Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik deel jouw hoop dat het EV-landschap erover enkele jaren helemaal anders zal uit zien.
Meer concurrentie; meer en betere infrastructuur; daar worden we allemaal beter van.

En ik hoop dat de andere grote constructeurs hun PP waar maken.


Maar die Atieva de zoveelste Tesla-killer noemen; dat is een giller.
 
De nieuwe BMW 5 heeft ook Summon. En die werkt blijkbaar wel met de afstandsbediening, bekijk volgende promo filmpje even op 0:12:

Waarom werkt dat bij een Tesla nog altijd niet met de afstandsbediening zoals in de US?
Met de Tesla app is Summon lastig te gebruiken tenzij je auto en je telefoon toevallig allebei een goede internetverbinding hebben.
 
De nieuwe BMW 5 heeft ook Summon. En die werkt blijkbaar wel met de afstandsbediening, bekijk volgende promo filmpje even op 0:12:

Waarom werkt dat bij een Tesla nog altijd niet met de afstandsbediening zoals in de US?
Met de Tesla app is Summon lastig te gebruiken tenzij je auto en je telefoon toevallig allebei een goede internetverbinding hebben.

Dat is een kwestie van regelgeving. Dus zal bij BMW ook niet mogen. In feite is summon hier weinig functioneel. Je moet namelijk de sleutel ook dicht bij de auto hebben, of op het dak leggen :) En wat ze angstvallig uit beeld laten zijn de twee uitlaatpijpen. Voor de rest een leuke auto gezien door de ICE bril maar het laat wel weer zien dat de voormalige produktiechef van Audi gelijk heeft met zijn opmerking dat zowel EV als ICE willen voeren als product niet werkt. In ieder geval werk je je eigen geloofwaardigheid tegen.
 
Op Facebook gezien. Ik kon het niet laten om deze te delen.

Schermafdruk 2016-10-16 21.28.27.png
 
Op Facebook gezien. Ik kon het niet laten om deze te delen.

View attachment 198848
Haha ja grappig gevonden :D, maar kijk eens naar die commodore 64 waar mee gewerkt wordt, dat ding is dus nog steeds dagelijks in gebruik. (De foto is in een werkplaats ergens in Polen genomen, ze gebruiken die opstelling om aandrijfassen mee uit te balanceren, bron: Battered But Not Beaten Commodore C64 Survives Over 25 Years Balancing Drive Shafts In Auto Repair Shop | HotHardware)
 
  • Informative
Reactions: daan and Carl
Ik zag dit interview met Opel chef Neumann in een Opel Ampera-E over de Opel Ampera-E, maar ook over de transitie van het bedrijf. Het klinkt in ieder geval positief, maar zoals altijd: The proof is in the pudding!


Leuk interview.
Ik krijg de indruk dat hij goed geïnformeerd en oprecht is en dat men serieus is over de transitie die gaat plaatsvinden.
 
Leuk interview.
Ik krijg de indruk dat hij goed geïnformeerd en oprecht is en dat men serieus is over de transitie die gaat plaatsvinden.

Hij heeft inderdaad geen onzin gezegd. In de kern heeft hij natuurlijk gelijk en Opel kan het niet anders dan zo zeggen. Toch zal moeten blijken wat de toekomst brengt. In het hele filmpje is niet één keer een grijns geweest. Ja, Spass und Begeisterung aber wo? Verder heb ik de auto nog eens goed bekeken en kan vaststellen dat de Model 3 binnen aanzienlijk meer ruimte heeft. Ik heb in de Model 3 gezeten op de minst gunstige plaats, midden achterin, naast mijn zoon die nog een kop groter is dan ik. Dat zie ik in de Ampera niet gemakkelijk gaan.

En dan moet het interessant worden voor veelrijders. En daar is het nu net een te kleine auto voor. Als het nu formaat Insignia was geweest dan zou ik meer mogelijkheden zien. Qua prijsstelling zit het zelfs net iets boven de Insignia. Ze lopen het risico dat men de vergelijking gaat maken dat je een Astra koopt voor de prijs van een Insignia en dat zou jammer zijn.

Hij doet mij ook erg veel aan de Astra denken, wellicht ietsje meer ruimte maar dat zal niet zoveel zijn. En dan komt het probleem. Een Astra met 0-100 in 8,5 seconden (dus wel iets langzamer) maar met een top van 215 km/uur koop je voor iets meer dan 23k.

Hoewel hij ogenschijnlijk nog niet van de Model 3 heeft gehoord denk ik toch dat die betere ogen gaat gooien. Al was het maar vanwege de Spass und Begeisterung.
 
Hoewel hij ogenschijnlijk nog niet van de Model 3 heeft gehoord denk ik toch dat die betere ogen gaat gooien. Al was het maar vanwege de Spass und Begeisterung.

Hij weet gegarandeerd van de Model 3. Ik ben er zeker van dat iemand van GM bij de presentatie was en uitgebreid foto's gemaakt en misschien ook nog wel zijn rolmaat gebruikt heeft. Die info is bij iedereen van de concerntop terecht gekomen. Tesla is een target geworden al zal niet iedereen het openlijk toegeven.

Ook de Opel Ampera-E gaat verkopen, al is het alleen al aan mensen die nooit een Tesla of een Amerikaanse auto zullen kopen. Auto kopen is nu eenmaal 80% emotie en die is voor 90% niet te verklaren.
 
We zijn op een of andere manier opgevoed (geïndoctrineerd) met minachting voor het merk Opel. Maar toen ik eind vorige eeuw een tijdje een Opel Astra reed als voorloopauto op een Audi A4 had ik een leuk momentje met twee passagiers; mijn broer en de man van mijn nicht. Beiden zijn Saab-fans tot op het bot. Ze stonden werkelijk versteld van het comfort en de rijprestaties van de auto. Het was een topmodel stationcar met airco, 16V en weet ik niet wat nog meer.
De consensus onder de heren was: "Dit gaan we niet aan onze vrouwen vertellen." :)
 
We zijn op een of andere manier opgevoed (geïndoctrineerd) met minachting voor het merk Opel. Maar toen ik eind vorige eeuw een tijdje een Opel Astra reed als voorloopauto op een Audi A4 had ik een leuk momentje met twee passagiers; mijn broer en de man van mijn nicht. Beiden zijn Saab-fans tot op het bot. Ze stonden werkelijk versteld van het comfort en de rijprestaties van de auto. Het was een topmodel stationcar met airco, 16V en weet ik niet wat nog meer.
De consensus onder de heren was: "Dit gaan we niet aan onze vrouwen vertellen." :)

En nu heb je zowel een 12V als een 400V! Mooie vooruitgang ;)
 
We zijn op een of andere manier opgevoed (geïndoctrineerd) met minachting voor het merk Opel. Maar toen ik eind vorige eeuw een tijdje een Opel Astra reed als voorloopauto op een Audi A4 had ik een leuk momentje met twee passagiers; mijn broer en de man van mijn nicht. Beiden zijn Saab-fans tot op het bot. Ze stonden werkelijk versteld van het comfort en de rijprestaties van de auto. Het was een topmodel stationcar met airco, 16V en weet ik niet wat nog meer.
De consensus onder de heren was: "Dit gaan we niet aan onze vrouwen vertellen." :)
De Saab 900/9-3 is een Opel Vectra met een smaakvoller koetswerk :)
Op een Opel valt vandaag de dag eigenlijk niks aan te merken. Prima auto, die je op elke hoek van de straat in Europa kunt kopen en servicen.