesel dus wel verschillende 'debieten' hebt...
 
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
Dat is net zoals bij Jaguar... Niemand lijkt daar op de hoogte te zijn van hoe het werkt en dan krijg je een auto die met maximum 7kW kan laden, dus dat je 10 uur moet laden om 80% bij te laden.

Je zit met een dealernetwerk dat zo gewoon is om met benzineauto's te werken en er niet bij stilstaat dat je in tegenstelling tot benzine en diesel dus wel verschillende 'debieten' hebt...

Ik sta daar echt van te kijken dat ze het antwoord mij schuldig moeten blijven want de Audi rijd al.... maar snel zal het naar buiten komen of is het al dat ik het gemist heb maar dan toenstraks de medewerker sales van Audi ook. Gevalletje jammer
 
Volvo/Uber ongeval.
Ze zat rustig rond te kijken achter het stuur toen haar zelfrijdende auto plots iemand aanreed

deze had de autonome auto toch moeten opmerken, lijkt mij....
Dat lijkt mij ook. Er is ook helemaal niet geremd.
Als dit de standaard zou worden voor autonoom rijden, dan zullen er nog heel veel overstekende voetgangers en fietsers worden doodgereden. Dit nog even los van het feit dat de chauffeur niet op zat te letten.
Wat ook mede een oorzaak kan zijn is dat de moderne verlichting een n.m.m. veel te scherpe afbakening heeft op de weg.
Het is óf maximaal licht en direct daarna duisternis.
Hoewel ik er mijn handen niet voor in het vuur steek, zou deze mevrouw met een Tesla op AP een betere kans op overleven hebben gehad. Ik heb een keer een hond redelijk vlak voor me de Provinciale weg zien oversteken. De Tesla, ik reed 80 km/u, remde uit zichzelf hard en ongeveer alles in het instrumentenpaneel kleurde rood.
 
Lijkt mij ook inderdaad.
“Het is heel duidelijk dat het moeilijk zou geweest zijn om deze aanrijding te vermijden – ... – gezien de manier waarop het slachtoffer vanuit de schaduw recht op de weg kwam.”
Om die redenenen worden de auto's toch met radar en eventueel Lidar uitgerust ?
Zo heel erg uit het niets komt die fietser nou ook weer niet.
 
Dat lijkt mij ook. Er is ook helemaal niet geremd.
Als dit de standaard zou worden voor autonoom rijden, dan zullen er nog heel veel overstekende voetgangers en fietsers worden doodgereden. Dit nog even los van het feit dat de chauffeur niet op zat te letten.
Wat ook mede een oorzaak kan zijn is dat de moderne verlichting een n.m.m. veel te scherpe afbakening heeft op de weg.
Het is óf maximaal licht en direct daarna duisternis.
Hoewel ik er mijn handen niet voor in het vuur steek, zou deze mevrouw met een Tesla op AP een betere kans op overleven hebben gehad. Ik heb een keer een hond redelijk vlak voor me de Provinciale weg zien oversteken. De Tesla, ik reed 80 km/u, remde uit zichzelf hard en ongeveer alles in het instrumentenpaneel kleurde rood.
Naar ik heb begrepen, reed de auto 85 km/h en 30 km/h is al een hoog energetisch trauma met een grote kans op een dodelijke afloop. De overlevingskans is niet veel groter, als de auto had geremd. Desalniettemin heb je gelijk dat de auto gewoon had moeten remmen, ondanks dat het donker is.
 
Naar ik heb begrepen, reed de auto 85 km/h en 30 km/h is al een hoog energetisch trauma met een grote kans op een dodelijke afloop. De overlevingskans is niet veel groter, als de auto had geremd. Desalniettemin heb je gelijk dat de auto gewoon had moeten remmen, ondanks dat het donker is.

De auto had haar moeten zien toen zij nog zo'n 75 meter ver was en daar op zijn minst een melding van moeten maken.

Ik heb vandaag eens opgelet. Als een fietser oversteekt terwijl ik nog heel ver verwijderd ben zie ik aan het schermpje dat hij wel gezien wordt. Dat stel gerust dat het met een Tesla met AP1 of AP2 hardware waarschijnlijk anders zou zijn afgelopen. Ik wil alleen niet in de sfeer gaan komen van "Tesla's zijn weer beter" daar is dit te triest voor. Maar we moeten wel realistisch blijven en dan durf ik te stellen dat het anders was afgelopen.
 
Misschien een nuttige nuance.

De voetganger moest niet alleen opgemerkt worden, maar het voertuig moest er ook zo veilig mogelijk op reageren. Vooralsnog is het mij onduidelijk waar het mis is gegaan.


Ik heb het filmpje bekeken en gezien dat het best donker was.
De dame in de auto kan alleen maar dingen in de lichtbundel van de auto zien en had de fietser onmogelijk op tijd kunnen opmerken.
Datzelfde geldt voor de camera's. Het zijn geen infrarood camera's, dus ook slechtziend in het donker.
En mogelijk hebben de camera's ook maar een beperkte zichthoek, gelijk aan de lichtbundel.
Radar kan mensen (geen metaal) niet waarnemen. Wellicht kan radar de fiets waarnemen, maar het is maar een heel dun geraamte van ronde buis, dus er komt maar weinig van de bundel terug.
Het enige wat hier kan werken is Lidar. Dat is in staat om in het donker mensen op te merken.

Wat ik me nu afvraag is hoe Tesla een dergelijk ongeluk denkt te kunnen voorkomen zonder Lidar te gebruiken.