Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf die focus van alle merken op de 1-100 tijd toch wel bizar vinden. Net zoals het pochen met het aantal rondjes die je op een circuit voluit kan gaan. Veel belangrijker is de range, de laadinfrastructuur, prijs en design (zowel hardware als software/UI). Daar baseer ik mijn keuze op.
Vorige week in de Polestar gezeten. Scoort op alle vier de punten veel minder dan mijn MS van bijna 5 jaar oud. De Polestar medewerker werd ook een beetje stil toen ik vertelde dat ik nu in een MS rij.
View attachment 446559
De Porsche zal hooguit op 1 van de punten hoger scoren dan de MS. Jammer want zo wordt mijn keuze voor een nieuwe EV over een half jaar wel heel erg beperkt...
Goede foto!
(omdat ik er ook op sta natuurlijk ;))
 
Zoals @JanG007 gevonden had (maar in het Tesla in de pers topic geplaatst): Porsche Taycan zet record op Nürburgring

Dat is in ieder geval 1 van de punten waar de Porsche beter scoort, het zijn dus meer dan 1 punten.

Nou ja, behalve dan dat Porsche deze auto een pre-series en een prototype noemt.
Wat ze met record bedoelen is dan ook niet ook helemaal duidelijk, omdat er bij reguliere records doorgaans sprake is van productiewagens.
Maar misschien bedoelen ze een record voor prototype EV's met 4 deuren, een accu van 800 Volt en een typeplaatje waar turbo op staat.
Zonder gekheid: Porsche liet voorheen alleen productie auto's record rondjes op de Nordschleife rijden; van dat geloof zijn ze nu afgestapt en naar de specs van deze Taycan mogen we gissen. Heel geheim allemaal.
 
Nou ja, behalve dan dat Porsche deze auto een pre-series en een prototype noemt.
Wat ze met record bedoelen is dan ook niet ook helemaal duidelijk, omdat er bij reguliere records doorgaans sprake is van productiewagens.
Maar misschien bedoelen ze een record voor prototype EV's met 4 deuren, een accu van 800 Volt en een typeplaatje waar turbo op staat.
Zonder gekheid: Porsche liet voorheen alleen productie auto's record rondjes op de Nordschleife rijden; van dat geloof zijn ze nu afgestapt en naar de specs van deze Taycan mogen we gissen. Heel geheim allemaal.

Ach, wat het ook is, ik vind het leuk te zien dat er eindelijk een fabrikant buiten Tesla met iets vernieuwend op de proppen komt.
Dat het Porsche is die zich erin heeft vastgebeten, kan ik enkel maar toejuichen. Beter dan Tesla, slechter dan Tesla, sneller dan Tesla, trager dan Tesla laat me allemaal redelijk koud. Ze zijn tenminste niet gegaan voor gewoon een Skateboardje met wat batterijen opgeplakt maar (op het eerste zicht) geprobeerd om iets (door) te ontwikkelen (800 volt / 250-350kW,...) wat de waarde er ook van is.

Ik denk nu persoonlijk niet dat Porsche qua specs, zoals vroeger de meeste Japanse fabrikanten, de dingen zit op te lichten. Porsche is meestal zeer terughoudend mbt officiele specs. Zie de Carerra (991, 992) die altijd een pak boven de specs uitkomen op de weg.
(Porsche 911 Carrera S veel sterker dan gedacht)

