S-19910
Driving Model-S #19910
uitleg geven bij de politie over sjoemelpraktijken
vergissingen
Huiszoekingen bij BMW na terugroepactie voor verkeerde software
vergissingen
Huiszoekingen bij BMW na terugroepactie voor verkeerde software
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is de i-pace echt zo breed? Vond de S al erg breedVoor diegenen die het verschil in luchtweerstand willen weten tussen Tesla en Jaguar.
Maat voor de absolute luchtweerstand is Cw x frontaal oppervlak (bij benadering hoogte x breedte met ingeklapte spiegels).
Model S : Cw x A = 0,24 x 1,964 x 1,446 = 0,681
Model X: Cw x A = 0,24 x 2,070 x 1,684 = 0,837 ( + 23% t.o.v. Model S )
i-Pace. : Cw x A = 0,28 x 2,011 x 1,565 = 0,881 ( + 29% t.o.v. Model S / + 5% t.o.v. Model X )
(@eenheden politie: Cw is dimensieloos dus er moet nog m2 achter het antwoord staan)
Is de i-pace echt zo breed? Vond de S al erg breed
Oh, dus alle drie mogen ze niet op de (meeste) spitsstroken....Inclusief spiegels is de I-Pace 213,9 cm breed. De S 218,9, de X 227,2.
Spiegels ingeklapt is de I-Pace 201,1 cm breed. De S 196,4, de X 201,7.
Oh, dus alle drie mogen ze niet op de (meeste) spitsstroken....
In Duitsland schijnen ze er ook echt voor te bekeuren. Dat heb ik in NL nog niet gehoord. Er zijn dagelijks zeer vele >2m brede auto’s op de spitsstroken te vinden.Dus dat is de reden dat ze spitsstroken gaan ombouwen tot normale rijstroken
Oh, dus alle drie mogen ze niet op de (meeste) spitsstroken....
Ja, dat klopt! Art 5.1a regeling voertuigen en bijlage VIII art 1 lid 1 sub c. ‘De spiegels en bevestigingsdelen ervan worden buiten beschouwing gelaten.’Ik heb begrepen dat het gaat om de breedte exclusief spiegels. Dan mag de S er wel rijden.
Dat verklaart dus waarom ik super nerveus ben als ik doorheen zo een vrachtwagensluis moet met de X, waar een breedttelimiet van 2 meter van toepassing is...Inclusief spiegels is de I-Pace 213,9 cm breed. De S 218,9, de X 227,2.
Spiegels ingeklapt is de I-Pace 201,1 cm breed. De S 196,4, de X 201,7.
Waar vind jij dat?
Ik vond ondertussen: "Het productiemodel kan in snellaadstations tot 150 kWh elektriciteit bijladen. In slechts 30 minuten is uw SUV klaar om op pad te gaan voor een nieuwe lange rit." op Audi e-tron prototype in avant-première in Genève
Dat is net zoals bij Jaguar... Niemand lijkt daar op de hoogte te zijn van hoe het werkt en dan krijg je een auto die met maximum 7kW kan laden, dus dat je 10 uur moet laden om 80% bij te laden.
Je zit met een dealernetwerk dat zo gewoon is om met benzineauto's te werken en er niet bij stilstaat dat je in tegenstelling tot benzine en diesel dus wel verschillende 'debieten' hebt...
Misschien een nuttige nuance.Volvo/Uber ongeval.
Ze zat rustig rond te kijken achter het stuur toen haar zelfrijdende auto plots iemand aanreed
deze had de autonome auto toch moeten opmerken, lijkt mij....
Dat lijkt mij ook. Er is ook helemaal niet geremd.Volvo/Uber ongeval.
Ze zat rustig rond te kijken achter het stuur toen haar zelfrijdende auto plots iemand aanreed
deze had de autonome auto toch moeten opmerken, lijkt mij....
Naar ik heb begrepen, reed de auto 85 km/h en 30 km/h is al een hoog energetisch trauma met een grote kans op een dodelijke afloop. De overlevingskans is niet veel groter, als de auto had geremd. Desalniettemin heb je gelijk dat de auto gewoon had moeten remmen, ondanks dat het donker is.Dat lijkt mij ook. Er is ook helemaal niet geremd.
Als dit de standaard zou worden voor autonoom rijden, dan zullen er nog heel veel overstekende voetgangers en fietsers worden doodgereden. Dit nog even los van het feit dat de chauffeur niet op zat te letten.
Wat ook mede een oorzaak kan zijn is dat de moderne verlichting een n.m.m. veel te scherpe afbakening heeft op de weg.
Het is óf maximaal licht en direct daarna duisternis.
Hoewel ik er mijn handen niet voor in het vuur steek, zou deze mevrouw met een Tesla op AP een betere kans op overleven hebben gehad. Ik heb een keer een hond redelijk vlak voor me de Provinciale weg zien oversteken. De Tesla, ik reed 80 km/u, remde uit zichzelf hard en ongeveer alles in het instrumentenpaneel kleurde rood.
Naar ik heb begrepen, reed de auto 85 km/h en 30 km/h is al een hoog energetisch trauma met een grote kans op een dodelijke afloop. De overlevingskans is niet veel groter, als de auto had geremd. Desalniettemin heb je gelijk dat de auto gewoon had moeten remmen, ondanks dat het donker is.
Misschien een nuttige nuance.
De voetganger moest niet alleen opgemerkt worden, maar het voertuig moest er ook zo veilig mogelijk op reageren. Vooralsnog is het mij onduidelijk waar het mis is gegaan.