Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Yep, het is een uitnodiging voor 1 persoon, een beetje sneu, want mijn vrouw zou graag meegaan.Gsm dient in bewaring gegeven te worden, dus geen foto's o_O. Zolang we geen naaktfouilles dienen te ondergaan waar ze in lichaamsholtes naar minicameraatjes speuren zal 't waarschijnlijk een leuke bedoening worden?
 
Yep, het is een uitnodiging voor 1 persoon, een beetje sneu, want mijn vrouw zou graag meegaan.Gsm dient in bewaring gegeven te worden, dus geen foto's o_O. Zolang we geen naaktfouilles dienen te ondergaan waar ze in lichaamsholtes naar minicameraatjes speuren zal 't waarschijnlijk een leuke bedoening worden?


Zelfde gevoel bij mij. Audi laat je wel 2500 euro betalen om een eTron te reserveren maar dan mag je je vrouw niet meenemen om het te gaan bekijken. Weten die dan niet dat de vrouw de kleur moet kiezen ?
 
  • Funny
Reactions: FVO
Hyundai heeft de prijzen van de Kona Electric voor Duitsland bekend gemaakt.

€34600,= voor de instapper en da's €1000,= minder dan voor een instap Leaf die wel iets groter is.

€39000,= voor de instapper met de 64 kWh accu. Da's €4000,= minder dan de vrijwel even grote Opel Ampera-E.

Andere observatie: De upgraden van 39.4 kWh naar 64 kWh kost slechts €4400,= oftewel ~€183,=/kWh. Tesla laat zich voor +25 kWh $9000 betalen oftwel $360~€310/kWh. Da's toch wel substantieel meer!

https://t.co/E4B0zMWSLa
 
Andere observatie: De upgraden van 39.4 kWh naar 64 kWh kost slechts €4400,= oftewel ~€183,=/kWh. Tesla laat zich voor +25 kWh $9000 betalen oftwel $360~€310/kWh. Da's toch wel substantieel meer!
Vooral omdat in dit geval een upgrade zich niet beperkt tot een grotere batterij, maar net als bij Tesla ook gepaard gaat met meer vermogen en dus een andere motor of minstens een krachtigere converter. De grote batterij-versie lijkt voor velen de beste koop.
 
Vooral omdat in dit geval een upgrade zich niet beperkt tot een grotere batterij, maar net als bij Tesla ook gepaard gaat met meer vermogen en dus een andere motor of minstens een krachtigere converter. De grote batterij-versie lijkt voor velen de beste koop.

Ook bij de Kona gaat het vermogen van de motor omhoog en wel van 100 kW naar 150 kW. De sprint van 0-100 km/u gaat dan van 9,7 s naar 7,6 s.
 
Probleem is net dat je de M3 SR met AP niet kan kopen en als je nu zou inschrijven, je allicht nog jaren moet wachten en de prjis niet bekend is. Slechts één ding is ondertussen wel zeker: de prijs zal geen 35.000€ zijn.

Vanaf eind van het jaar draait hij mee op de productielijnen. Bij levering wat verder in 2019 wordt geen verschil verwacht. Prijs zal inderdaad hoger zijn maar door omstandigheden die niet bij Tesla liggen (zoals belastingen en transportkosten). Hoeveel hoger weten we niet.
 
€50.000 is alleszins redelijk. €42.000 voor de base (35k+BTW) en €5-6000 voor AP is 47-48.000 en dan met wat verhogingen zit je op de prijs van de Kona. Heb je nog geen supercharging natuurlijk.
Nou... Eigenlijk heb je dan wel supercharging. He moet daar wel per kWh voor betalen maar je hebt een supercharger netwerk ter beschikking waar andere merken de komende jaren alleen maar van kunnen dromen. Met andere woorden. Je koopt bij Tesla een auto waar je zonder nadenken de hele EU door kan rijden (tegen betaling), bij de andere merken koop je een auto en daarna zoek je het maar uit maar kom vooral niet bij ons met vragen over het laden.
 
Nou... Eigenlijk heb je dan wel supercharging. He moet daar wel per kWh voor betalen maar je hebt een supercharger netwerk ter beschikking waar andere merken de komende jaren alleen maar van kunnen dromen. Met andere woorden. Je koopt bij Tesla een auto waar je zonder nadenken de hele EU door kan rijden (tegen betaling), bij de andere merken koop je een auto en daarna zoek je het maar uit maar kom vooral niet bij ons met vragen over het laden.

Ik heb het idee dat bedoeld werd dat de Kona ondanks deze prijs geen Supercharging heeft.
 
Nou... Eigenlijk heb je dan wel supercharging. He moet daar wel per kWh voor betalen maar je hebt een supercharger netwerk ter beschikking waar andere merken de komende jaren alleen maar van kunnen dromen. Met andere woorden. Je koopt bij Tesla een auto waar je zonder nadenken de hele EU door kan rijden (tegen betaling), bij de andere merken koop je een auto en daarna zoek je het maar uit maar kom vooral niet bij ons met vragen over het laden.

Vragen of klachten.
 
Dit is een actiemodel met, volgens mij, alle opties aangevinkt.
Op autotrader.nl staan er drie voor te koop. Allemaal rond €50.000.

@fivari Er staat veel te gebeuren op laadgebied, als je de verhalen mag geloven. Voorlopig is het allemaal toekomstmuziek. Supercharging kan nu, door heel Europa. En ook daar zit nog van alles aan te komen.
Zodra de gevestigde fabrikanten hun woorden (eindelijk) eens ondersteunen met daden, ga ik hen serieus nemen. Niets liever dan dat. Voorlopig zie ik daar nog erg weinig van.
 
Heren, hebben jullie wel een correct zicht op de ontwikkelingen van de CCS laadinfrastructuur de laatste tijd en de te verwachten uitbreiding in de nabije toekomst?

Ja, streven is 400 lokaties in 2020 met elk 6 laadpunten. Als alles doorgaat. Waar zitten wij dan? 1.000 lokaties in Europa met 16 tot 50 stalls? Zie huidige ontwikkelingen in Aarlen bijvoorbeeld. En bij grote steden mega-pleinen en in woongebieden citychargers en een dicht netwerk van destination chargers, allemaal plug and charge.