Ach het wordt tijd, zou anders redelijk saai worden aan het rode licht :D
 
  • Like
Reactions: prettig and horta
Ik blijf die focus van alle merken op de 1-100 tijd toch wel bizar vinden. Net zoals het pochen met het aantal rondjes die je op een circuit voluit kan gaan. Veel belangrijker is de range, de laadinfrastructuur, prijs en design (zowel hardware als software/UI). Daar baseer ik mijn keuze op.
Vorige week in de Polestar gezeten. Scoort op alle vier de punten veel minder dan mijn MS van bijna 5 jaar oud. De Polestar medewerker werd ook een beetje stil toen ik vertelde dat ik nu in een MS rij.
View attachment 446559
De Porsche zal hooguit op 1 van de punten hoger scoren dan de MS. Jammer want zo wordt mijn keuze voor een nieuwe EV over een half jaar wel heel erg beperkt...
Ms en p2 is toch wel iets met appels en peren. Ik heb ook in de p2 gezeten en vond tov m3 zeker ook wel wat punten die beter waren. Auto voelt wat steviger met deuren open dicht enzo, stoelen meer zijdelijks steun en kunnen verlengen, elec kofferbak en ik vond de auto in het echt best mooi. Ben benieuwd waarom je de p2 minder goed vind.
 
Ms en p2 is toch wel iets met appels en peren. Ik heb ook in de p2 gezeten en vond tov m3 zeker ook wel wat punten die beter waren. Auto voelt wat steviger met deuren open dicht enzo, stoelen meer zijdelijks steun en kunnen verlengen, elec kofferbak en ik vond de auto in het echt best mooi. Ben benieuwd waarom je de p2 minder goed vind.
Omdat je net de enige voordelen hebt opgesomd. Weegt dat dan op tegen de Model 3 als totaalpakket?
 
Ach, wat het ook is, ik vind het leuk te zien dat er eindelijk een fabrikant buiten Tesla met iets vernieuwend op de proppen komt.
Dat het Porsche is die zich erin heeft vastgebeten, kan ik enkel maar toejuichen. Beter dan Tesla, slechter dan Tesla, sneller dan Tesla, trager dan Tesla laat me allemaal redelijk koud. Ze zijn tenminste niet gegaan voor gewoon een Skateboardje met wat batterijen opgeplakt maar (op het eerste zicht) geprobeerd om iets (door) te ontwikkelen (800 volt / 250-350kW,...) wat de waarde er ook van is.

Ik denk nu persoonlijk niet dat Porsche qua specs, zoals vroeger de meeste Japanse fabrikanten, de dingen zit op te lichten. Porsche is meestal zeer terughoudend mbt officiele specs. Zie de Carerra (991, 992) die altijd een pak boven de specs uitkomen op de weg.
(Porsche 911 Carrera S veel sterker dan gedacht)

Ach het wordt tijd, zou anders redelijk saai worden aan het rode licht :D
Van wat ik recent van de Taycan zie, is dat bijna alle opmerkelijke specs van de Mission E niet gehaald worden. Laadsnelheid is er nog niet, laadvermogen is ook niet de beloofde 350kW, range is ook minder (en zelfs minder dan een Model S) en het enige wat nog over blijft is de claim dat dat ding meerdere keren 0-200 kan, maar de resultaten van de PerformanceBox konden we nog niet meekijken dus geen idee of het getrukeerd is zoals bij de Model 3, waarbij na enkele keren proberen het vermogen net een tikkeltje wordt terug geschroefd. Dat, tezamen met de missers die men nu al op de displays heeft gevonden (je kan op 5 locaties in een Taycan kijken hoe laat het is, waarvan 4 zichtbaar vanuit de bestuurderszetel) ben ik vooral teleurgesteld... Wat beloofd werd als vernieuwend, blijkt een e-tron in een Porsche behuizing te zijn.
 
Ms en p2 is toch wel iets met appels en peren. Ik heb ook in de p2 gezeten en vond tov m3 zeker ook wel wat punten die beter waren. Auto voelt wat steviger met deuren open dicht enzo, stoelen meer zijdelijks steun en kunnen verlengen, elec kofferbak en ik vond de auto in het echt best mooi. Ben benieuwd waarom je de p2 minder goed vind.

Ik denk (ik heb er nog niet zelf in gezeten) dat de Porsche het alleen op uiterlijk en op de degelijkheid van het interieur gaat winnen van de MS. Dat interieur telt voor mij niet omdat dat gepaard gaat met een heel traditioneel auto interieur terwijl ik juist wacht tot de MS geleverd gaat worden met een M3-achtig interieur. Less=more ipv bling-bling-knopjes van BMW,Mercedes,Porsche etc. Het uiterlijk van de Porsche is wellicht mooier maar ook meer muscle-car. Dat heeft ook niet mijn voorkeur. Ik ben ook meer Maserati dan Lamborghini ;)

Qua prijs zal de Porsche het ook niet gaan winnen en als de UI een beetje lijkt op wat er in andere Porsches zit dan scoren ze daar ook niet mee.

Laadinfrastructuur (voor mij alleen van belang op vakantie of internationale zakenreizen) gaat in de komende 5 jaar die van Tesla niet inhalen ben ik bang en de range is ook niet veel beter dan die van de MS.

Stoelen in mijn oude MS zijn inderdaad een probleem. Die zijn ruk, zeker de achterbank...

Disclaimer: bovenstaand is persoonlijke mening... iedereen die vindt dat Porsche het mooi en goed doet heeft 'ook' gelijk... maar ik wacht met smart op andere alternatieven voor een MS
 
Jammer dat dat via Twitter gaat, dat maakt het zo goed als onleesbaar, hoe correct Auke ook is. Toen ik het verhaal gister in ik meen het AD zag dacht ik direct wat een ***koek. Natuurlijk zag je ook meteen hoe 'goed' H2 er af komt in het grafiekje, waar vergeten wordt hoe dat wordt gemaakt. Er blijkt maar weer dat het aloude adagium 'Wie betaalt bepaalt' klopt. ADAC is natuurlijk ook helemaal niet gebaat bij EV's.
 
Jammer dat dat via Twitter gaat, dat maakt het zo goed als onleesbaar, hoe correct Auke ook is. Toen ik het verhaal gister in ik meen het AD zag dacht ik direct wat een ***koek. Natuurlijk zag je ook meteen hoe 'goed' H2 er af komt in het grafiekje, waar vergeten wordt hoe dat wordt gemaakt. Er blijkt maar weer dat het aloude adagium 'Wie betaalt bepaalt' klopt. ADAC is natuurlijk ook helemaal niet gebaat bij EV's.
ADAC staat ook voor Algemene Duitse Automobielfabrikanten Club....;)
 
  • Like
Reactions: Adm
Van wat ik recent van de Taycan zie, is dat bijna alle opmerkelijke specs van de Mission E niet gehaald worden. Laadsnelheid is er nog niet, laadvermogen is ook niet de beloofde 350kW, range is ook minder (en zelfs minder dan een Model S) en het enige wat nog over blijft is de claim dat dat ding meerdere keren 0-200 kan, maar de resultaten van de PerformanceBox konden we nog niet meekijken dus geen idee of het getrukeerd is zoals bij de Model 3, waarbij na enkele keren proberen het vermogen net een tikkeltje wordt terug geschroefd. Dat, tezamen met de missers die men nu al op de displays heeft gevonden (je kan op 5 locaties in een Taycan kijken hoe laat het is, waarvan 4 zichtbaar vanuit de bestuurderszetel) ben ik vooral teleurgesteld... Wat beloofd werd als vernieuwend, blijkt een e-tron in een Porsche behuizing te zijn.

Nu ben je wel heel streng...
 
  • Like
Reactions: horta
Nu ben je wel heel streng...

Zelfs niet eens streng, maar incorrect. Een Taycan is geen Mission E. Mission E is een concept studie, geen productie model. Bovendien is de Taycan gepositioneerd tegenover de Model S, en die komt vooralsnog niet in de buurt van de prestaties van de Taycan. Vind ik daarom de Porsche mooi en leuk? Nee. Goed dat er concurrentie voor Tesla komt? Ja, uiteraard.
 
  • Like
Reactions: JanG007